  • 1. Data: 2012-10-13 12:19:10
    Temat: Renta a drugi rodzic
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Znajomy ma problem, który należy w miarę szybko rozwiązać.
    Kilka lat temu zmarł ojciec - została przyznana renta dla reszty rodziny.
    Niestety matka jest alkoholiczką. Gdy tylko przychodzi renta zabiera całość
    (nie płaci rachunków). Dodatkowo matka potrafi okradać mieszkańców. Były
    próby zgłoszenia do sądu o orzeczenie o leczeniu zamkniętym, lecz bez
    efektów.
    Jest jakiś sposób, aby pozbyć się pijącego rodzica jednocześnie przenosząc
    rentę na znajomego?

  • 2. Data: 2012-10-13 18:45:11
    Temat: Re: Renta a drugi rodzic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zamkniętym, lecz bez efektów.
    > Jest jakiś sposób, aby pozbyć się pijącego rodzica jednocześnie

    Ile lat ma ów znajomy?

  • 3. Data: 2012-10-13 23:28:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .pl...
    > Ile lat ma ów znajomy?

    25 lat (we wrześniu była obrona mgr).

  • 4. Data: 2012-10-14 00:24:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 25 lat (we wrześniu była obrona mgr).

    No to w sumie mu chyba już renta nie przysługuje, więc chyba nie warto
    kruszyć kopii.

  • 5. Data: 2012-10-14 08:43:25
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Witam.
    > Znajomy ma problem, który należy w miarę szybko rozwiązać.
    > Kilka lat temu zmarł ojciec - została przyznana renta dla reszty rodziny.

    Nie ma takiego pojęcia prawnego jak renta rodzinna dla reszty rodziny.
    Jest renta rodzinna dla wdowy (jeżeli spełnia warunki).
    Jest renta rodzinna dla każdego z dzieci (jeżeli spełniają warunki).
    Może być tak że jedno z dzieci ma rente rodziną a drugie nie.
    > [....]
    > Jest jakiś sposób, aby pozbyć się pijącego rodzica jednocześnie przenosząc
    > rentę na znajomego?
    Nie ma. Renta rodzinna przyznana wdowie przysługuje jej do końca życia.
    Natomiast bez problemu uczące sie dziecko (ukończone 18 -lat) może odbierać
    swoją rente osobiście.

    pozdr

  • 6. Data: 2012-10-16 18:46:19
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    W dniu 2012-10-13 23:28, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 25 lat (we wrześniu była obrona mgr).
    To czegoś tu nie rozumiem.
    Jeśli syn/córka skończył 18 to może sam złożyć wniosek do ZUSu, o
    wyłączenie ze wspólnego pobierania Renty z matką, albo jeśli matce nie
    przysługuje wniosek o to, że sam może pobierać rente.

  • 7. Data: 2012-10-17 20:45:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pablo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > wyłączenie ze wspólnego pobierania Renty z matką, albo jeśli matce nie
    > przysługuje wniosek o to, że sam może pobierać rente.
    Dziś udało mi się nieco więcej dowiedzieć.
    Renta już nie przysługuje dla znajomego - jest jeszcze na jego brata (ma 16
    lat) i pobiera matka. Czyli z tego co zrozumiałem to chyba nic nie da się
    zrobić. :(

  • 8. Data: 2012-10-17 22:24:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, qwerty wrote:

> [...]
    > lat) i pobiera matka.
    > Czyli z tego co zrozumiałem to chyba nic nie da się

    Na mój rozum - "oczywiscie tak".
    Tylko przydałyby się zewnętrzne, obiektywne dowody.
    Dla sądu (rodzinnego).

    http://prawo.legeo.pl/prawo/kodeks-rodzinny-i-opieku
    nczy-z-dnia-25-lutego-1964-r/art-109
    Art.109
    [...]
    § 3. Sšd opiekuńczy może także powierzyć zarzšd majštkiem
    małoletniego ustanowionemu w tym celu kuratorowi
    ---

    Plus §2.2

    Zauważ, taka decyzja nie wymaga odebrania praw rodzicielskich.
    Z góry wyjaśniam, że procedury nie znam, chyba w samym sądzie
    powinni pomóc (na podstawie §1)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-10-17 23:13:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Renta już nie przysługuje dla znajomego - jest jeszcze na jego brata (ma
    > 16 lat) i pobiera matka. Czyli z tego co zrozumiałem to chyba nic nie da
    > się zrobić. :(

    w sadzie rodzinnym zlozyc wniosek o przekazywanie renty bratu, nie matce.
    Szczegoly w sądzie

  • 10. Data: 2012-10-18 00:29:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, witek wrote:

    > w sadzie rodzinnym zlozyc wniosek o przekazywanie renty bratu, nie matce.

    Mi wychodzi, że bez opiekuna lub kuratora się nie obejdzie.
    Z KRiO wynika mi, że małoletni ma prawo do rozporządzania tym co w jego
    majątku już jest oraz zapłatą za pracę, ale niekoniecznie innymi
    przychodami (tym powinni zarządzać opiekunowie lub kurator).
    Czyli jak kurator odbierze, to może już przekazać bratu.
    Z "nadzorem".

    > Szczegoly w sądzie

    To mi się zgadza :)

    pzdr, Gotfryd