  • 31. Data: 2007-11-18 10:51:00
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych żołnierzy
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:87tznj6fbt.fsf@anfi.office-on-the.net...

    > Dyskusja na pl.soc.prawo nie powinna zostawiać ani *cienia* wątpliwości
    > której konkretnie osoby dotyczy.

    dyskusja tutaj nie jest niczym poza dyskusja, bo po pierwsze, aby miala
    jakieklwiek sens potrzebny bylby wojskowy prawnik, i fakty z akcji, a nie ma ani
    jednego, ani drugiego, wiec jedynie mozemy sobie podywagowac na podstawie
    watpliwej jakosci doniesieniach prasowych

  • 32. Data: 2007-11-18 11:26:38
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma ani jednego, ani drugiego, wiec jedynie mozemy sobie podywagowac na
    > podstawie watpliwej jakosci doniesieniach prasowych

    A co ma zrobić prosty żołnierz w sytuacji gdy ma kilkadzisiąt sekund na
    przeanalizowanie sytaucji pod kątem prawnym ? Co zrobić aby taka sytuacja
    sie nie powtórzyła ? Wysyłać zespół
    prawników-doradców z każdą samodzielnie działającą grupą żonierzy, który
    będzie odpowidzialny za zgodne z prawem rozkazy? A może wprowadzić do
    regulaminu katalog rozkazów których żołnierz ma prawo nie wykonać. Pierwszy
    punkt mógłby wygladać tak:

    "Żołnierz ma prawo odmówić wykonania rozkazu zaatakowanie niebronionego
    obiektu cywilnego. Obiektem cywilnym jest każdy obiekt co do którego nie ma
    niezbitych dowodów iż jest to obiekt wojskowy. W sytuacji braku
    bezpośrednich dowodów, żołnierz ma prawo zarządać wglądu do dokumentacji
    powierdzającej charakter obiektu."

    Zapis praktycznie wyłącza działanie broni dalekosiężnych czyli artylerii i
    lotnictwa.

    Anatol

  • 33. Data: 2007-11-18 11:53:40
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych zolnierzy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerszen wrote:

    > co gorsza sramy we wlasne gniazdo, nie bronie ani nie oskarzam tych
    > zolnierzy, nie bylo mnie tam, ale to co robi prasa to istna paranoja, w
    > takich sytuacjach jestem za cenzura

    Oczywiście wszystko w imię "bezpieczeństwa narodowego" ;-/

  • 34. Data: 2007-11-18 11:57:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Szerszen pisze:
    > no to widac ze historia, szczegolnie ameryki polnocnej jest ci obca :)
    No bo akurat historia tego kraju, to tylko pokój, pokój, indyk żarty z
    rdzennymi mieszkańcami, pokój, pokój, hipisi, nigdy więcej wojny itd ;-)

    Maciek ... zapraszam na moje aukcje:
    Świstak - http://www.swistak.pl/uzytkownicy_aukcje/mob.html
    Allegro - http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=702
    31

  • 35. Data: 2007-11-18 12:03:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:
    > <ironia> No jeśli uważasz że w Afganistanie nie ma cywili to dlaczego
    > ten cały ISAF nie wyrzyna po kolei wszystkiego co się rusza? </ironia>
    No bo pewnie kilku prawdziwych cywili tam jednak jest. Zapewne chodziło
    o to, że w wojnie partyzanckiej często nie da się odróżnić prawdziwego
    cywila od żołnierza - w wojnie udział biorą całe wioski/osady i to
    niekoniecznie strzelając, ale ukrywając żołnierzy, dostarczając im
    środków do walki, przechowując broń, żywność, ludzi itd. Jeśli nie
    weźmiesz się za takich "cywilów" to wojna będzie trwała w
    nieskończoność. Co oczywiście nie oznacza, że można tam bezkarnie
    wystrzelać wszystko co oddycha.

  • 36. Data: 2007-11-18 12:05:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Anatol pisze:
    > Zapis praktycznie wyłącza działanie broni dalekosiężnych czyli artylerii i
    > lotnictwa.
    Ba! Taki zapis to kres wojen - uratowałeś świat :-D

  • 37. Data: 2007-11-18 12:08:28
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niezbitych dowodów iż jest to obiekt wojskowy. W sytuacji braku
    > bezpośrednich dowodów, żołnierz ma prawo zarządać wglądu do dokumentacji

    no to proste, na bliskim wschodzie w takim razie mamy praktycznie same obiekty
    wojskowe, oczywiscie wojskowe jak na bliskowschodnie warunki przystalo :)

  • 38. Data: 2007-11-18 13:43:37
    Temat: Re: Sze?ciu zatrzymanych zolnierzy
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 23:33:10 +0100, Piotr napisał(a):

    > Perły przed wieprza. A kolor jego jest czerwony bo na rękach jego
    > robotnicza krew.
    > pz
    > Piotr

    Znaczy temu wieprzu kolor ma czerwony...
    pz
    Piotr

  • 39. Data: 2007-11-18 13:51:57
    Od: pulsar <p...@g...pl>

    Piotr napisał(a):

    > Znaczy temu wieprzu kolor ma czerwony...
    > pz
    > Piotr

    No, nie mówiłem, że wkrótce zaczniesz
    rozmawiać ze sobą, i nawet tego nie
    zauważysz...

    --
    pulsar

  • 40. Data: 2007-11-18 14:08:10
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2007 14:51:57 +0100, pulsar napisał(a):

    > No, nie mówiłem, że wkrótce zaczniesz
    > rozmawiać ze sobą, i nawet tego nie
    > zauważysz...

    Jeszcze nie poszedłeś, na to piwko?
    Towarzycho wiele straci, taki rezoner... A dowcipny, że cud!
    pz
    Piotr