  • 41. Data: 2007-12-31 17:12:32
    Temat: Re: Szengen w praktyce
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Roman Rumpel pisze:

    > A jak było przed 21 grudnia?

    W tv mozna bylo zobaczyc jak usuwali ogromna ilosc zabezpieczen granicznych.

  • 42. Data: 2008-01-02 06:18:42
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 21:35:30 +0100, Sarpedon napisał(a):

    > tak. ale trzeba sie liczyc z tym, ze przeciez celnicy maja teraz
    > uprawnienia do kontroli nie tylko na granicy i w obszarze
    > przygranicznym. generalnie kontrole sa, ale nie na granicy i nie kazdego.

    Wcześniej też mieli.
    Robili przecież wyrywkowe kontrole magazynów i składów w celu sprawdzenia,
    czy towar tam składowany legalnie wszedl w obszar celny.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 43. Data: 2008-01-02 06:28:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2007 16:52:27 +0100, latet napisał(a):

    > Czyli jak? Nagle cała zielona granica zaczyna być pilnie strzeżona?

    Mieszkańcy okolic granicy są doskonałymi straznikami granicznymi. Jeden
    telefon - kilka minut i mundurowi się zjawiają.
    Jesli wprowadzą kontrolę na przejściach, tooczywiście komunikaty pójdą
    domediów, zapewne mieszkańców także poinformują, jakimś komunikatem na
    urzędzie miasta, plakatem na sklepie. W małych miastaeczkach i wsiach
    dystrybucja informacji jest dość prosta.
    W Polsce to wystarczyłoby aby ksiądz z ambony powiedział, ale w Austrii czy
    innych krajach, gdzie religijność zanika... a kościoły po prostu
    bankrutują, znajdzie się inny sposób.

  • 44. Data: 2008-01-02 07:31:25
    Od: <s...@a...pl>

    > Wcześniej też mieli.
    > Robili przecież wyrywkowe kontrole magazynów i składów w celu sprawdzenia,
    > czy towar tam składowany legalnie wszedl w obszar celny.

    Albo na drogach. Przejeżdzało się granicę w Budzisku i od razu zaraz pod
    górką zatrzymywali...

  • 45. Data: 2008-01-02 15:02:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> writes:

    > Wcześniej też mieli.
    > Robili przecież wyrywkowe kontrole magazynów i składów w celu
    > sprawdzenia, czy towar tam składowany legalnie wszedl w obszar
    > celny.

    Mnie rozbawił Łukasz Gras, który w komentarzu telewizyjnym powiedział,
    że schengenbusy to przenośne przejścia graniczne. Przecież to nie są
    przejścia graniczne (szlaban, biuro etc), tylko mobilne punkty
    kontroli granicznej (czyli minilaboratoria do wykrywania substancji,
    których przewożenie lub nawet posiadanie jest zabronione etc).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl