  • 21. Data: 2012-05-28 16:37:30
    Temat: Re: TUI - odwoĹ?ana wycieczka, co robic?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > To z powody zamowienia dwóch odrębnych wycieczek, niepowiązanych ze sobą
    > dla firmy sprzedającej usługę ze sobą w żaden sposób oraz z powodu
    > odwołania jednej z wycieczek autorka wątku ma problem. Nie z powodu
    > rzekomej winy przedsiębiorstwa.

    Wina biura jest akurat bezsporna. Nie dość, że odwołało jedną wycieczkę to
    jeszcze naciągnęło klientów na oddzielenie jej od drugiej zamawianej.

    > Poszli zamowić wycieczkę pięcioosobową, dostali jedną trzyosobową, drugą
    > dwuosobową, przeczytali umowę i zaakceptowali taki stan rzeczy, mimo że
    > chcieli kupić coś zupełnie innego.

    A widzisz, czyli zamawiali coś innego. Prawdopodobnie w ogóle nie dostrzegli
    różnicy.

    > Tu jest ich wina, że zgodzili się na takie rozwiąznie, ktore im nie było
    > ani potrzebne, ani pasujące.

    Przecież było potrzebne. Wystarczyło by biuro się w całości wywiązało.

  • 22. Data: 2012-05-29 16:04:20
    Temat: Re: TUI - odwołana wycieczka, co robic?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 May 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > A było, że odmówili ?

    Czytasz:
    +++
    Nadanie nam dwóch różnych numerów rezerwacji wynika wyłącznie
    z Państwa wewnętrznych procedur i klient nie ma na to żadnego wpływu.
    ---

    Czyli było.
    Skoro procedura nie przewiduje, to NIE MA W OFERCIE.
    Skoro klient się żali, że nie mógł przeskoczyć procedury, to
    znaczy, że tę przeszkodę widzi - odmowa nie musi być tekstem
    "ja panu odmawiam", stalowa krata w poprzek daje ten sam efekt
    (i program "nie da się wyklikać" też).

    > Złozyli zamówienie emailem na taką zespołową.

    Nie widziałem tego maila.
    Ba, nie widziałem postu, w którym taki mail byłby wspomniany
    (mail wysłany PRZED zawarciem umowy, bo pretensje PO aferze
    z odwołaniem to nie umowa i nie "oferta"!), możesz zacytować?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-05-29 17:33:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > znaczy, że tę przeszkodę widzi - odmowa nie musi być tekstem
    > "ja panu odmawiam", stalowa krata w poprzek daje ten sam efekt

    Nie widziałeś niczego. Przyjmj, że jest jak napisano tutaj. Ja też tak
    przyjąłem.

    > Ba, nie widziałem postu, w którym taki mail byłby wspomniany
    > (mail wysłany PRZED zawarciem umowy, bo pretensje PO aferze
    > z odwołaniem to nie umowa i nie "oferta"!), możesz zacytować?

    googlegroups.com

    "Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie dane,
    to TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy, nie mieliśmy
    na to żadnego wpływu. Podejrzewam, że zrobili to dlatego, że są dwa różne
    porty wylotu - Poznań i KAtowice. TUI pieniądze chce oddać wylącznie
    znajomym z Katowic, wg TUI w naszej (wylot z Poznania) rezerwacji nie ma
    żadnych problemów."

    Więc generalnie zamówienie było na wspólne wakacje tylko realizacja nie. I
    ja bym się na twoim miejscu zastanowił czy jest istotne co można wyklikać na
    witrynie jak ktoś emailem zamówienie wysyła. Poza tym powołujesz się na
    wyjaśnienia biura PO fakcie, że jakieś procedury wewnętrzne ma itp itd a
    logiczne jest wskazanie okoliczności PRZED bo te akurat były znane obu
    stronom.

  • 24. Data: 2012-05-30 00:45:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2012, John Kołalsky wrote:

    googlegroups.com

    > "Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie dane, to
    > TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy,

    No tu można się zgodzić, co do tego że TU zmieniło warunki i nie dosć
    wyraznie to zastrzegło.
    Jak dla konsumenta może jakas szansa obrony z tego wyniknie, choć
    przyznam że watpię. Musiałyby również nie działać "małe literki"
    w umowach bankowych (też "klient nie doczytał"), a wiemy że tak
    nie jest.

    > Więc generalnie zamówienie było na wspólne wakacje tylko realizacja nie. I ja
    > bym się na twoim miejscu zastanowił czy jest istotne co można wyklikać na
    > witrynie jak ktoś emailem zamówienie wysyła.

    No to jak wyżej - skoro faktycznie przyjał maila człowiek, powinien
    odpowiedzieć że "tak się nie da" i poczekać na akceptację.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-05-30 08:59:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > znaczy, że tę przeszkodę widzi - odmowa nie musi być tekstem
    > "ja panu odmawiam", stalowa krata w poprzek daje ten sam efekt

    Może być to też związane ze sposobem rozliczeń. Niektórzy turoperatorzy
    promują tych, którzy mają dużo rezerwacji (rezerwacja =/= osoba). Więc
    jeśli tak byłoby w przypadku TUI (nie wiem, nie interesowałem się tym aż
    tak dogłębnie), to jeśli przedstawiciel będzie nieuczciwy zrobi nam 2
    rezerwacje zamiast jednej. Jest jednak jeszcze inna forma. Taki
    przedstawiciel czasem ma możliwość umieścić w uwagach umowy, iż
    rezerwacje są ze sobą powiązane. Dlatego czasami warto poszukać
    przedstawiciela takiego, który nas o tym wszystkim poinformuje i dla nas
    będzie się starał takie szczególiki nanieść na umowę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl