  • 221. Data: 2021-10-08 15:58:04
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 15:35:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko kto o tym słyszał?

    Na komendzie owszem, ale udzie oczytani z pewnością słyszeli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 222. Data: 2021-10-08 16:54:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak jak obecnie wielu wyznawców pisowskich marzy o tym, żeby zamknąć
    >się w getcie z resztą normalnych ludzi jak już nas z UE wypierdzielą.

    >Niewątpliwie wśród każdego społeczeństwa można znaleźć element
    >patologiczny, ale to nie znaczy, że cała normalna reszta cieszyła
    >się, że może sobie żyć zamknięta wśród "swoich".

    W wojennych czasach, gdy na zewnatrz hulaja łapanki, wywózki na roboty
    (zwiedzadzanie obcych krajow pewnie ci sie podoba),
    rozstrzeliwanie zakladnikow ... to moglbys miec inne zdanie.

    No ale warunki zycia byly nieznosne, gdyby tak bylo wiecej zywnosci i
    lepsze warunki mieszkaniowe ...

    >Jestem pewien, że potrafisz podać przykłady tych zadowolonych
    >zamkniętych w getcie, bo skądś ci się musiało urodzić w głowie to
    >"podobno".

    Akurat getto to bardzo stary zwyczaj.
    I sie w poprzednich wiekach obu stronom podobalo - Zydzi nie byli w
    getcie stale zamknieci, ale mieli swoja enklawe ... bezpieczniejsza
    niz "w miescie".

    J.

  • 223. Data: 2021-10-08 19:09:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 15:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A do kogo masz?
    > Rzeczniki SG, rzecznika KGP, ministra SW, TVP  ?

    Rzecznik mówi prawdę, tyle, że nie całą. Minister jest politykiem, więc
    z samej definicji prawdy nie mówi. TVP mówi prawdę - jak się pomyli :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 224. Data: 2021-10-08 19:11:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 15:54, Olin pisze:
    > Przy okazji zabójstwa Adamowicza powoływał się na Telekspress, co sugeruje,
    > że im akurat ufa.

    Nawet nie pamiętam, czy na coś się powoływałem, a taki Olin pamięta. To,
    że się na coś powołuję nie ma nic wspólnego z tym, czy ufam temu źródłu.
    Choć na powoływanie się na oko.press, to bym chyba nie wpadł.

    --
    Robert Tomasik

  • 225. Data: 2021-10-08 19:14:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 15:56, Olin pisze:
    > Masz do tego niezbywalne prawo, tyle że raczej niewielu je podziela i
    > wolałoby się dowiedzieć o świecie czegoś więcej niż podaje pani rzeczniczka
    > strażników dzielnie walczących z dziećmi.

    Też masz do tego prawo. Natomiast zasłanianie się dziećmi celem
    popełnienia przestępstwa nie jest mądre.

    --
    Robert Tomasik

  • 226. Data: 2021-10-08 19:15:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 15:58, Olin pisze:

    > Na komendzie owszem, ale udzie oczytani z pewnością słyszeli.

    Ilu oczytanych było w 1940 roku w Polsce?

    --
    Robert Tomasik

  • 227. Data: 2021-10-08 21:22:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Teraz w przypadkach bardziej jednostkowych nazywa się to "Zabójstwo ze
    > szczególnym okrócieństwem", czyż nie?

    Niestety - jak masz na sobie mundur to ledwie "przekroczeniem uprawnień":(

    --
    Shrek

  • 228. Data: 2021-10-09 02:12:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale nikt tego nie wymaga, tylko smiertelnosc na poziomie 95% ..
    > zbrodnicza wrecz.

    No bo inaczej się nie dało skoro należało uwiezić. Nie wiem, oni też
    pracowali?

> [...]
    > mrozie ... no ale nikt nie moze im miec za zle, ze trzeba bylo dojsc
    > do najblizszego punktu tranportowego. I szli sobie w swoich wlasnych,
    > niemieckich, cienkich mundurkach ... no przeciez nie Rosjan wina,
    > ze ich wlasna armia tak wyposazyla, widac tak lubia.
    > No i pare dni bez jedzenia, a tak naprawde po miesiacu glodu - ale
    > przeciez wszyscy rozumieja, ze zywnosci dla 100 tys osob nie
    > zorganizuje sie w godzine.
    >
    > No ale to pierwsze ofiary, a potem pare lat pracy na swiezym,
    > syberyjskim powietrzu ... i nikt ich tam nie mordowal, sami zmarli ..

    Pewnie jakby się uparł, to dałoby się przyczepic

    Byciem Żydówką np.

    --
    Marcin

  • 229. Data: 2021-10-09 09:23:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Oct 2021 00:12:12 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No bo inaczej się nie dało skoro należało uwiezić. Nie wiem, oni też
    > pracowali?

    A jak najbardziej. Konwencje chyba przewiduja prace dla jencow
    nie-oficerow. A ZSRR konwencji nie podpisal.

    Zreszta trzymal ich potem dlugo, dopoki nie odbudowali tego, co
    zniszczyli, co sie wydaje bardzo dobra polityta "denazyfikacji".
    Szkoda, ze nie u nas.

    > Pewnie jakby się uparł, to dałoby się przyczepic

    Zapewne, szczegolnie, ze smiertelosc bardzo wysoka, a ludzie raczej
    mlodzi.

    > Byciem Żydówką np.

    Nie, dla Zydow byly getta.
    W sumie, to sie az tak bardzo od KL nie roznily, ale jednak.

    Zydow masowo do KL zaczeto wywozic dopiero wtedy, jak tam juz byly
    gotowe komory gazowe.

    J.

  • 230. Data: 2021-10-09 16:00:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2021 o 09:23, J.F pisze:
    > Zreszta trzymal ich potem dlugo, dopoki nie odbudowali tego, co
    > zniszczyli, co sie wydaje bardzo dobra polityta "denazyfikacji".
    > Szkoda, ze nie u nas.

    Bo jeńców Rosjanie zdobywali, a nie Polacy. Polski obozów jenieckich dla
    Niemców chyba nie było. A w takiej Warszawie, to byliby, jak znalazł.

    > Nie, dla Zydow byly getta.
    > W sumie, to sie az tak bardzo od KL nie roznily, ale jednak.
    > Zydow masowo do KL zaczeto wywozic dopiero wtedy, jak tam juz byly
    > gotowe komory gazowe.

    No i trudno powiedzieć, że do obozów ich wywożono, skoro byli tam kilka
    godzin. Po prostu stworzono miejsca masowego mordowania przy obozach, w
    których była tania siła robocza do obsługi tego, a i potem można było
    wtajemniczonych po prostu zabić.

    --
    Robert Tomasik