  • 1. Data: 2007-08-12 12:48:25
    Temat: TVN TURBO - czy moga mnie filmowac ?
    Od: "Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l>

    Sytuacja hipotetyczna.
    Zatrzymuje mnie radiowoz z ekipa programu Pirat z Tvn Turbo.
    Czy mam prawo poprosic by wylaczyli kamery i nie zyczyc sobie filmowania?
    Wiem ze policjant zawsze podpowiada ze nic nie bedzie widac, ze zakryja
    numery i twarze,ale
    ja nie chce by ktos mnie filmowal - czy mam prawo "nie chciec".

    Generalnie chodzi o to, ze podczas filmowania moja twarz i numery auta sa
    filmowane, dopiero
    pozniej ktos to obrabia i zaslania, a ja nie chce by ktos "mnie" posiadal
    "niezaslonionego" w
    swoich archiwach. Jak to ugryzc, na co sie powolac?
    Pozdr

  • 2. Data: 2007-08-12 13:18:33
    Temat: Re: TVN TURBO - czy moga mnie filmowac ?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Damian / / / napisał(a):
    > Sytuacja hipotetyczna.
    > Zatrzymuje mnie radiowoz z ekipa programu Pirat z Tvn Turbo.
    > Czy mam prawo poprosic by wylaczyli kamery i nie zyczyc sobie filmowania?

    W sumie prawo prosić masz. Chodzi o to, że prawo autorskie (publikacja
    wizerunku) dotyczy publikacji, nie samej czynności
    fotografowania/filmowania.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2007-08-12 13:31:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał

    > W sumie prawo prosić masz. Chodzi o to, że prawo autorskie (publikacja
    > wizerunku) dotyczy publikacji, nie samej czynności
    > fotografowania/filmowania.

    Poza tym mogą nie publikować wizerunku tylko go zamazać, więc prawo
    autorskie nie będzie mieć zastosowania w tej kwestii. A zakazu filmowania
    nie znam.

  • 4. Data: 2007-08-12 13:53:56
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 12 sierpnia 2007 15:31
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9n2c0$sbt$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Poza tym mogą nie publikować wizerunku tylko go zamazać

    Taaaaaaa.... Najczęściej to tak ,,zamazują'' że i tak każdy wie o kogo
    chodzi :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 5. Data: 2007-08-12 16:05:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l> napisał w wiadomości

    Zakazu filmowania czynności prawnych realizowanych na publicznym terenie
    nie ma. Zakrycie twarzy wynika z konieczności ominięcia ochrony wizerunku.
    Jedynym pomysłem na na odpędzenie filmujących, jaki przychodzi mi do głowy,
    to odmowa przyjęcia mandatu i żądanie wylegitymowania filmujących i
    powołania ich na świadków. Jak się przelecą po kilku sądach zamiast
    zarabiać pieniądze, to im przejdzie - bo mnie też to wkurza.

  • 6. Data: 2007-08-12 16:13:52
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak się
    > przelecą po kilku sądach zamiast zarabiać pieniądze, to im przejdzie -
    > bo mnie też to wkurza.

    Czy uważasz, że ukazywanie różnego rodzaju błędów (czasem głupoty) w
    nie ma żadnych wartości edukacyjnych?

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2007-08-12 16:43:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Czy uważasz, że ukazywanie różnego rodzaju błędów (czasem głupoty) w nie
    > ma żadnych wartości edukacyjnych?

    Nawet więcej - uważam, ze ma. tylko, że oni nie tyle pokazują błędy czy
    głupotę, co pastwią się nad kierującym głupimi pytaniami pod pozorem
    kontroli drogowej. Nie mam nic przeciwko ustawieniu na jakimś skrzyżowaniu
    kamery i pokazaniu popełniających wykroczenia, nawet z tablicami
    rejestracyjnymi i twarzami. Ale kontrola drogowa, to kontrola drogowa, a
    nie show.

  • 8. Data: 2007-08-12 16:52:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Damian / / / wrote:
    > Sytuacja hipotetyczna.
    > Zatrzymuje mnie radiowoz z ekipa programu Pirat z Tvn Turbo.
    > Czy mam prawo poprosic by wylaczyli kamery i nie zyczyc sobie filmowania?

    Poprosić zawsze możesz. Ba! Możesz ich nawet poprosić, żeby zaćwierkali
    i wzlecieli w powietrze;->

    Tylko że oni (ani nikt inny) nie ma prawnego obowiązku cię posłuchać.

    [ciach]

    > Jak to ugryzc, na co sie powolac?

    Nie łam przepisów - nie będziesz mieć problemów.

  • 9. Data: 2007-08-12 16:58:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wylegitymowania filmujących i powołania ich na świadków. Jak się
    > przelecą po kilku sądach zamiast zarabiać pieniądze, to im przejdzie -

    Myślę, że ewentualnie wizyty w sądach to mają wkalkulowane :)

    Plus zawsze jest szansa na fajny materiał ze sprawy - na której niedobry
    pirat dostanie te same punkty, grzywnę i oberwie jeszcze kosztami
    sądowymi (BTW: czy świadkowie nie będą mogli domagać się pokrycia
    kosztów dojazdu przez uznanego za winnego pirata?)

    > bo mnie też to wkurza.

    Dlaczego?

    Niech filmują - skoro ludzie nie boją się mandatów ani punktów, to może
    część zacznie trochę uważniej jechać w obawie, że zrobią z nich idiotów.

  • 10. Data: 2007-08-12 17:32:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:0vq3p4-43e.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > sądowymi (BTW: czy świadkowie nie będą mogli domagać się pokrycia
    > kosztów dojazdu przez uznanego za winnego pirata?)

    Niekoniecznie. Po pierwsze sąd raczej zgody na nagranie nie wyrazi. Po
    drugie "pirat" może powiedzieć, że w czynnościach służbowych brały udział
    inne, niż policjanci osoby, więc odmówił przyjęcia mandatu, by muc w
    normalnych warunkach, a nie w atmosferze medialnej ustalić faktyczną karę.

    > Dlaczego?
    > Niech filmują - skoro ludzie nie boją się mandatów ani punktów, to może
    > część zacznie trochę uważniej jechać w obawie, że zrobią z nich idiotów.

    To niekoniecznie tak działa.