  • 1. Data: 2004-05-04 21:01:50
    Temat: umowa urzyczenia piwnicy
    Od: "Skipo" <p...@p...gazeta.pl>

    Witam

    sprawa jest taka

    Mam zamiar kupić jeden z poziomów trzypoziomego
    mieszkania. Wszystkie formalne zgody na podział itd
    już są ale jest pewien problem z piwnicą. Lokal ten ma bowiem
    jedną piwnicę. Zbywca zobowiązał się przekazać piwnicę ale
    nie swoją tylko stworzoną z pomieszczeń piwnicznych
    należacych do części wspólnych budynku. Własność nie jest od
    razu przenoszona bo wiązało by się to ze zmianą wszystkich
    aktów notarialnych właścicieli lokali w tym bloku. Chciałbym
    mieć jednak taką możliwość w przyszłości. Jak na razie
    użytkowanie piwnicy na podstawie poniższej umowy urzyczenia
    gdzie z jednej strony występuje wspólnota mieszkaniowa.
    Mam prośbę abyście wydali opinię na jej temat lub
    samej metody załatwienia tej sprawy.

    z góry wielkie serdeczne dzięki

    UMOWA UŻYCZENIA

    zawarta w ..... dnia .......... pomiędzy:
    1 ..........................................
    zwanym dalej "Użyczającym" a
    2 ......... zamieszkałym w .................
    zwanym dalej "Biorącym w użyczenie".

    § 1. Użyczający oświadcza, że jest władny dysponować pomieszczeniami
    piwnicznymi, które stanowią część wspólną budynku wspólnoty
    mieszkaniowej przy ul. ...... w ......... Ze wspomnianych pomieszczeń
    zostanie wydzielone samodzielne pomieszczenie piwniczne. Użyczający
    oświadcza, że odda w bezpłatne używanie Biorącemu do używania
    przedmiotowy lokal, a Biorący do używania Przedmiot użyczenia
    przyjmie.

    § 2. Użyczający zobowiązuje Pana ...... do wydzielenia i przekazania
    przedmiotowego lokalu w stanie przydatnym do użytkowania jako
    samodzielne pomieszczenie piwniczne w terminie do 60 dni od daty
    rozpoczęcia obowiązywania niniejszej umowy. Biorący do używania
    oświadcza, że odbierze przedmiot użyczenia, po zapoznaniu się z jego
    stanem i stwierdzeniu, że jest on przydatny do umówionego użytku.

    § 3. Niniejsza umowa została zawarta na podstawie
    uchwały .........dokonanej przez ....................................
    dnia ......

    § 4. Przedmiotowy lokal będzie posiadał powierzchnię ... m2 .

    § 5. Umowa zostaje zawarta bezterminowo.

    § 6. Biorący do używania zobowiązuje się, że będzie używać przedmiotu
    użyczenia zgodnie z jego przeznaczeniem oraz, że utrzyma go w
    należytym stanie.

    § 7. Biorący do używania zobowiązuje się płacić jedynie czynsz
    administracyjny, w wysokości określonej w zawiadomieniach
    administracji budynku, zgodnie ze stawkami odnoszącymi się do
    pomieszczeń piwnicznych w wymienionym budynku, w którym znajduje się
    użyczany lokal.

    § 8. Użyczający zobowiązuje się, iż umowa użyczenia
    przedmiotowego lokalu piwnicznego na warunkach niniejszej umowy
    zostanie zawarta także z kolejnymi właścicielami lokalu
    mieszkalnego ...... w budynku ..... przy ul. .......... w .........

    § 9. Użyczający zobowiązuje się, iż na wniosek biorącego do
    używania przeniesie nieodpłatnie prawo własności przedmiotowego lokalu
    piwnicznego na rzecz biorącego do używania.

    § 10. Niniejsza umowa staje się obowiązująca w momencie
    nabycia przez biorącego do używania lokalu mieszkalnego ...... w
    budynku .... przy ul. .............. w ..........

    § 11. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod
    rygorem nieważności.

    § 12. Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze
    stron.

    Użyczający Biorący do używania

    --

    Pozdrówko Skipo