  • 21. Data: 2007-11-18 07:29:32
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych zolnierzy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > o ile wiem to terrorystow sie zabija, a nie bierze do niewoli
    > i slusznie zreszta, po co narazac zycie zolnierzy

    Nie żebym miał inny pogląd, ale... podstawa prawna?

  • 22. Data: 2007-11-18 07:49:53
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Ostrzelanie budynków samo w sobie sprzeczne z prawem nie jest. Dowódca
    > mógł mieć tajne dane wywiadu, ze tam sam Bin Laden siedzi przykładowo ze
    > swoją świtą.

    No i mamy cywili. W Afganistanie wszyscy są cywilami;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 23. Data: 2007-11-18 07:50:54
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:fhoplv$olj$1@news.onet.pl...

    > Nie żebym miał inny pogląd, ale... podstawa prawna?

    Paragraf 22. On jest dobry na swszystkie choroby świata.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2007-11-18 07:55:21
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 18:41:35 +0100, Mithos napisał(a):

    > Jak mu sie wydaje rozkaz zabicia cywilow to nie musi takiego rozkazu wykonac.

    Czy "cywilem" jest jeszcze/nadal np. 10-latek z kałachem w ręku?
    Przecież tam to normalny obrazek.
    Czy "przeciwnikiem" jest umundurowany człowiek? Jeżeli tak - to raczej w
    "tamtych" rejonach nie ma regularnej armii, umundurowanej - więc w zasadzie
    wszyscy ram są "cywilami"

    Jeżeli się okaże że to była egzekucja - to co z dowódcami?
    Jako przełożeni ponoszą wszak odpowiedzialność - włącznie z "ministrem"
    szczygło.

  • 25. Data: 2007-11-18 09:44:18
    Od: Jacek_P <N...@c...edu.pl>

    Szerszen <s...@t...pl> napisal:
    > no to widac ze historia, szczegolnie ameryki
    > polnocnej jest ci obca :)

    Tobie chyba tez. Mitologizujesz historie USA.
    Zapomniales o oddzialach Shermana, ktory szly
    przez poludniowe stany i robily ziemie spalona
    - juz po poddaniu sie poludnia.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2007-11-18 10:03:18
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych żołnierzy
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Szerszen" <s...@t...pl> writes:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:87ejeo4ofk.fsf@anfi.office-on-the.net...

    > na dzien dobry ostatniego ktory wydal rozkaz
    > tymczasem o ile dobrze rozumiem doniesienia prasowa i zakladajac zesa
    > zblizone do prawdy, to wlasnie jemu najmniej grozi, poniewaz oskarzony
    > jest tylko o "zaatakowanie niebronionego obiektu cyilnego"

    Żeby było 100% jasności: mówisz o tym który był na miejscu akcji
    (w patrolu) czy o tym który miał (jakoby?) wydać "nieprawomyślne"
    rozkazy nie będąc na miejscu akcji?

    Jak rozumiem oskarżenie dysponuje zapisem trasy pojazdów (chyba to
    odczyty GPS z czasem) czy dysponuje również zapisem komunikacji
    radiowej z dowództwem?
    Czy na "misjach" praktyką jest nagrywanie tej komunikacji?

    W tej sprawie warto na początek na potrzeby tej dyskusji ustalić na
    podstawie czego sąd będzie mógł wyodrębnić *bezsporne* (proste do
    udowodnienia) fakty a co będzie już wynikiem złożonej interpretacji sądu.

    P.S.
    Dyskusja na pl.soc.prawo nie powinna zostawiać ani *cienia* wątpliwości
    której konkretnie osoby dotyczy.

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Rada graniczy z naganą.

  • 27. Data: 2007-11-18 10:07:57
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Nostradamus" <l...@p...fm> writes:

    > wiadomości news:fhngkb$gop$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No i mamy cywili. W Afganistanie wszyscy są cywilami;))

    <ironia> No jeśli uważasz że w Afganistanie nie ma cywili to dlaczego
    ten cały ISAF nie wyrzyna po kolei wszystkiego co się rusza? </ironia>

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Jeżeli my importujemy igły, nakrętki, podkładki, śrubki, bieliznę,

  • 28. Data: 2007-11-18 10:44:30
    Od: "P^L^B" <p...@k...net.pl>

    > Zolnierz to nie robot. Jak mu sie wydaje rozkaz zabicia cywilow to nie
    > musi takiego rozkazu wykonac.

    A skąd ten żołnierz ma wiedzieć do kogo strzela? Oni zdaje się nie strzelali
    na bliski dystans tylko ostrzelali coś dalej. Żołnierz NIE MUSI wykonac
    rozkazu ustnego, może zarządać go na piśmie. Wyobrażasz to sobie w warunkach
    polowych? Byłeś w wojsku? To dowódca tych żołnierzy jest w 100%
    odpowiedzialny za decyzję użycia broni. To on powinien wiedzieć do kogo i
    dlaczego ma strzelać.

    Piotr
    GG: 382438

  • 29. Data: 2007-11-18 10:45:42
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <N...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Tobie chyba tez. Mitologizujesz historie USA.

    no jesli twoja wiedza hitoryczna dotyczaca polnocnej ameryki zaczyna sie dopiero
    od powstania usa to rzeczywiscie nie mamy o czym pisac :)

  • 30. Data: 2007-11-18 10:47:37
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie żebym miał inny pogląd, ale... podstawa prawna?

    powiedz ze robisz sobie jaja :)