  • 1. Data: 2012-05-24 15:17:53
    Temat: Promile we krwi
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    Witam

    Jakie są konsekwencje, jeśli policja zatrzyma do kontroli kierowcę i
    alkomat wykaże 0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu,
    ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

  • 2. Data: 2012-05-25 08:01:13
    Temat: Re: Promile we krwi
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "inst4nce" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykaże 0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale niektórzy

    którzy - i co mówią konkretnie?

  • 3. Data: 2012-05-25 10:30:19
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    W dniu 2012-05-25 08:01, BETON pisze:

    > Użytkownik "inst4nce" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

    > którzy - i co mówią konkretnie?

    Mówią, że jak kierowca będzie miał stłuczkę, to nawet 0,01 promila
    zaszkodzi i zabiorą prawko.

  • 4. Data: 2012-05-25 11:14:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.05.2012 10:30, inst4nce pisze:

    > Mówią, że jak kierowca będzie miał stłuczkę, to nawet 0,01 promila
    > zaszkodzi i zabiorą prawko.

    A mówią może jeszcze, że jak kobieta w ciąży założy korale, to dziecko
    zostanie uduszone pępowiną?

  • 5. Data: 2012-05-25 11:41:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.05.2012 15:17, inst4nce pisze:
    > Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale niektórzy mówią, że mogą
    > być problemy.

    No mogą, bo pewnie gościa na badanie krwi wezmą, bo badanie alkomatem
    jest tylko pi razy drzwi i na uznanie wyniku muszą się zgodzić obie strony.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2012-05-25 12:42:39
    Od: jp <p...@g...com>

    On 24 Maj, 15:17, inst4nce <i...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Jakie są konsekwencje, jeśli policja zatrzyma do kontroli kierowcę ialkomatwykaże
    0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu,
    > ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

    Witam ! Coś mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
    w mg/l , promile są dla krwi.
    Janusz Peryt u...@u...pl

  • 7. Data: 2012-05-25 13:08:38
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 25 Maj, 12:42, jp <p...@g...com> wrote:

    0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu,

    > Witam ! Coś mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
    > w mg/l , promile są dla krwi.
    > Janusz Peryt u...@u...pl

    Po prostu inne jednostki.

  • 8. Data: 2012-05-25 17:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No mogą, bo pewnie gościa na badanie krwi wezmą, bo badanie alkomatem
    > jest tylko pi razy drzwi i na uznanie wyniku muszą się zgodzić obie strony.

    Podstawę prawna poproszę.

    Od lat tłukę, że WEDŁUG PRZEPISÓW prawa powszechnego, nie ma takiej
    regulacji (a przynajmniej nie pamiętam żeby ktos ujawnił na nia
    namiar).
    Po tym, jak "uznawanie tylko badania krwi" było problemem (bo z różnych
    przyczyn częsc podejrzanych odmawiała), ustawodawca jak zwykle przegiał
    i w przepisie zrównał badanie wartosci opałowej powietrze (de facto
    to jest wartosć mierzona przez alkomat) z badaniem krwi, nie zapisujac
    prawa do żadania aby powtórne badanie musiało być badaniem krwi.
    Oznacza to, że nie ma podstawy prawnej do zadania badania krwi.

    To, że policja stosuje własne "prawo powielaczowe", korzystne dla
    podejrzanych(!), nie skutkuje niczym.

    Jak ktokolwiek takie badanie uniemożliwi, nijak nie podważysz
    badania alkomatowego w sadzie, gadanie "bo chciałem badania krwi
    ale go nie było" wiele nie da.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-05-25 19:42:58
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-05-24 15:17, inst4nce pisze:
> [...]
    > alkomat wykaże 0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu,
    > ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

    alkomat mnożysz x2 tj. 0,19x2=0,38 i po sprawie gdybyś miał 0,09 to
    byłoby zwykłe wykroczenie

  • 10. Data: 2012-05-25 19:43:53
    Od: gregor <g...@s...pl>

> [...]
    > prawa do żadania aby powtórne badanie musiało być badaniem krwi.
    > Oznacza to, że nie ma podstawy prawnej do zadania badania krwi.

    Można odmówić dmuchania wtedy idziesz na "przymusowe" badanie krwi i po
    sprawie nikt ci nie karze dmuchać

    gregor