  • 1. Data: 2004-06-07 13:47:31
    Temat: Straż miejska mandaty?
    Od: "pucy" <p...@w...pl>

    Witam mam sklep w strefie w której nie wolno parkować. Na bierząco dostaję
    od straży miejskiej wezwanie do zapłaty mandatu w zarządzie dróg grodzkich.
    Wezwanie jest wkładane za wycieraczkę samochodu. Jakie są konsekwencje
    wyrzucenia tegoż mandatu. Mogę się tłumaczyć wyjęło dziecko porwał wiatr
    itp. Czy na pdstawie tegoż kwitka który nie został przeze mnie podpisany
    zarząd dróg grodzkich może wszczać postępowanie egekucyjne. Podobno jest
    jakaś luka w prawie ale nie jestem prawnikiem i nie mam bladego pojęcia
    gdzie tego szukać. Przecież oni karają samochód a to nie ja musiałem być
    kierowcą ? Proszę o pomoc i serdecznie z góry dziękuję
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-06-07 14:25:40
    Temat: Re: Straż miejska mandaty?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 7 Jun 2004 15:47:31 +0200, pucy naskrobał(a):

> [...]
    > gdzie tego szukać. Przecież oni karają samochód a to nie ja musiałem być
    > kierowcą ? Proszę o pomoc i serdecznie z góry dziękuję

    zaskarż do SKO - zgodnie z obowiązującą wykładnią auto nie może dostać
    mandatu ponieważ nie ma zdolności prawnej (brzmi to logicznie). ;) Jak co
    to powiesz że nie pamietasz komu wtedy pożyczyłeś auto.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-06-07 15:56:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał:

    >Jak co to powiesz że nie pamietasz komu wtedy pożyczyłeś auto.
    "Jak co" ;-) to przeczytaj tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-06-07 15:56:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "pucy" <p...@w...pl> napisał:

    >od straży miejskiej wezwanie do zapłaty mandatu w zarządzie dróg grodzkich.
    Wezwanie do zapłaty mandatu nie wysyła SM, tylko poborca i nie płaci
    się go w zarządzie dróg.

    >Wezwanie jest wkładane za wycieraczkę samochodu. Jakie są konsekwencje
    >wyrzucenia tegoż mandatu.
    Zdecyduj się CO jest za wycieraczką 'wezwanie' czy 'mandat' i od kogo?

    > Czy na pdstawie tegoż kwitka który nie został przeze mnie podpisany
    >zarząd dróg grodzkich może wszczać postępowanie egekucyjne.
    Pewnie jest to wezwanie do zapłaty tzw. opłaty podwyższonej, a nie
    mandatu. Najpierw muszą ustalić personalia właściciela, potem wysłać
    wezwanie. W ustawie nie jest podane kto płaci i kiedy (i tu jest
    luka).

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-06-07 16:22:59
    Od: "Szymon Jezierski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > zaskarż do SKO - zgodnie z obowiązującą wykładnią auto nie może dostać
    > mandatu ponieważ nie ma zdolności prawnej (brzmi to logicznie). ;) Jak co
    > to powiesz że nie pamietasz komu wtedy pożyczyłeś auto.

    Teoretycznie nie ma czego zaskarżać. Kodeksy nie znają takiego sposobu
    doręczenia jak wetknięcie za wycieraczkę.

  • 6. Data: 2004-06-07 18:15:01
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Było ostatnio w TV ten problem
    Faktycnzie jest luka prawna - NIe trzeba płacić.
    Trzeba zaskarzyć tlyko ten mandat
    Facet z tej organizaji mówił że tlyko 3-4 osoby rocznie wnoszą takie
    skargi- wiec reszta pewnie nieswiadomie płaci- albo jest ścigana za
    niezapłacenia.
    Niestety nie pamietam na jakiej podstawie mozna to zaskarażać-
    ale może ktoś wie ?

  • 7. Data: 2004-06-07 19:22:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Szymon Jezierski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >Teoretycznie nie ma czego zaskarżać.
    Dodaj także, że nie ma KTO składać skargi, skoro na wezwaniu jest nr
    pojazdu.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-06-07 23:10:13
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "pucy" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam mam sklep w strefie w której nie wolno parkować. <cut>

    pretorianie maja prawo karania tylko za naruszenie znaku zakazu wjazdu i
    zakazu ruchu (mowa o prawie o ruchu drogowym). przy zakazie postoju czy
    parkowania moga jedynie zakladac blokady. ale tez nie we wszystkich
    przypadkach

    pozdro
    ape

  • 9. Data: 2004-06-08 07:15:40
    Od: Robert Szczygiel <R...@f...addr.ess>

    ape wrote:
> [...]
    > i zakazu ruchu (mowa o prawie o ruchu drogowym). przy zakazie postoju
    > czy parkowania moga jedynie zakladac blokady. ale tez nie we

    A złamanie nakazu jazdy prosto przy skręcie w ulicę z zakazem ruchu? :)

    RobTM:)
    --
    - I tak własnie, synku, działa silnik rakietowy.
    - Tato, a dlaczego jak smok zieje ogniem, to nie leci do tyłu?

  • 10. Data: 2004-06-08 07:38:11
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ape" <a...@p...fm> napisał:

    >pretorianie maja prawo karania tylko za naruszenie znaku zakazu wjazdu
    [ciach-by nie czytał tego niekt więcej ;-)]

    Nie pisz głupot !
    Poucz się najpierw sam, potem udzielaj porad.