  • 1. Data: 2010-06-05 12:33:59
    Temat: Re: Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
    Od: r...@p...onet.pl

    > Witam,
    >
    > Czy strzelanie z broni myśliwskiej do lotek (czy jak to się tam nazywa)
    > na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi
    > myśliwi zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś
    > problemów z tym związanych.

    A strzelanie w wojsku podczas służby zasadniczej wymaga zezwolenia?

    To chyba ta sama analogia.

  • 3. Data: 2010-06-05 12:42:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi myśliwi
    > zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś problemów z

    Wymaga odpowiedniej strzelnicy. Ale ponieważ strzela się śrutem, to
    zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować.

  • 4. Data: 2010-06-05 13:29:44
    Od: r...@p...onet.pl

    > Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Wymaga odpowiedniej strzelnicy. Ale ponieważ strzela się śrutem, to
    > zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować.

    broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.

  • 5. Data: 2010-06-05 14:23:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .>> Wymaga odpowiedniej strzelnicy. Ale ponieważ strzela się śrutem, to
    > broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.

    Bez wątpienia masz rację, ale nijak nie jestem w stanie wymyślić, co Twoja
    odpowiedź ma wspólnego z moim postem. Gdzieś napisałem, że to to samo?

  • 6. Data: 2010-06-05 16:11:35
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 5 Cze, 14:35, CUT <C...@C...pl> wrote:
> [...]
    > na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi
    > myśliwi zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś

    A zezwolenie jest na strzelanie z broni czy jej posiadanie?

  • 7. Data: 2010-06-05 16:59:48
    Od: "jerzyn" <d...@p...fm>

> [...]
    > przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi myśliwi
    > zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś problemów z tym

    Na każdej strzelnicy mającej odpowiednie "certifikaty" i będącej pod opieka
    ludzi mających odpowiednie uprawnienia, może strzelać każdy człowiek nie
    posiadający uprawnień i zezwolenia na posiadanie broni,oczywiście musi się
    zapoznać z regulaminem takiej strzelnicy i wpisać sie do książki strzelnicy
    i podpisać sie, ze zapoznał sie z regulaminem i obowiązkiem stosowania
    sie.
    Bron zostanie mu użyczona na strzelnicy wraz z amunicja .
    http://www.grajcar.police.pl

  • 8. Data: 2010-06-05 20:56:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.

    Są różne rodzaje śrutu, ignorancie.

    I różne rodzaje polskich czcionek - psujesz cytowanie.

  • 9. Data: 2010-06-05 21:29:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    r...@p...onet.pl <r...@p...onet.pl> pisze:

    > broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.
    Bronią myśliwską są także tzw. wiatrówki, czy właściwiej - broń
    pneumatyczna. Nie tylko kalibru 4,5 ale i 5,5. W tym o energii pocisku
    przekraczającej 160J i prędkości początkowej powyżej 300 m/s. Liczy się
    także wartość grain.
    Słowem - śrutem strzela się nie tylko z wiatrówki. Może być broń
    czarnoprochowa, może być i "pełnoprawna" palna.
    No i śrut ma wiele rodzajów, co w charakterystyczny dla siebie debilny
    sposób zapodał nawet niejaki Lawa.
    Natomiast nic mi nie wiadomo, aby strzelanie do rzutków organizowane przez
    uprawnione osoby i na odpowiednio przygotowanym terenie wymagało jakichś
    specjalnych zezwoleń od uczestnika.
    Strzelałem ostrą amunicją do tarczy pod nadzorem uprawnionych instruktorów
    na powszechnie znanej strzelnicy i niczego ode mnie specjalnego nie wymagano
    (poza kasą :))

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-06-05 21:48:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > Strzelałem ostrą amunicją do tarczy pod nadzorem uprawnionych
    > instruktorów na powszechnie znanej strzelnicy i niczego ode mnie

    Potwierdzam.
    Wiele razy strzelałem na strzelnicy z ostrej w ramach zawodów,
    uczestnicy przyjeżdżali z całej okolicy i nikt ich o pozwolenia nie pytał.
    Ale organizatorom pod koniec zawodów ilość łusek z ilością wydanej
    amunicji musiała się zgadzać co do sztuki.