1. Data: 2007-08-12 12:48:25
Temat:TVN TURBO - czy moga mnie filmowac ?
Od:"Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l> szukaj wiadomości tego autora

Sytuacja hipotetyczna.
Zatrzymuje mnie radiowoz z ekipa programu Pirat z Tvn Turbo.
Czy mam prawo poprosic by wylaczyli kamery i nie zyczyc sobie filmowania?
Wiem ze policjant zawsze podpowiada ze nic nie bedzie widac, ze zakryja
numery i twarze,ale
ja nie chce by ktos mnie filmowal - czy mam prawo "nie chciec".

Generalnie chodzi o to, ze podczas filmowania moja twarz i numery auta sa
filmowane, dopiero
pozniej ktos to obrabia i zaslania, a ja nie chce by ktos "mnie" posiadal
"niezaslonionego" w
swoich archiwach. Jak to ugryzc, na co sie powolac?
Pozdr

2. Data: 2007-08-12 13:18:33
Temat:Re: TVN TURBO - czy moga mnie filmowac ?
Od:Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Damian / / / napisał(a):
> Sytuacja hipotetyczna.
> Zatrzymuje mnie radiowoz z ekipa programu Pirat z Tvn Turbo.
> Czy mam prawo poprosic by wylaczyli kamery i nie zyczyc sobie filmowania?

W sumie prawo prosić masz. Chodzi o to, że prawo autorskie (publikacja
wizerunku) dotyczy publikacji, nie samej czynności
fotografowania/filmowania.

--
Filip.

3. Data: 2007-08-12 13:31:00
Od:"Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał

> W sumie prawo prosić masz. Chodzi o to, że prawo autorskie (publikacja
> wizerunku) dotyczy publikacji, nie samej czynności
> fotografowania/filmowania.

Poza tym mogą nie publikować wizerunku tylko go zamazać, więc prawo
autorskie nie będzie mieć zastosowania w tej kwestii. A zakazu filmowania
nie znam.

4. Data: 2007-08-12 13:53:56
Od:Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z niedziela, 12 sierpnia 2007 15:31
(autor Piotr [trzykoty]
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <f9n2c0$sbt$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> Poza tym mogą nie publikować wizerunku tylko go zamazać

Taaaaaaa.... Najczęściej to tak ,,zamazują'' że i tak każdy wie o kogo
chodzi :D

--
Wrak Tristana
* Forum WO: http://forum.alrauna.org/

a...@e...com.pl w...@l...pl

5. Data: 2007-08-12 16:05:53
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l> napisał w wiadomości

Zakazu filmowania czynności prawnych realizowanych na publicznym terenie
nie ma. Zakrycie twarzy wynika z konieczności ominięcia ochrony wizerunku.
Jedynym pomysłem na na odpędzenie filmujących, jaki przychodzi mi do głowy,
to odmowa przyjęcia mandatu i żądanie wylegitymowania filmujących i
powołania ich na świadków. Jak się przelecą po kilku sądach zamiast
zarabiać pieniądze, to im przejdzie - bo mnie też to wkurza.

6. Data: 2007-08-12 16:13:52
Od:Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik napisał(a):

> Jak się
> przelecą po kilku sądach zamiast zarabiać pieniądze, to im przejdzie -
> bo mnie też to wkurza.

Czy uważasz, że ukazywanie różnego rodzaju błędów (czasem głupoty) w
nie ma żadnych wartości edukacyjnych?

--
Filip.

7. Data: 2007-08-12 16:43:48
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

> Czy uważasz, że ukazywanie różnego rodzaju błędów (czasem głupoty) w nie
> ma żadnych wartości edukacyjnych?

Nawet więcej - uważam, ze ma. tylko, że oni nie tyle pokazują błędy czy
głupotę, co pastwią się nad kierującym głupimi pytaniami pod pozorem
kontroli drogowej. Nie mam nic przeciwko ustawieniu na jakimś skrzyżowaniu
kamery i pokazaniu popełniających wykroczenia, nawet z tablicami
rejestracyjnymi i twarzami. Ale kontrola drogowa, to kontrola drogowa, a
nie show.

8. Data: 2007-08-12 16:52:10
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Damian / / / wrote:
> Sytuacja hipotetyczna.
> Zatrzymuje mnie radiowoz z ekipa programu Pirat z Tvn Turbo.
> Czy mam prawo poprosic by wylaczyli kamery i nie zyczyc sobie filmowania?

Poprosić zawsze możesz. Ba! Możesz ich nawet poprosić, żeby zaćwierkali
i wzlecieli w powietrze;->

Tylko że oni (ani nikt inny) nie ma prawnego obowiązku cię posłuchać.

[ciach]

> Jak to ugryzc, na co sie powolac?

Nie łam przepisów - nie będziesz mieć problemów.

9. Data: 2007-08-12 16:58:27
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik wrote:

> [...]
> wylegitymowania filmujących i powołania ich na świadków. Jak się
> przelecą po kilku sądach zamiast zarabiać pieniądze, to im przejdzie -

Myślę, że ewentualnie wizyty w sądach to mają wkalkulowane :)

Plus zawsze jest szansa na fajny materiał ze sprawy - na której niedobry
pirat dostanie te same punkty, grzywnę i oberwie jeszcze kosztami
sądowymi (BTW: czy świadkowie nie będą mogli domagać się pokrycia
kosztów dojazdu przez uznanego za winnego pirata?)

> bo mnie też to wkurza.

Dlaczego?

Niech filmują - skoro ludzie nie boją się mandatów ani punktów, to może
część zacznie trochę uważniej jechać w obawie, że zrobią z nich idiotów.

10. Data: 2007-08-12 17:32:01
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:0vq3p4-43e.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
> sądowymi (BTW: czy świadkowie nie będą mogli domagać się pokrycia
> kosztów dojazdu przez uznanego za winnego pirata?)

Niekoniecznie. Po pierwsze sąd raczej zgody na nagranie nie wyrazi. Po
drugie "pirat" może powiedzieć, że w czynnościach służbowych brały udział
inne, niż policjanci osoby, więc odmówił przyjęcia mandatu, by muc w
normalnych warunkach, a nie w atmosferze medialnej ustalić faktyczną karę.

> Dlaczego?
> Niech filmują - skoro ludzie nie boją się mandatów ani punktów, to może
> część zacznie trochę uważniej jechać w obawie, że zrobią z nich idiotów.

To niekoniecznie tak działa.