  • 1. Data: 2021-09-29 09:16:27
    Temat: Droga osiedlowa na działce prywatnej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Kilka lat temu kupiłem działkę, klasa w większości pastwiska i rolna.
    Lokalny urząd zwrócił moją uwagę mając zastrzeżenia do innej sprawy niż
    chce spytać, ale wracając do meritum. Działka ma kilka hektarów i
    ciągnie się wzdłuż (jakieś 150m) uliczki osiedlowej.

    Kiedy kupowałem tę ziemię to ta uliczka miała ~2m i była zarośnięta
    łąkami po obu stronach, a sama droga wyglądała jak wyjeżdżony ślad w
    łące. Kiedy ją widziałem niedawno to zrobiła się z tego 3-4 metrowa
    droga szutrowa, ewidentnie nawieziona jakimś kamieniem i ubita. Po
    przeciwnej stronie widzę że wyrosło 6 domów i w budowie są kolejne -
    czyli jeździ ciężki sprzęt, ludzie mieszkają i codziennie jest używana
    dlatego się tak zmieniła.

    Moje pytanie - co z tymi ~2m tej drogi która wg mapy ciągnie się wzdłuż
    mojego terenu? Na razie tam nic nie buduje więc nie mam żadnych warunków
    wydanych, MPZP także nie jest ustalone. Mój zamysł jest taki że chce
    ogrodzić swoją działkę wzdłuż drogi, zanim (jak domniemam) ten pasek
    ziemi po prostu "magicznie przepadnie". Czy jeżeli geodeta wyznaczy mi
    słupki na tej drodze, to jeżeli zostawię te 2,5m drogi żeby samochody
    mogły przejechać (jestem ugodowy), to mogę wykonać ogrodzenie wzdłuż
    części tej drogi?

    Sprawa w której wezwał mnie urząd dotyczy tego że na tej mojej działce
    pojawiła się ziemia której tam nie było i że "ja nawiozłem". No i ziemia
    jest bo się skarpy pojawiły i górki, ale nie trudno się domyślić skąd
    skoro na przeciwko działki ładnie wyrównane a pod domami fundamenty. Na
    razie tak to wytłumaczyłem pani w urzędzie i tym się mniej martwię (choć
    się odgrażała że sprawdzą wysokość na mapach i będę co do wiaderka
    wywoził - działka jest przy rzecze i jej część jest oznaczona na mapie
    jako "teren zalewowy").

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-09-29 14:37:16
    Temat: Re: Droga osiedlowa na działce prywatnej
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A masz tam jakieś drzewa? Od razu przygotuj się na pytanie, dlaczego je ściąłeś ;-))

    -----

  • 3. Data: 2021-09-29 17:13:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > słupki na tej drodze, to jeżeli zostawię te 2,5m drogi żeby samochody
    > mogły przejechać (jestem ugodowy), to mogę wykonać ogrodzenie wzdłuż

    Drogi grodzić nie możesz, bo to wykroczenie. Natomiast trzeba ustalić,
    kto jest jej budowniczym.

    Jeśli to organ gminy, powiatu, miastu, wojewody, to należy zażądać od
    autora pomysłu (inwestora) odszkodowania. Jeśli to sąsiedzi się
    skrzyknęli, to z grubsza rzecz biorąc widzę następujące rozwiązania:

    1) Dogadać się z nimi, wydzielić działkę, wpisać wszystkich
    zainteresowanych na współwłaścicieli i cieszyć się dojazdem do swojej
    działki. Z czasem może uda Wam się to gminie przekazać, a ta zrobi
    asfalt, beton, czy co tam dadzą radę.

    2) Domagać się od inwestorów (sąsiadów) odszkodowania. Tyle, że jak się
    przypieniaczysz, to w przyszłości mogą Ci utrudniać korzystanie z takiej
    drogi. Nie znam realiów i nie wiem, na ile Ci ta droga coś tam ułatwia.
    Moze skoro jest, to lepiej to zalegalizować.

    3) Udawać, że te kilka kamieni, to nie droga. Wówczas postawić możesz i
    ogrodzenie obejmujące drogę. W końcu pojawiły się jakieś nasypy, to skąd
    wiadomo, że te kamienie, to droga. Ale zrobi się z tego problem.
    Sąsiedzi będą twierdzić, ze droga. Nie wiem co Policja. Ostatecznie
    sprawę sąd by musiał rozsadzić. Gorąco zalecał bym 1 albo 2 rozwiązanie,
    bo nic gorszego, jak sobie wrogów u sąsiadów zrobić.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-09-29 18:46:05
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Drogi grodzić nie możesz, bo to wykroczenie. Natomiast trzeba ustalić,
    > kto jest jej budowniczym.

    Po pierwsze, to wyciąłeś za dużo, po drugie, skoro mu ktoś wlazł w jego
    własność, to ma się dogadywać?

    W jakim celu ma oddać 150mx2m? Drogę mogli poszerzać w drugą stronę.

> [...]

    > 1) Dogadać się z nimi, wydzielić działkę, wpisać wszystkich
    > zainteresowanych na współwłaścicieli i cieszyć się dojazdem do swojej

    Będzie chciał se drogę kiedyś zrobić, to zrobi na "swoim"

    > Z czasem może uda Wam się to gminie przekazać, a ta zrobi
    > asfalt, beton, czy co tam dadzą radę.

    Pierdolisz jak potłuczony, na diabła mu asfalt do roli?

    > 2) Domagać się od inwestorów (sąsiadów) odszkodowania.

    Odszkodownie, to jedno, a przywrócenie stanu pierwotnego to drugie.

    > Moze skoro jest, to lepiej to zalegalizować.

    Zalegalizować co? Czytasz na co odpisujesz?

    > 3) Udawać, że te kilka kamieni, to nie droga. Wówczas postawić możesz i
    > ogrodzenie obejmujące drogę.

    On nie chce grodzić drogi, tylko zgodnie z KW odgrodzić swoją działkę od
    drogi

    > W końcu pojawiły się jakieś nasypy,

    To kolejny kwiatek, gdy odgrodzi, to mu nie będą sypać syfu z okolicznych
    budów

    > Nie wiem co Policja.

    To zapierdalaj do łazienki na komisariacie i się zapytaj siebie..

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2021-09-29 22:43:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.09.2021 18:46, TomN wrote:
    > W jakim celu ma oddać 150mx2m? Drogę mogli poszerzać w drugą stronę.

    Tak wygląda moja sytuacja na geoportalu -
    https://i.postimg.cc/fypbcWYZ/droga-w-dzialce.png

    Na niebiesko zaznaczona jest moja działka. Na czerwono zaznaczyłem ile
    (~2m) droga wchodzi na moją działkę w najszerszym miejscu, a na zielono
    na jakiej długości (~88m) nachodzi w ogóle (w znaczącym stopniu).

    Zamówiłem już stemple i siatkę leśną. Wątpliwości mam co do grodzenia
    tego 88m odcinka. Szczególnie lewy róg działki wygląda na tle drogi jak
    i działki obok kuriozalnie - mam świadomość że postawienie takiej
    "ściany" z ogrodzenia w tamtym miejscu to pewna konfrontacja. Po prostu
    zastanawiam się czy mogę grodzić tak jak działka czy odpuścić i zacząć
    równo z działką obok (od lewej).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz