  • 21. Data: 2007-12-30 20:55:58
    Temat: Re: Szengen w praktyce
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > W Polsce m.in. po to, by sparwdzić, na jakim oleju jeździsz, po to, by
    > sparwdzić, czy nie masz gdzieś schowanych papierosow bez polskiej akcyzy
    > itd.

    Litości. Wiesz co to jest kontrola celna? Słowo cło z czym ci się kojarzy?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 22. Data: 2007-12-30 20:56:08
    Od: <s...@a...pl>

  • 23. Data: 2007-12-30 21:07:14
    Od: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>

    A ktoś wie co grozi za przebywanie w innym kraju szengen bez dowodu
    osobistego/paszportu - mandat, sąd, deportacja?

    J.K.

  • 24. Data: 2007-12-30 22:20:32
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    latet dość niespodziewanie napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy mogę teraz w dowolnym miejscu przekroczyć granicę Polski

    Jak juz Ci napisano - granice wewnętrzne Shengen można, co co zasady
    przekraczać w dowolnym miejscu, bywają jednak ograniczenia

    > (np. w górach,

    Zimą Słowacy zamykja dla ruchu pieszego ich Tatrzański Park Narodowy, więc
    do końca marca ( bodajże ) nie można w Tatrach na Słowację.

    przez las, przepłynąć Odrę kajakiem)?

    to tak

    pewien problem jest z granicą morską - na razie są zakusy na to, że nasze
    porty morskie maja być traktowane jako zewnętrzna granica Shengen, wiec
    wypływając własna łódką/żaglówką ( nie dotyczy promów paosażerskich) można
    sie spodziewac prób jakiejś koniecznosci odprawy/zgłaszania. Na razie nie
    wiadomo, jak to bedzie wyglądało dokładnie
    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 25. Data: 2007-12-30 23:47:34
    Od: <s...@a...pl>

    > Litości. Wiesz co to jest kontrola celna? Słowo cło z czym ci się kojarzy?

    Kontrole celne przeprowadza Służba Celna. Do jej zadań należy m.in.:
    1) kontrola przestrzegania przepisów prawa celnego oraz innych przepisów
    związanych z przywozem i wywozem towarów,

    2) wykonywanie czynności związanych z nadawaniem towarom przeznaczenia
    celnego,

    3) wymiar i pobór należności celnych i innych opłat związanych z przywozem i
    wywozem towarów,

    3a) wymiar i pobór podatku od towarów i usług z tytułu importu towarów,

    3b) kontrola, szczególny nadzór podatkowy, wymiar i pobór podatku
    akcyzowego,

    (...)

    http://tiny.pl/pdxn - tu masz bardziej szczegółowo opisane zadania. Masz
    jeszcze jakieś pytania?

  • 26. Data: 2007-12-30 23:53:02
    Od: <s...@a...pl>

    > Ależ papierosy bez polskich znaków można wwozić. nie można ich
    > sprzedawać.

    Naprawdę? Spróbuj przerzucić przez granicę ze 100 kartonów :) Powodzenia!
    Dowolną granicę.

    Albo trzymaj w domu te 100 kartonów i tłumacz sie policji lub US-owi że to
    na własne potrzeby...

  • 27. Data: 2007-12-31 01:18:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > http://tiny.pl/pdxn - tu masz bardziej szczegółowo opisane zadania. Masz
    > jeszcze jakieś pytania?

    Odróżniasz zadania służby celnej od kontroli celnej?

  • 28. Data: 2007-12-31 02:02:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    latet wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy mogę teraz w dowolnym miejscu przekroczyć granicę Polski
    > (np. w górach, przez las, przepłynąć Odrę kajakiem)?
    > (abstrahuję od naruszania innych przepisów).

    tak, ale tylko z tym sąsiadami, którzy też są w szengen.
    Jak spróbujesz to zrobił na granicy z Białorusią to się to może źle dla
    ciebie skończyć.

  • 29. Data: 2007-12-31 08:41:22
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    >A ktoś wie co grozi za przebywanie w innym kraju szengen bez dowodu
    >osobistego/paszportu - mandat, sąd, deportacja?

    Pewne wielogodzinne siedzenie na ichnim komisariacie i udowadnianie, że nie
    jesteś Czeczenem. Plus dodatkowo jakiaś grzywna pewnie w zależności od lokalnych
    przepisów. Np. w Holandii posiadanie przy sobie "identity card" jest obowiązkowe
    (maks. 2250 euro).

    http://www.tur-info.pl/p/ak_id,3669,,turystyka,turys
    ci,goscie_z_zagranicy,zagraniczni,obcokrajowcy,cudzo
    ziemcy_w.html

    --
    Lukasz

  • 30. Data: 2007-12-31 08:52:25
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Czy mogę teraz w dowolnym miejscu przekroczyć granicę Polski
    > (np. w górach, przez las, przepłynąć Odrę kajakiem)?
    > (abstrahuję od naruszania innych przepisów).

    Na powyższe pytanie przedpiścy już się wypowiedzieli.

    Ja dołączam sie z innym pytaniem:
    Jakiś czas temu, ktoś w tv wypowiadał się, że pozostawiają infrastrukturę na
    granicach, żeby w razie nagłej potrzeby można było przywrócić kontrole na
    granicy. Rozmówca powoływał się np. na Austrię, gdzie na czas ME kraj ten
    wprowadza kontrole graniczne. Jaki to ma sens, skoro granice mozna przekraczac w
    (prawie) owolnym miejscu? Przecież, jak chuligana nie przepuszczą przez granicę,
    to przejdzie sobie 200 m dalej przez zieloną.

    --
    Lukasz