  • 21. Data: 2004-01-26 21:03:51
    Temat: Re: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > a co to ma wspólnego z opłatami za parkowanie?

    nie przeczytales dokladnie calego artykulu
    albo nie zrozumiales
    sorki, nie bede Ci tlumaczyl

    podalem tez 3. link dla wiekszej jasnosci

    nie chce mi sie licytowac, kto ma racje
    mam ciekawsze zajecia

    zrelaksuj sie :))))

  • 22. Data: 2004-01-26 21:16:24
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    bd wrote:
    > nie przeczytales dokladnie calego artykulu
    > albo nie zrozumiales
    > sorki, nie bede Ci tlumaczyl

    szkoda...

    KG

  • 23. Data: 2004-01-27 08:25:27
    Temat: Odp: TK... (też: Wapark - chyba znakow nie zna)
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bv403q$g43$...@n...onet.pl...
    > No to zażal się na znak zakazu zatrzymywania i postoju

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Zakazu czego???? Masz zdecydowanie stare definicje - od 1983 (OIDP) jest
    zakaz zatrzymywania.

    Krzychu

  • 24. Data: 2004-01-27 08:27:41
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

  • 25. Data: 2004-01-27 10:47:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >I nic tym razem nie pomieszałem.
    A jednak pomyliłeś strefę ograniczonego postoju (a w tejże WAPARK nie
    ma nic do robienia) ze strefą strefa parkowania, w której właśnie
    pobiera się opłaty, a za jej brak, opłaty podwyższone (i to jest
    miejsce działania WAPARK-u).

    >gość odmówi zapłacenia opłaty argumentując, że stał poza parkingiem (co
    >moim zdaniem byłoby uzasadnione),
    Nie widzę tu uzasadnienia do odmowy, ponieważ opłaty wnosi się za
    parkowanie w całej strefie parkowania, a nie tylko wtedy gdy parkowuje
    się na parkingach.

    Artur Golański

  • 26. Data: 2004-01-27 10:47:21
    Temat: Re: TK... (też: Wapark - chyba znakow nie zna)
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >No to zażal się na znak zakazu zatrzymywania i postoju postawiony na
    >ulicy, bo to, że tam nie można się zatrzymywać wynika z tego samego
    >rozporządzenia.
    Nie prawda ! W rozporządzeniu określono ZNACZENIE znaków. Sęk w tym,
    że wielu dyskutantów nie bardzo wie, że kierowca karany jest w oparciu
    NIE o rozp. w.s. znaków, TYLKO na podstawie właśnie ustawy kodeks
    wykroczeń i wszysko jest OK.

    >No to ustalmy jaki tam jest znak. Bo u nas postawili znaki "strefa
    >ograniczonego postoju", a na wszystkich znakach parkingów dodali płatny.
    I co ? Za parkowanie poza parkongami MK (z KW), a za brak opłaty na
    parkingu opłata podwyższona na podstawie ustawy o drogach :-D

    Artur Golański

  • 27. Data: 2004-01-27 17:39:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma nic do robienia) ze strefą strefa parkowania, w której właśnie
    > pobiera się opłaty, a za jej brak, opłaty podwyższone (i to jest

    Moja wina, bo nie znam organizacji takiej strefy w Warszawie i założyłem
    że jest oznakowana analogicznie jak u nas. Zresztą u nas akurat teraz
    zmienili (dziś się przyjrzałem, bo zasadniczo nie mam potrzeby na to
    zwracać uwagi) i u nas chyba od grudnia też jest strefa ograniczonego
    parkowania, a nie ograniczonego postoju.

    > Nie widzę tu uzasadnienia do odmowy, ponieważ opłaty wnosi się za
    > parkowanie w całej strefie parkowania, a nie tylko wtedy gdy parkowuje
    > się na parkingach.

    Ja wprost zakazu prawnego w takim wypadku również nie znam. Co najwyżej
    ogólną zasadę nieczerpania korzyści z cudzego przestępstwa. Tę samą, na
    podstawie której nie opodatkowano najstarszego zawodu świata. Ale to
    jedynie moje zdanie na które chwilowo nie potrafię znaleźć uzasadnienia
    prawnego.

  • 28. Data: 2004-01-27 18:06:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > że wielu dyskutantów nie bardzo wie, że kierowca karany jest w oparciu
    > NIE o rozp. w.s. znaków, TYLKO na podstawie właśnie ustawy kodeks

    Przyznając Ci absolutną racje zupełnie nei rozumiem czego dotyczy Twoja
    dygresja. Czy ja gdziekolwiek stwierdziłem, że ukaranie następuje na
    podstawie rozporządzenia? Oczywistym jest, że karamy na podstawie kodeksu
    wykroczeń za naruszenie przepisów o ruchu drogowym, to jest przepisó Prawo
    o Ruchu Drogowym oraz wydanych na jego podstawie rozporządzeń.

    > I co ? Za parkowanie poza parkongami MK (z KW), a za brak opłaty na
    > parkingu opłata podwyższona na podstawie ustawy o drogach :-D

    Dokładnie tak było do początku stycznia. teraz zrobili strefę płatnego
    postoju. I żeby było ciekawiej, to w tej strefie ograniczonego postoju
    było kilka bezpłatnych parkingów, choć większość była płatna.

  • 29. Data: 2004-01-27 20:59:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Przyznając Ci absolutną racje zupełnie nei rozumiem czego dotyczy Twoja
    >dygresja. Czy ja gdziekolwiek stwierdziłem, że ukaranie następuje na
    >podstawie rozporządzenia?
    Wyraziłem się mało precyzyjnie :-) Nie miałem tego na myśli. Wcześniej
    ktoś (pominę imię, bo gotów się obrazić) miał wątpliwości, że
    ograniczanie praw obywatelskich w tym względzie nastepuje na mocy
    rozporządzenia tylko dlatego, że znaczeniem znaku jest np. zakaz.

    Artur Golański

  • 30. Data: 2004-01-30 16:12:41
    Temat: Re: TK a znaki - bylo: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, Artur Golanski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:
    >+
    >+ >że od znaku zależą *wtórne* zakazy
    >+ Np. jakie ?

    Abstrahujac od własciwego watku - wiesz że mam na mysli
    A1 do A4 (niebezpieczn[y/e] zakręt[y]) jako znaki
    OSTRZEGAWCZE i skutek z art. 24.7.2 ustawy PoRD w postaci
    ZAKAZU.

    >+ >szanse że TK uzna przekroczenie uprawnień IMHO są :)
    >+ Wyjaśnisz kto przekroczył swoje uprawnienia i w jakiej kwestii ?

    Nieaktualne. Podejrzewałem ministra ;)

    pozdrowienia, Gotfryd