    From: Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.os.linux
    Subject: Re: TVP i...
    Date: Wed, 05 May 2004 20:51:08 +0200

    Pomoc techniczna?
    W swiecie windows to studencik przy telefonie, co chwila melodyjki lub plz
    w8, i na koniec: prosze przyniesc sprzet do serwisu :D.
    Dobry biznes na certyfikatach - ktore o niczym nie swiadcza, poza tym ze
    kogos bylo na nie stac.
    Kiedy problem jest naprawde spory to koniec. Glowa nikt patentu i praw
    autorskich nie rozbije.
    Kiedy w linuxie jest cos "nie do przejscia w normalny sposob" to odpalam
    emacs i przerabiam jakis kod wg potrzeby.
    Ludzie od linuxa wiedza znacznie wiecej o tym systemie niz spece od
    windows o windowsie, wiec jesli nie ja, to ktos na usenecie bedzie
    wiedzial co z tym fantem zrobic.

    Co mnie przeraza? Lenistwo. Olbrzymie lenistwo i brak inwencji. Ludzie
    kochaja rozwiazania podane pod nos i brak im przyslowiowej ikry by zrobic
    cos samemu.
    Jednak...
    Spolecznosc linuxowa ucznila wiele i caly czas pracuje aby szary klikacz
    mogl pracowac pod linuxem. Bogactwo dystrybucji pozwala wybrac odpowiednia
    dla kazdego, od ukochanej przeze mnie prostoty slackware po automatyzacje
    zycia z mandrake.

    Szansa.
    Linux i oprogramowanie o otwartym kodzie to szansa dla polskiej
    gospodarki, dla polskich firm i nauki. Jeszcze niedawno podstawowym
    argumentem osob zwalczajacych linuxa byl brak aplikacji. Dzis to
    przeszlosc - najwieksze firmy juz od dawna wspieraja ta platforme. Nie
    brak tez odpowiednikow oprogramowania komercyjnego w wersji o otwartym
    kodzie.
    Komisja europejska juz dawno zalecila przejscie na systemy o otwartym
    kodzie. Mysle ze po ostatnich zdazeniach proces ten zostanie
    przyspieszony, a takze wiele firm odejdzie od produktow ms.

    Podsumowanie.
    Swiat sie zmienia, lecz u nas jak zawsze...
    Byc moze trzeba interweniowa gdzies wysoko, moze krritv ?
    Swoja droga, co robi PLUG?