  • 11. Data: 2007-11-17 21:24:22
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych zolnierzy
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Edel pisze:
    > W pelni sie z toba zgadzam; po wojnie NSZ i AK nie tylko likwidowalo
    > przedstawicieli nowej wladzy,
    A co w tym dziwnego??

    > ale takze dopuszczalo sie zwyklych, bandyckich
    > napadow i morderstw (np. napad bandy "Pioruna" na ciezarowke, ktora
    > pracownicy fabryki przewozili pieniadze na wyplate na zalogi. Samochod
    > wylecial w powietrze z trojka niewinnych ludzi i pieniedzmi). O wyczynach
    > "Ognia" na Podhalu pisalem juz na psp.
    Wojna nigdy nie wyglądała i nie będzie wyglądała tak, jak by niektórzy
    chcieli - czyli dwie grupy żołnierzy przeciwnych stron nacierają na
    siebie, wybijają się, a ja kilku zostanie, to sprawdzają, czy wygrali
    :-> Wojna (zwłaszcza partyzancka), to w dużej mierze zdobywanie środków
    na przetrwanie i jeszcze tak nie było, żeby przy tym jakiś cywil nie
    oberwał (nawet będący teoretycznie po stronie partyzantów).

    Maciek ... zapraszam na moje aukcje:
    Świstak - http://www.swistak.pl/uzytkownicy_aukcje/mob.html
    Allegro - http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=702
    31

  • 12. Data: 2007-11-17 21:36:50
    Od: "Krzysiek" <m...@m...de>

    Hallo,

    "Edel" <e...@x...wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Czyli jak sie nie odwrocic - dupa z tylu.

    > W pelni sie z toba zgadzam; po wojnie NSZ i AK nie tylko likwidowalo
    przedstawicieli nowej wladzy, ale
> [...]
    wylecial w powietrze z
    > trojka niewinnych ludzi i pieniedzmi). O wyczynach "Ognia" na Podhalu pisalem juz

    to sie nazywalo agraryzm, zgodnie z wyjasnieniem p. Cioska, ale dlaczego
    pisze Pan - banda "Pioruna" czy "Ognia", a nie banda Cioska?? Czy zgodnosc
    przekonan powoduje ze wtedy pisze Pan o "przedstawicielch nowej wladzy",
    a nie o rzadzacej bandzie??

    Sprawy z ta ciezarowka nie znam, ale niewinnosc tych zabitych jest co najmniej
    watpliwa - skradzione pieniadze wiezli do skradzionej fabryki. Ciezarowka tez
    pewnie byla skradziona, bo i skad by inna mieli.

    Charakterystyczne jest to, ze ci najbardziej zamieszani w bandyctwa kiedys
    dzis sa najglosniejsi w ryczeniu o niewinnosci i o krzywdach ktorych kiedys
    doznali i jeszcze wiekszych, ktorych doznaja teraz.
    Oczywiscie - najzupelniej niewinnie.

    MFG
    Krzysiek

    --
    Krzysztof Swierczynski
    k...@a...de

  • 13. Data: 2007-11-17 22:28:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Any User pisze:

    > Nie mogę, to było zbyt dawno. Rzeczywiście, sąd wojskowy wziął pod
    > uwagę, jakiego to rozkazu wykonania odmówili tamci żołnierze, jednakże
    > jakiś tam wyrok jednak dostali.

    Trzeba by więcej szczegółów, zwłaszcza jakie były konsekwencje tej
    odmowy wykonania rozkazu?
    Bo jeżeli dowódca kazał zaatakować obiekt cywilny, żołnierze odmówili, a
    następnie z obiektu cywilnego wysunęły się lufy i zrobiły jatkę, to
    będzie to jednak co innego.

    Zresztą też nie znamy okoliczności tej sprawy - będzie sąd, będzie
    możliwość obrony i przedstawienia każdej wersji.

    Jeżeli faktycznie na ochotnika postanowili wziąć odwet na "turbanach" za
    śmierć kolegi poprzedniego dnia, to niewiele ich to tłumaczy.
    Natomiast jeżeli była to faktycznie walka z partyzanckim oddziałem to
    zmienia to postać rzeczy.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/

  • 14. Data: 2007-11-17 22:33:10
    Temat: Re: Sze?ciu zatrzymanych zolnierzy
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 22:36:50 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > dzis sa najglosniejsi w ryczeniu o niewinnosci i o krzywdach ktorych kiedys
    > doznali i jeszcze wiekszych, ktorych doznaja teraz.

    Perły przed wieprza. A kolor jego jest czerwony bo na rękach jego
    robotnicza krew.
    pz
    Piotr

  • 15. Data: 2007-11-18 00:05:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Zolnierz to nie robot. Jak mu sie wydaje rozkaz zabicia cywilow to nie
    > musi takiego rozkazu wykonac.

    Więcej - nie wolno mu.

  • 16. Data: 2007-11-18 06:45:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ostrzelanie budynków samo w sobie sprzeczne z prawem nie jest.
    > Dowódca mógł mieć tajne dane wywiadu, ze tam sam Bin Laden
    > siedzi przykładowo ze swoją świtą.

    Nawet gdyby, to przecież binladenów i świtoniów tak po prostu zabijać
    też nie wolno?

    > Wszak żołnierze mogą utrzymywać, że strzelali w powietrze,
    > a takiemu żołnierzowi zarzutu zabójstwa czy usiłowania zabójstwa
    > nie postawisz.

    Za to zarzut nie wykonania rozkazu, bo rozkaz był ostrzelać obiekt
    a nie niebo.

  • 17. Data: 2007-11-18 06:52:08
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > To akcja to jedno wielkie dzialanie propagandowe. Cos w stylu Zioberko oraz
    > doktor G, czy inne, ktore niestety czasem mialy tragiczny skutek (np akcja ABW
    > na slasku).

    co gorsza sramy we wlasne gniazdo, nie bronie ani nie oskarzam tych zolnierzy,
    nie bylo mnie tam, ale to co robi prasa to istna paranoja, w takich sytuacjach
    jestem za cenzura

  • 18. Data: 2007-11-18 06:53:36
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wojna nigdy nie wyglądała i nie będzie wyglądała tak, jak by niektórzy
    > chcieli - czyli dwie grupy żołnierzy przeciwnych stron nacierają na siebie,
    > wybijają się, a ja kilku zostanie, to sprawdzają, czy wygrali

    no to widac ze historia, szczegolnie ameryki polnocnej jest ci obca :)

  • 19. Data: 2007-11-18 07:05:00
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nawet gdyby, to przecież binladenów i świtoniów tak po prostu zabijać
    > też nie wolno?

    o ile wiem to terrorystow sie zabija, a nie bierze do niewoli
    i slusznie zreszta, po co narazac zycie zolnierzy

  • 20. Data: 2007-11-18 07:07:00
    Temat: Re: Sześciu zatrzymanych żołnierzy
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A możesz pisać *wprost* o *którego* dowódcę z łańcucha
    > dowodzenia ci chodzi?

    na dzien dobry ostatniego ktory wydal rozkaz
    tymczasem o ile dobrze rozumiem doniesienia prasowa i zakladajac zesa zblizone
    do prawdy, to wlasnie jemu najmniej grozi, poniewaz oskarzony jest tylko o
    "zaatakowanie niebronionego obiektu cyilnego"