  • 1. Data: 2012-10-13 17:59:48
    Temat: Własność pojazdu / spadek / sprzedaż
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry.
    Rzecz dotyczy własności pojazdu, który został nabyty w 1978 roku.
    Właściciel zmarł w 1983, sprawa spadkowa przeprowadzona, ale przez
    przeoczenie pojazd był cały czas na niego zarejestrowany/ostatni
    przegląd wbity w roku 1996.
    W tej chwili chciałbym sprzedać ten pojazd.
    Jak mam to przeprowadzić formalnie, zakładając, że istnieją tylko
    dokumenty kupna nowego pojazdu w roku 1978.
    Wszyscy spadkobiercy żyją.
    Był jeden właściciel/użytkownik tego pojazdu od roku 1983, a w roku 1999
    przekazał pojazd mi.
    Nie ma żadnych roszczeń i animozji pomiędzy spadkobiercami/są oni
    zgodni, że pojazd jest moją własnością i mogę nim rozporządzać.
    Jak formalnie mogę taki pojazd sprzedać, tak aby nabywca mógł go
    zarejestrować?
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2012-10-13 18:39:14
    Temat: Re: Własność pojazdu / spadek / sprzedaż
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BAREK wrote:
> [...]
    > zgodni, że pojazd jest moją własnością i mogę nim rozporządzać.
    > Jak formalnie mogę taki pojazd sprzedać, tak aby nabywca mógł go

    Pojazd nie jest twoj, ty go tylko uzytkujesz. pojazd nalezy do
    wszystkich spadkobiercow.

    wszyscy spadkobiercy zbieraja sie razem i podpisują standardową umowę
    kupna sprzedazy.

    OC było płacone cały czas?

  • 3. Data: 2012-10-13 18:43:11
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Pojazd to ciągnik rolniczy, przypuszczam, jeszcze nie dotarłem do tych
    dokumentów, że gospodarstwo zostało jakoś podzielone z inwentarzem.
    W 1999 roku babcia przekazała mi swoje gospodarstwo przechodząc na
    emeryturę.
    OC nie było płacone, bo ciągnik u nas nie wyjeżdżał na drogi, nie było
    takiej potrzeby.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 4. Data: 2012-10-13 18:44:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    arowizny wielostronna)

    > Jak formalnie mogę taki pojazd sprzedać, tak aby nabywca mógł go
    > zarejestrować?

    Są dwie możliwości. Albo wszyscy formalni właściciele darują Ci ten
    samochód (to może być jedna umowa darowizny wielostronna), albo wszyscy się
    podpiszą pod umową sprzedaży. Ten drugi sposób wydaje mi się sensowniejszy.
    Nabywcy musisz dać dowód rejestracyjny i dokumenty świadczące o nabyciu
    przez Was w drodze spadku tego pojazdu.