  • 1. Data: 2004-05-04 22:35:51
    Temat: Re: TVP i...
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    hawat@_CUT_wp.pl news:pan.2004.05.04.22.36.10.699415@_CUT_wp.pl

    > Co mnie boli: o ile na stronie www tvp znalazla sie informacja ze systemy
    > unix, linux i apple sa wolne od niebezpieczenstwa, to w tv nie bylo ani
    > slowa. Podano zas radosnie niepelna informacje. W ten sposob niejako
    > reklamujac starsze produkty ms.
    > A ponoc, tvp ma zetelnie informowac spoleczenstwo...

    Nie Ty jeden masz takie odczucia, ja mialem identyczne, napisalem juz list
    do TVP, jeszcze nie odpowiedzieli.

    Moze jak napisze nas wiecej?

    Daje FUT na odpowiednia grupe...

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 2. Data: 2004-05-04 22:36:12
    Temat: TVP i...
    Od: Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl>

    Na wstepie: Jestem czlowiekiem cieszacym sie z linuxa. Jestem jego
    zwolennikiem. Nie uzywam windows.
    Sprawa: Czy tvp nie lamie swojego statusu, czy przypadkiem nie prowadzi
    dezinformacji poprzez nieinformowanie, nie podawanie pewnych faktow.
    Co gdzie i jak: Wiadomosci i inne programy informacyjne tvp, poinformowano
    ze wirus sasser atakuje systemy xp, a nie atakuje systow windows 9x i
    milenium.
[...]

    Wiem ze to swego rodzaju czepialstwo, jednak... Coraz bardziej mysle ze
    media sa niekompetentne, niedoiformowane lub celowo nie podaja pelnych
    informacji.

    Pozdrawiam.
    Piotr.

  • 3. Data: 2004-05-04 22:54:08
    Od: Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl>

    Stało sie to Tue, 04 May 2004 22:35:51 +0000, Rafal 'Raf256' Maj
    wykrzyczał:

    > Nie Ty jeden masz takie odczucia, ja mialem identyczne, napisalem juz list
    > do TVP, jeszcze nie odpowiedzieli.
    Tez napisalem. Ciekawe czy ktos cos odpowie. Laskawie odpowie.
    Drzewiej, byla o tym spora dyskusja na pl.comp.os.linux, media olewaja
    sprawe, bo nieco przekrecajac T. Lisa "skad ci biedni ludzie maja wiedziec
    co to jest linux".

    Dla nie-linuxowcow: Nie walczymy z nikim, nie zmuszamy nikogo do tego by
    instalowal linuxa, nie robimy tego dla pieniedzy czy innych gratyfikacji.
    Chcemy uczciwosci. Chcemy aby wiedza byla dostepna dla wszystkich. Chcemy
    wolnosci wyboru.

    Pozdrawiam.
    Piotr.

  • 4. Data: 2004-05-05 07:00:34
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Piotr 'judash' Kostrzewa wyskrobał(a):
> [...]
    > Co gdzie i jak: Wiadomosci i inne programy informacyjne tvp, poinformowano
    > ze wirus sasser atakuje systemy xp, a nie atakuje systow windows 9x i

    Chcesz wiedzieć dlaczego? Rzuć okiem na dowolne statystyki dotyczące
    popularności systemów operacyjnych w Polsce. _Zdecydowana_ większość ludzi
    używa systemów MS, a oszczędność treści konieczna w przedstawoaniu
    wiaodmości wymusza, by informacje były maksymalnie skonsolidowane i
    skierowane do jak najszerszej grupy odbiorców. Wiadomości poinformowały o
    tym, że wirus nie dotyczy Windows 9x/ME, bo tych systemów używa też sporo
    osób. Mieli też podać, że wirus nie dotyczy posiadaczy enerdowskich tosterów
    sprzed 1985 r. i radioodbiorników Wisła??? Wyliczanie takich wyjątków nie
    miałoby sensu, a zwiększałoby tylko zawiłość komunikatu. Poza tym zawsze
    znalazłby się ktoś poszkodowany, np. jakiś cichy użytkownik Amigi czy Atari
    64 :)

> [...]
    > reklamujac starsze produkty ms.
    > A ponoc, tvp ma zetelnie informowac spoleczenstwo...

    Ale informacja musi być też podporządkowana inym wymogom. Ty tego nie
    widzisz, ale na każdy materiał do wydania Faktów, Wiadomości czy Informacji
    reporter ma ok. 120-180 sekund. Spróbuj wnikliwie, wyczepująco i jasno dla
    przeciętnego odbiorcy wyjaśnić o co w całej sprawie chodzi. Ja bym się w
    ogóle cieszył, że taki temat jak wirus komuterowy pojawił się w serwisach
    prasowych. Jakby chcieć w miarę poprawnie przedstawić ten temat, potrzebaby
    reportażu na 20 minut.

    > Wiem ze to swego rodzaju czepialstwo, jednak... Coraz bardziej mysle ze
    > media sa niekompetentne, niedoiformowane lub celowo nie podaja pelnych
    > informacji.

    Są, to prawda. Zauważam to często przy okazji tematów, na które wiem więcej
    niż owe media. Choć z drugiej strony informacje też należy podawać w pewnym
    uśrednieniu, dostosować je do możliwości intelektualnych i precepcyjnych
    odbiorców. Mądrze się wymknęło Lisowi: "Skąd ci biedni ludzie mają
    wiedzieć..."

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-05-05 10:09:34
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    LINUX jest 2 pod wzgledem ilosci uzytkownikow systemem operacyjnym na
    swiecie i w dodatku jest bezplatny.

    P.

    Mysle ze to nie jest przypadek ze Platnik wyszedl tylko na windowsa, to tak
    na marginesie.

  • 6. Data: 2004-05-05 10:40:39
    Od: porshe <a...@w...mnie.poczta.fm>

    On 2004-05-05 00:54, Użytkownik Piotr 'judash' Kostrzewa napisał:

> [...]
    > Chcemy uczciwosci. Chcemy aby wiedza byla dostepna dla wszystkich. Chcemy

    co nie oznacza bynajmniej darmowości oferowanego systemu, aby nie było
    nieporozumień. Wolność oprogramowanie nie oznacza, że za pomoc techniczą
    nie będziecie płacić. Zresztą zobaczcie SUSE.
    Reszta to oczywiście początek manifestu? Już mi się podoba.
    > Pozdrawiam.
    > Piotr.

    ja również
    porshe

  • 7. Data: 2004-05-05 10:55:21
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Przemyslaw Rokicki wyskrobał(a):
    > LINUX jest 2 pod wzgledem ilosci uzytkownikow systemem operacyjnym na
    > swiecie i w dodatku jest bezplatny.

    No i co z tego jeżeli ok. 85% komputerów w Polsce pracuje pod okienkami?
    Mamy robić reportaże dla każdego systemu operacyjnego?
    Podobny przykład: Niemcy są największą mniejszością narodową w Polsce. Czy z
    tego powodu wszystkie programy w TVP mają mieć napisy z tłumaczeniem na
    niemiecki?

    > Mysle ze to nie jest przypadek ze Platnik wyszedl tylko na windowsa, to
    > tak na marginesie.

    Nie jest przypadek. Jak jakiś standard panuje na przytłaczającej większości
    rynku, to pozostałe standardy są pomijane.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 8. Data: 2004-05-05 11:42:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > No i co z tego jeżeli ok. 85% komputerów w Polsce pracuje pod okienkami?
    > Mamy robić reportaże dla każdego systemu operacyjnego?

    Katolików w Polsce jest oficjalnie jeszcze więcej - a mimo tego przy
    okazji różnych świąt wspomina się i o Żydach, i o Prawosławnych, i o
    wielu innych.

    > Podobny przykład: Niemcy są największą mniejszością narodową w Polsce. Czy z
    > tego powodu wszystkie programy w TVP mają mieć napisy z tłumaczeniem na
    > niemiecki?

    Podobny? Jak pięść do nosa.

    Nie chodzi o tłumaczenie na, tylko mówienie o.

    Standard czy sponsoring?

    Tak na marginesie: http://janosik.net/wine.html

  • 9. Data: 2004-05-05 13:19:07
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    e...@n...pl news:c7a3e7$dkf$1@news.onet.pl

    > Chcesz wiedzieć dlaczego? Rzuć okiem na dowolne statystyki dotyczące
    > popularności systemów operacyjnych w Polsce. _Zdecydowana_ większość
    > ludzi używa systemów MS,

    Tak jak wiekszosc mlodziezy sucha discopolo czy innego hiphopu, ale
    telewizja publiczna z misja to powinna chyba nie koniecznie ulegac modom

    > a oszczędność treści konieczna w
    > przedstawoaniu wiaodmości wymusza, by informacje były maksymalnie
    > skonsolidowane i skierowane do jak najszerszej grupy odbiorców.
    > Wiadomości poinformowały o

    dodanie "oczywiscie inne systemy jak np. Linux sa odporne" to 2 sekundy.
    Linux ma wiecej uzytkownikow niz by sie moglo wydawac, a liczba ta (zarowno
    ilosciowo jak i procentowo) stale rosnie

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2004-05-05 13:26:00
    Od: g...@s...tpi.pl

    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> wrote:

    > dodanie "oczywiscie inne systemy jak np. Linux sa odporne" to 2 sekundy.

    A po co skoro każdy świadomy użytkownik tego systemu i tak o tym wie?

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.net * alt.pl.comp.os.hacking: www.apcoh.org
    GG 1234 * GSM +48888456927 * g...@l...net.pl * g...@g...pl