  • Data: 2007-08-12 19:48:04
    Temat: Re: TVN TURBO - czy moga mnie filmowac ?
    Od: "e<>n" <q...@5...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l> napisał w wiadomości
    news:f9mviq$p75$1@news.dialog.net.pl...
    > Generalnie chodzi o to, ze podczas filmowania moja twarz i numery auta sa
    > filmowane, dopiero
    > pozniej ktos to obrabia i zaslania, a ja nie chce by ktos "mnie" posiadal
    > "niezaslonionego" w
    > swoich archiwach. Jak to ugryzc, na co sie powolac?

    przecież każdy może tobie w miejscu publicznym zrobić zdjęcie lub też nagrać
    ciebie kamerą filmową.
    ochrona wizerunku nie jest dosłowna i bezwzględna.
    poza tym sąd nie raz może zgodzić się na publikację czyjegoś wizerunku w imię
    wyższego dobra lub w ramach wierzonej tej osobie kary.
    oczywiście możesz próbować pociągnąć autorów publikacji do odpowiedzialności
    karnej i cywilnej jeżeli w wyniku takiej publikacji z zatartymi informacjami
    zostaniesz rozpoznany i poniesiesz w związku z tym jakąś szkodę na swoich
    dobrach osobistych i potrafisz to udowodnić, ale pamiętaj, że autorzy
    skorzystają wtedy napewno powołają się na następujący przepis:
    art. 213 § 2 k.k.: "Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2
    [POMÓWIENIE], kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut służący
    obronie społecznie uzasadnionego interesu; jeżeli zarzut dotyczy życia
    prywatnego lub rodzinnego, dowód prawdy może być przeprowadzony tylko wtedy, gdy
    zarzut ma zapobiec niebezpieczeństwu dla życia lub zdrowia człowieka albo
    demoralizacji małoletniego".

    niestety dla cwaniaków-przestępców i stety dla uczciwych ludzi, żyjesz w
    państwie, które nie chroni dóbr osobistych osób w czasie gdy osoby te świadomie
    i z premedytacją zagrażają dobrom innych osób...