  • 31. Data: 2004-05-05 17:09:51
    Temat: Re: TVP i...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Drwal wrote:

    > P.S.
    > Zabraklo mi jakichs smajli w twoim poscie...

    Tyż prawda. Sorki ;)

    Głodny byłem, to zjadłem ;)

  • 32. Data: 2004-05-05 18:51:08
    Od: Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl>

    Pomoc techniczna?
    W swiecie windows to studencik przy telefonie, co chwila melodyjki lub plz
    w8, i na koniec: prosze przyniesc sprzet do serwisu :D.
    Dobry biznes na certyfikatach - ktore o niczym nie swiadcza, poza tym ze
    kogos bylo na nie stac.
    Kiedy problem jest naprawde spory to koniec. Glowa nikt patentu i praw
    autorskich nie rozbije.
    Kiedy w linuxie jest cos "nie do przejscia w normalny sposob" to odpalam
    emacs i przerabiam jakis kod wg potrzeby.
    Ludzie od linuxa wiedza znacznie wiecej o tym systemie niz spece od
    windows o windowsie, wiec jesli nie ja, to ktos na usenecie bedzie
    wiedzial co z tym fantem zrobic.

    Co mnie przeraza? Lenistwo. Olbrzymie lenistwo i brak inwencji. Ludzie
    kochaja rozwiazania podane pod nos i brak im przyslowiowej ikry by zrobic
    cos samemu.
    Jednak...
    Spolecznosc linuxowa ucznila wiele i caly czas pracuje aby szary klikacz
    mogl pracowac pod linuxem. Bogactwo dystrybucji pozwala wybrac odpowiednia
    dla kazdego, od ukochanej przeze mnie prostoty slackware po automatyzacje
    zycia z mandrake.

    Szansa.
    Linux i oprogramowanie o otwartym kodzie to szansa dla polskiej
    gospodarki, dla polskich firm i nauki. Jeszcze niedawno podstawowym
    argumentem osob zwalczajacych linuxa byl brak aplikacji. Dzis to
    przeszlosc - najwieksze firmy juz od dawna wspieraja ta platforme. Nie
    brak tez odpowiednikow oprogramowania komercyjnego w wersji o otwartym
    kodzie.
    Komisja europejska juz dawno zalecila przejscie na systemy o otwartym
    kodzie. Mysle ze po ostatnich zdazeniach proces ten zostanie
    przyspieszony, a takze wiele firm odejdzie od produktow ms.

    Podsumowanie.
    Swiat sie zmienia, lecz u nas jak zawsze...
    Byc moze trzeba interweniowa gdzies wysoko, moze krritv ?
    Swoja droga, co robi PLUG?

  • 33. Data: 2004-05-05 19:05:14
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : > To jest zmuszanie do zakupu windowsa i zreszta niezbyt dobrze swiadczy o
    : > Prokomie.
    : > Zamiast w MFC mogli w FCL zrobic i bylo by na obie platformy.
    :
    : Wg mnie również Płatnik mógł wyjść na więcej platform, ale widocznie się
    : nikomu nie chciało tego tak robić...

    mala poprawka do moje wypowiedzi chodzilo o VCL nie FCL (free component
    library) FCL darmowa alternatywa dal delphi (VCL) [lazarus.freepascal.org]

    Akurat duzo latwiej jest pisac W tym niz w Visual C++.

    P.

  • 34. Data: 2004-05-05 19:06:40
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Wielu laików robi TAAAAAAKIE oczy, jak widzi u mnie Linuxa ("o, a co to
    :windows?")

    heh, wrzuce tu jutro linki do screnow linuxa z motywem (KDE) xp,
    niektore osoby beda ciut zaskoczone.

    P.

  • 35. Data: 2004-05-05 19:10:57
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : (2) dlaczego niby linux ma mieć inną grupę docelową? Wingroza jest w
    : większości biur używana z zestawem standardowym: internet + pakiet
    : biurowy.

    ha ha ha ha ha

    mowisz o pakiecie biurowym dostarczonym wraz z windowsem, wordpad + OE
    +notatnik + kalkulator tak?:)

    Linux + Open Office + tysiace darmowego oprogramowania.

    Wiele firm przechodzi na linuxa.
    Uzywaja windowsa poniewaz nie zdaja sobie sprawy z tego ze istnieje "system
    doskonaly" ( w porownaniu do windowsa - glownie chodzi o cene i licencje
    :) )

    Dokładnie taki sam zestaw ma duża część najbardziejz nanych
    : dystrybucji Linuxa, a instalacja jest równie prosta, jak instalacja
    : Jedynie Słusznego Systemu (a często nawet prostsza, bo np. nie trzeba
    : mieć płytki ze sterownikami do każdego urządzenia - z reguły wszystko
    : jest w dystrybucji).

    hmm, takie sa efekty gdy zaczyna sie odpowiadac na posta nie czytajac go do
    konca :)

    do Ciebie nic nie mam, zeby nie bylo,ale skoro juz napisalem to niech
    idzie..

    Pozdrawiam
    P.

  • 36. Data: 2004-05-05 19:12:50
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Problem nie dotyczy Linuksa, więc po co o nim wspominać? A może mieli
    dodać
    : na końcu "Wirus nie atakuje Linuksa, kupujcie
    ~~~~~~

    co za kupujcie? !
    nie wprowadzaj ludzi w blad :)

    jedyny najbardziej odporny na
    : wirusy system operacyjny na świecie." Co innego na stronce, na której
    można
    : sobie pozwolić na szersze omówienie sprawy.
    :
    P.

  • 37. Data: 2004-05-05 19:33:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
> [...]
    > : biurowy.
    >
    > ha ha ha ha ha
    >
    > mowisz o pakiecie biurowym dostarczonym wraz z windowsem, wordpad + OE

    I M$ Office.

    > Linux + Open Office + tysiace darmowego oprogramowania.

    Fakt, trochę źle to sformułowałem: powinienem był napisać, że
    praktycznie wszystkie najbardziej popularne dystrybucje mają to i
    jeszcze dużo, dużo, dużo więcej :-D

    [ciach]

    > do Ciebie nic nie mam, zeby nie bylo,ale skoro juz napisalem to niech
    > idzie..

    ;-)

  • 38. Data: 2004-05-05 20:13:53
    Od: "mosi" <m...@o...pl>

> [...]
    > dodać
    > : na końcu "Wirus nie atakuje Linuksa, kupujcie

    W tej chwili na Allegro w kolejce po najnowszą mandarynkę ustawiło się ponad
    60 osób. Po jakimś czasie takiej reklamy w TV ta kolejka zapewne by się co
    najmniej zdziesięciokrotniła.

  • 39. Data: 2004-05-05 21:25:34
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Przemyslaw 5 maja 2004, 21:12:50, szrajbnął:
    > co za kupujcie? !
    > nie wprowadzaj ludzi w blad :)

    Sa platne dystrybucje Linuxa :)

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 40. Data: 2004-05-05 21:28:21
    Temat: Re:[OT] TVP i...
    Od: porshe <a...@w...mnie.poczta.fm>

    On 2004-05-05 20:51, Użytkownik Piotr 'judash' Kostrzewa napisał:

    Ojoj ale się dyskusja wywiązała :P

> [...]
    > kogos bylo na nie stac.
    > Kiedy problem jest naprawde spory to koniec. Glowa nikt patentu i praw

    A jednak Windows (bezkrytycznie najlepszy system operacyjny TM) ma w
    swojej ofercie pomoc i to nie byle jaką, mogą powiedzieć, co zrobić, gdy
    komputer się zawiesi. Swoją drogą to dosyć dawno mi się komp nie
    zawiesił. Aha, no tak ach ten linuks, człowiek przyzwyczaja się do
    luksusów nadzwyczaj szybko.

    > Kiedy w linuxie jest cos "nie do przejscia w normalny sposob" to odpalam
    > emacs i przerabiam jakis kod wg potrzeby.

    Gratuluję wiedzy, ale sam niestety nie urodziłem się programistą i nie
    wiążę z tym żadnych planów na przyszłość. Tak więc czy uważasz, że _MI_
    pomoc techniczna by się nie przydała? Oczywiście najlepszą i najszybszą
    pomoc dostarcza mi ta grupa oraz groups.google.pl :)

    > Ludzie od linuxa wiedza znacznie wiecej o tym systemie niz spece od
    > windows o windowsie, wiec jesli nie ja, to ktos na usenecie bedzie
    > wiedzial co z tym fantem zrobic.

    Dokładnie. Dzięki temu mój system pracuję bardzo dobrze i jestem z niego
    bardzo zadowolony.

    > Co mnie przeraza? Lenistwo. Olbrzymie lenistwo i brak inwencji. Ludzie
    > kochaja rozwiazania podane pod nos i brak im przyslowiowej ikry by zrobic
    > cos samemu.

    Wypraszam sobie, uwielbiam pomoc, która wskazuje źródła wiedzy do
    rozwiązania moich problemów. Dzięki temu wiem dużo więcej niż
    potrzebuję, ale omijam setki kolejnych pytań.

> [...]
    > dla kazdego, od ukochanej przeze mnie prostoty slackware po automatyzacje

    Sam jestem jak sam określiłeś 'szarym klikaczem' i nie żałuję. Wiele się
    w moim światopoglądzie zmieniło od czasu, gdy miałem win95. Między
    innymi zweryfikowałem pogląd, że 'za darmo umarło'

> [...]
    > przeszlosc - najwieksze firmy juz od dawna wspieraja ta platforme. Nie
    > brak tez odpowiednikow oprogramowania komercyjnego w wersji o otwartym

    No ale dodaj, że za programy się płaci, darmowe są np. tylko porty gier
    na linuksa, nie zaś same gry.

    Aplikacji naprawdę nie brakuje i w mojej krótkiej karierze tak się
    złożyło, że nigdy nie brakowało. Po co mi np. Photoshop na linuksa jak
    mam gimpa, albo pajączek skoro jest quanta? Programy inaczej się
    nazywają, ale prawie nigdy nie rzutuje to na funkcjonalność. Mam
    oczywiście zastrzeżenia, ale to temat na priv, bo pewnie wynikają one z
    mojej niewiedzy.

    > Komisja europejska juz dawno zalecila przejscie na systemy o otwartym
    > kodzie. Mysle ze po ostatnich zdazeniach proces ten zostanie
    > przyspieszony, a takze wiele firm odejdzie od produktow ms.

    Jakie to są ostatnie zdarzenia? Wejście do UE? No bo skoro tak to raczej
    nic się nie zmieni, co miało przejśc na opensource to już przeszło,
    resztę można co najwyżej nakierowywać. Sam 'nawróciłem' trzy osoby,
    chociaż nie wiem, czy nie powrócą do wina, gdy mnie zabraknie (wyjeżdżam
    na studia, a one często pytają o to jak się program instaluje w
    linuksie, albo jak zrobić polskie fonty w mplayerze, albo....)

    > Podsumowanie.
    > Swiat sie zmienia, lecz u nas jak zawsze...
    > Byc moze trzeba interweniowa gdzies wysoko, moze krritv ?

    A może samoobrona? W świecie pokutuje jeszcze stereotyp, że linuks jest
    wyłącznie system hackerów (ostatnio pojawiły się też głosy że wielkich
    przedsiębiorstw, które stać na dobrych informatyków). Wiem jaki szok
    wywołałem we własnej szkole (jakieś 50 ludzi się zdziwiło na przerwie)
    jak odpaliłem slaxa i zacząłem buszować po necie. Słowem to jeszcze nie
    czas na rewolucję, najpierw praca u podstaw, a potem otwarta walka :P

    Co do KRRIT oni nawrócą się w momencie gdy KAŻĄ im to zrobić. To świat
    pomimo wielkiej polityki, a skoro promowanie linuksa jest dużo mniej
    opłacalne niż np. reklama WIN'a w każdej odsłonie stron internetowych to
    bardzo mi przykro. Jedynie łezka się w oku zakręci jak się widzi w
    tasiemcach znajomy pulpit kde 3.1 i kwrite'a :)

    > Swoja droga, co robi PLUG?

    Nie mnie się pytaj tylko ich!

    pozdrawiam i przepraszam za tą chyba mocno offtopic dyskusję

    porshe