  • 1. Data: 2012-05-24 20:36:01
    Temat: Koszty wysyłki wezwania do zapłaty - czy można nimi obciążyć dłu
    Od: "Raf" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Czy wierzyciel, który wysyła do dłużnika wezwanie do zapłaty ma prawo domagać
    się zwrotu kosztów wysłania tego wezwania?
    Chodzi mi tutaj o kwotę nie z sufitu, tylko realne 6,05 zł za list polecony
    priorytetowy ze zwrotką.

    Czy jest na to jakaś podstawa prawna?

    Dlaczego pytam:
    Jestem konsumentem, mam dłużnika w formie jednoosobowej działalności
    gospodarczej, który nie wywiązał się z umowy świadczenia usługi. Domagam się
    od niego zwrotu pieniędzy, za okres nie świadczenia usługi.
    Problem jest taki, że jest to kwota stosunkowa nie wielka, i ten koszt
    wysyłania wezwania jest bliski 10% długu.

    Czy mam prawo domagać się zwrotu tych kosztów? Jak to później wygląda
    ewentualnie w EPU?

    Pozdrawiam
    Rafal