  • 31. Data: 2010-06-07 21:17:44
    Temat: Re: Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g6kdn6t8s9lc.1rhca37gdsce$.dlg@40tude.net poreba
    <d...@p...pl> pisze:

    > myśliwskie strzelanie sportowe
    Nie ma czegoś takiego.
    Albo myśliwskie (uprawiają zabójcy), albo sportowe (uprawiają sportowcy).

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2010-06-07 22:00:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A jednak - może bez tej agresji i przemożnej chęci udowodnienia Ci
    > błedu -
    > bierzesz pod uwagę że myśliwskie strzelanie sportowe to nie tylko
    > strzelanie śrutem (skeet, trap itp.) do rzutków ale również strzelanie
    > do
    > dzika, zająca, jelenia... A tam i brenneki, i 'zwykłe' pociski...

    Biorę. Ale to nie wnosi niczego istotnego do omawianego przez nas problemu.
    Kluczowym dla ustalenia, czy na danej strzelnicy da się przeprowadzić
    strzelania do rzutek jest sprawdzenie jej parametrów. Do rzutek strzela się
    naboje śrutowym. Ponieważ strzela się ku górze, a spadający pod własnym
    ciężarem używany do tego drobny śrut nie jest niebezpieczny, więc pozostaje
    kwestia wolnego nieba oraz odpowiedniej odległości wolnej od obiektów, z za
    których nagle moze wyjść ktoś niepowołany. U nas w górach takie strzelnic
    robią najczęśćiej sytuując je na zboczu pagórka. Śrut leci na dolinę,
    wysoko nikomu nie zagrażając.

  • 33. Data: 2010-06-07 22:02:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >W wiadomości news:g6kdn6t8s9lc.1rhca37gdsce$.dlg@40tude.net poreba

    > Nie ma czegoś takiego.
    > Albo myśliwskie (uprawiają zabójcy), albo sportowe (uprawiają sportowcy).

    Nie masz racji. Istnieją konkurencje sportowe myśliwskie. Strzela się do
    metalowego zająca jadącego na wózku, do tarczy biegnącego dzika. Te rzutki
    to też konkurencje myśliwskie. No i strzelanie do rogacza, choć to akurat
    równie dobrze mogłabybyć tarcza olimpijska :-)

  • 34. Data: 2010-06-08 07:11:30
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Szansę to by miał ;)
    >
    > Astronomicznie małą, ale teoretycznie mógłby trafić :-P

    Na własne oczy widziałem jak myśliwy trafił KULĄ w lecącą srokę.

    Na broni sie nie znam, ale ot, taka dubeltówka, i nabój - nie śrut, a
    właśnie kula.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 35. Data: 2010-06-08 07:14:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    SzalonyKapelusznik wrote:

    > A zezwolenie jest na strzelanie z broni czy jej posiadanie?

    Tak przekornie, a co to jest posiadanie? Ten myśliwy który komuś
    pożycza broń jest jej właścicielem, i gdy już pożyczył - nie posiada.
    Posiadać czyli "mieć we władzy".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 36. Data: 2010-06-08 07:58:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Na własne oczy widziałem jak myśliwy trafił KULĄ w lecącą srokę.
    >
    > Na broni sie nie znam, ale ot, taka dubeltówka, i nabój - nie śrut, a
    > właśnie kula.

    A właśnie że różnie bywa. Jak niegwintowana, to można i śrutem i "kulą".

  • 37. Data: 2010-06-08 13:53:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hujqd4$6bk$2@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Nie masz racji. Istnieją konkurencje sportowe myśliwskie.
    To kwestia podejścia do semantyki. Biorąc pod uwagę definicję słownikową
    myślistwa (łowiectwa) ze sportem nie ma ono nic wspólnego. Choć może ja
    przejawiam w tej materii jeszcze dalej idącą ortodoksję.

> [...]
    > rzutki to też konkurencje myśliwskie. No i strzelanie do rogacza, choć
    > to akurat równie dobrze mogłabybyć tarcza olimpijska :-)
    Wiem. Skoro to takie niewinne, to czemu by nie poczynić konkurencji
    strzelania do sylwetki biegnącego Murzyna lub przemykającego się Żyda?
    Czyżby taki sport był niedobry?
    Są też i tacy którzy bezwzględnie przeciwni są przemocy w grach video, choć
    to przecież już zupełny unreal (nomen omen).
    Tak sobie tylko dywaguję...

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2010-06-08 14:43:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To kwestia podejścia do semantyki. Biorąc pod uwagę definicję słownikową
    > myślistwa (łowiectwa) ze sportem nie ma ono nic wspólnego. Choć może ja
    > przejawiam w tej materii jeszcze dalej idącą ortodoksję.

    Dlatego też wprowadzono te konkurencje sportowe.

    > Wiem. Skoro to takie niewinne, to czemu by nie poczynić konkurencji
    > strzelania do sylwetki biegnącego Murzyna lub przemykającego się Żyda?

    Do "Murzyna" strzelałem, choć nazywa się to w slangu Francuzem, od twórców
    tej tarczy. Nie wiem czym miałby się charakteryzować Żyd, ale jeśli to mają
    być pejsy, to nie stoi nic na przeszkodzie, by domalować Francuzowi. tylko
    po co?

    > Czyżby taki sport był niedobry?

    Ależ istnieje.

    > Są też i tacy którzy bezwzględnie przeciwni są przemocy w grach video,
    > choć to przecież już zupełny unreal (nomen omen).
    > Tak sobie tylko dywaguję...

    Ale w Wojsku czy Policji musisz ludzi przygotować na strzelanie do
    człowieka. Oczywiście to ostateczność, ale miałem już okazję widzieć, jak w
    szoku przy realnym strzelaniu cuda się działy. Łącznie z rozłozeniem broni
    jak do czyszczenia zamiast przeładowaniem. Pierwszy raz się pamięta na całe
    życie.

  • 39. Data: 2010-06-08 15:35:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hull40$22m$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Dlatego też wprowadzono te konkurencje sportowe.
    Tu własnie kryje się kwestia semantyki. Nie wystarczy czegoś jakoś nazwać,
    aby się takim stało.
    Strzelanie do sylwetek/podobizn istot żywych nie jest wg mnie sportem i z
    ideą sportu fundamentalnie się kłóci, choćby ktoś to tak nazywał.

> [...]
    > twórców tej tarczy. Nie wiem czym miałby się charakteryzować Żyd, ale
    > jeśli to mają być pejsy, to nie stoi nic na przeszkodzie, by domalować
    A po co do zająca?

    > Ależ istnieje.
    Są ludzie, którzy walą z wiatrówek do wydrukowanych zdjęć swoich szefów.
    Ale po pierwsze primo - robią to prywatnie, a po drugie primo - to nie
    sport. tylko autoterapia.

> [...]
    > jak w szoku przy realnym strzelaniu cuda się działy. Łącznie z
    > rozłozeniem broni jak do czyszczenia zamiast przeładowaniem. Pierwszy
    Realistyczne gry video zawierające "efektowne" (nawet "nadefektowne")
    headshoty, killquesty itp. mają swoje źródło w programach przeznaczonych do
    odczłowieczających szkoleń zwyrodnialców. Właśnie dla osłabienia
    poźniejszego "pierwszego wrażenia" tego, co uczynią. Takie, wiesz -
    symulatory rozprysku czaszki...

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2010-06-08 16:44:25
    Od: "jerzyn" <d...@p...fm>

    > Policja co najmniej od 20 lat nie, a wojsko Nigdy do sztuki nie liczyło,
    > tylko procentowo mniej więcej musiało się zgadzać. Natomiast przy
    > szkoleniu młodzieży liczy się strazły, by ktoś do kieszeni amunicji nie
    > wziął.
    W jednej jednostce policji doszli do takiej perfekcji ze nawet patrzą na rok
    produkcji i serie łusek :-))
    Co jednostka to widać inne zwyczaje .