  • 31. Data: 2007-12-31 08:58:20
    Temat: Re: Szengen w praktyce
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Ja dołączam sie z innym pytaniem:
    > Jakiś czas temu, ktoś w tv wypowiadał się, że pozostawiają infrastrukturę
    > na granicach, żeby w razie nagłej potrzeby można było przywrócić kontrole
    > na granicy. Rozmówca powoływał się np. na Austrię, gdzie na czas ME kraj
    > ten wprowadza kontrole graniczne. Jaki to ma sens, skoro granice mozna
    > przekraczac w (prawie) owolnym miejscu? Przecież, jak chuligana nie
    > przepuszczą przez granicę, to przejdzie sobie 200 m dalej przez zieloną.

    Chuligan tak, ale TIR-y, autokary, pociągi i większość samochodów
    już nie i pewnie głownie o to chodzi "w razie czego".

    latet

  • 32. Data: 2007-12-31 10:08:20
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Chuligan tak, ale TIR-y, autokary, pociągi i większość samochodów
    > już nie i pewnie głownie o to chodzi "w razie czego".

    W zabezpieczeniu chodziło o niewpuszczanie zarejestrowanych chuliganów.
    Tak więc zatrzymuja autokar na granicy, straż graniczna nie wpuszcza połowy
    autobusu, więc kibole się umawiają: "no dobra, jedźcie bez nas, my przejdziemy
    500 m stąd przez lasek i zabierzecie nas w takiej a takiej miejscowości za
    granicą."

    Jaki sens takiej kontroli? Mając bilet na EURO 2008, to może 1/1000 w takim
    wypadku odpuści, nie spróbuje przejść przez "zielona granicę", i zawróci do
    domu.

    --
    Lukasz

  • 33. Data: 2007-12-31 10:29:52
    Od: <s...@a...pl>

    > Odróżniasz zadania służby celnej od kontroli celnej?

    To nazwij proszę to, co wykonuje służba celna. Jesli zatrzymujac mnie na
    drodze nie przeprowadza kontroli celnej, to...

    Ty ograniczyłeś to słowo do granic. A pytałeś po co miałyby być kontrole
    celne. Wiec Ci odpowiedziałem, że odpowiednie służby mają też inne zadania,
    choć często powiazane z granicą (z Szengen też masz ograniczenia przywozowe
    m.in. alkoholi, tytoni)

  • 34. Data: 2007-12-31 11:14:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > To nazwij proszę to, co wykonuje służba celna. Jesli zatrzymujac mnie na
    > drodze nie przeprowadza kontroli celnej, to...

    Przecież napisałaś to co robi służba celna: kontrola celna to pkt. 1-3.
    Od 3a to nie jest kontrola celna, tylko inne czynności powierzone
    służbie celnej..
    O tym co jest kontrolą celną decyduje nie to jaki organ coś robi tylko
    jaki jest zakres przedmiotowy kontroli. Kontrola celna jest związana z
    przepisami celnymi, anie innymi przepisami.

> [...]
    > zadania, choć często powiazane z granicą (z Szengen też masz
    > ograniczenia przywozowe m.in. alkoholi, tytoni)

    Nie zrozumiałaś. Nie ograniczałem do granic, tylko ograniczyłem podmiotowo.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 35. Data: 2007-12-31 12:14:56
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    LukaszS dość niespodziewanie napisał(a):
    > Jakiś czas temu, ktoś w tv wypowiadał się, że pozostawiają
    > infrastrukturę na granicach, żeby w razie nagłej potrzeby można było
    > przywrócić kontrole na granicy.

    Kodeks graniczny Shengen przewiduje dość dokłądnie opisane sytuacje
    przywrócenia kontroli granicznej

    > to ma sens, skoro granice mozna przekraczac w (prawie) owolnym
    > miejscu?

    No właśnie jak bedzie przywrocona kontrola to nie bedzie wolno przekraczac w
    dowolnym miejscu, będzie wtedy na okres przywrócenia kontroli tak, jak było
    przed wejsciem do Shengen

    >Przecież, jak chuligana nie przepuszczą przez granicę, to
    > przejdzie sobie 200 m dalej przez zieloną.

    NIe będzie mu wolno.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 36. Data: 2007-12-31 12:16:16
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

> [...]
    > połowy autobusu, więc kibole się umawiają: "no dobra, jedźcie bez
    > nas, my przejdziemy 500 m stąd przez lasek i zabierzecie nas w takiej

    Nie, napisałem wyzej - wznowienie kontroli granicznej nie oznacza kontroli
    tylko na przejściach, a po prostu oznacza czasowe zawieszenie funkcjonowania
    zasad Shenen i powrót do tego, co było.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 37. Data: 2007-12-31 12:56:36
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > NIe będzie mu wolno.

    Rozumiem. Jednak myślę, że w prakyce będzie to nie do wyegzekwowania. Przecież
    zasieki i urządzenia wykrywające ruch na granicy zostały zdemontowane. W dodatku
    trzeba byłoby zmobilizować dodatkowe oddziały Straży Granicznej, żeby pilnowała
    granicy jak dawniej. Skąd je wziąć? Pewnie ze wschodniej granicy, a na to UE się
    pewnie nie zgodzi.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 38. Data: 2007-12-31 15:11:12
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    LukaszS dość niespodziewanie napisał(a):
    .
    > Przecież zasieki i urządzenia wykrywające ruch na granicy zostały
    > zdemontowane.

    Nie przesadzajmy, na Shengeńskich granicach zasieków i innego stuffu to
    raczej od dawna mało było.

    > W dodatku trzeba byłoby zmobilizować dodatkowe oddziały
    > Straży Granicznej, żeby pilnowała granicy jak dawniej. Skąd je wziąć?
    > Pewnie ze wschodniej granicy, a na to UE się pewnie nie zgodzi.

    No własnie po to cała procedura przywrócenia kontroli jest w Rozporządzeniu,
    zeby było określone kiedy i jak i wyeliminowana uznaniowośc, co do zgody na
    przemieszczenie SG.

    Szczególy tutaj
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2006:105:0001:01:PL:HTML

    art 23 do 31

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 39. Data: 2007-12-31 15:52:27
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Nie, napisałem wyzej - wznowienie kontroli granicznej nie oznacza kontroli
    > tylko na przejściach, a po prostu oznacza czasowe zawieszenie
    > funkcjonowania zasad Shenen i powrót do tego, co było.

    Czyli jak? Nagle cała zielona granica zaczyna być pilnie strzeżona?

    latet

  • 40. Data: 2007-12-31 16:29:45
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    latet dość niespodziewanie napisał(a):

    > Czyli jak? Nagle cała zielona granica zaczyna być pilnie strzeżona?

    A jak było przed 21 grudnia?

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl