  • 1. Data: 2010-06-04 16:05:56
    Temat: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytać?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Wypłacałem dziś w banku pewną kwotę ze swojego konta równocześnie wpłacając ją
    na konto kogoś z rodziny. Dla porządku dodam, że nie przekraczała ona 10
    tysięcy zł. W pewnej chwili z ust pani zza okienka padło pytanie: "czyje jest
    to konto?" (chodziło o to, na które dokonywałem wpłaty). Nie chciałem się
    awanturować przy innych ludziach, więc odpowiedziałem zgodnie z prawdą (choć
    powinienem odpowiedzieć, że g... ją to obchodzi albo że konto należy do św.
    Mikołaja), ale chciałem Was spytać czy obsługująca mnie osoba w ogóle miała
    prawo zadać mi takie pytanie. To chyba moja sprawa komu przekazuję swoje
    pieniądze?

  • 2. Data: 2010-06-04 18:07:05
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytać?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 04 Jun 2010 18:05:56 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > Was spytać czy obsługująca mnie osoba w ogóle miała prawo zadać mi takie
    > pytanie. To chyba moja sprawa komu przekazuję swoje pieniądze?

    Mieli prawo. Ustawa "Prawo bankowe" art 63h.

    Minister właściwy do spraw instytucji finansowych może określić, w drodze
    rozporządzenia, po zasięgnięciu opinii Prezesa Narodowego Banku
    Polskiego, wzór formularza polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej
    stosowanego w rozliczeniach pieniężnych przeprowadzanych za pośrednictwem
    banku.

    I minister ustalił formularz który zawiera dane właściciela konta. Niech
    cię nie zmyli sytuacja gdy ustnie podajesz numer konta: po prostu
    kasjerka wypełnia formularz za ciebie i daje ci go do podpisu.

  • 3. Data: 2010-06-04 18:44:40
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytaae?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-04 20:07, jureq pisze:
    > I minister ustalił formularz który zawiera dane właściciela konta. Niech
    > cię nie zmyli sytuacja gdy ustnie podajesz numer konta: po prostu
    > kasjerka wypełnia formularz za ciebie i daje ci go do podpisu.

    A jaka jest sankcja za niepodanie ww. informacji ?

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2010-06-04 18:47:23
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Mieli prawo. Ustawa "Prawo bankowe" art 63h.

    Ale przeciez to niedawno zostalo zniesione??.

  • 5. Data: 2010-06-04 21:46:33
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Piotrek" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > ale chciałem Was spytać czy obsługująca mnie osoba w ogóle miała
    > prawo zadać mi takie pytanie. To chyba moja sprawa komu przekazuję swoje
    > pieniądze?

    co do zasady to moze cie nawet spytac jaki masz kolor majtek

  • 6. Data: 2010-06-04 21:56:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:219a3$4c0974a6$5964beba$11821@news.upc.ie m4rkiz
    <a...@b...cpl> pisze:

    > co do zasady to moze cie nawet spytac jaki masz kolor majtek
    Oraz kiedy ostatnio były prane.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-06-05 09:46:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2010, Mithos wrote:

    > A jaka jest sankcja za niepodanie ww. informacji ?

    IMVHO możliwość odrzucenia przez bank dyspozycji przelewu.
    I nie muszą tego zrobić natychmiast (przy okienku), IMO (bo jak
    sądzę na "natychmiastosą awanturę" klient może być gotowy a bank
    nie, zaś na "walkę na pisma" wręcz przeciwnie).
    Uzasadnienie: wyrok, w którym są uznał bank winnym niestaranności,
    w wyniku której pieniądze trafiły na złe konto (istniejący zły numer
    konta podał klient, podał również dane, ale nie pasowały do tego
    konta, wniosek - jak dane nie przystają to bank może podejrzewać
    nieprawidłowość)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-06-05 11:08:45
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Mithos napisał(a) w <hubhio$3t6$1@news.onet.pl> :

    > A jaka jest sankcja za niepodanie ww. informacji ?
    Masz konto w banku internetowym? Możesz spróbować wysłać przelew bez
    wypełnionych rubryk, które są podane jako obowiązkowe. A jak nie pójdzie,
    to podyskutuj ze stroną internetową banku.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 9. Data: 2010-06-05 14:40:11
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > W wiadomości news:219a3$4c0974a6$5964beba$11821@news.upc.ie m4rkiz
    > <a...@b...cpl> pisze:

    > Oraz kiedy ostatnio były prane.

    lub odwracane na lewa strone...

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-06-05 15:42:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-05 13:08, Maciek pisze:
    > Masz konto w banku internetowym? Możesz spróbować wysłać przelew bez
    > wypełnionych rubryk, które są podane jako obowiązkowe. A jak nie pójdzie,
    > to podyskutuj ze stroną internetową banku.

    Tu nie chodzi o konto internetowe.

    Robiłem przelewy na swoje konto podając odbiorcę "Kubuś Puchatek, adres
    ul. Misiowa itp. Przelew dotarł bez żadnych problemów.

    --
    Mithos