  • 1. Data: 2004-06-07 12:33:55
    Temat: Wymowienie-przymus wykorzystanie urlopu?
    Od: "Pawel" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    pod koniec kwietnia otrzymalem wymowienie, likwidacja stanowiska pracy. W
    tym roku nie bralem urlopu. Mam 20 dni. Po dwoch dniach kadrowa wzywa mnie
    do siebie i podaje pisemko, na ktorym widnieje,ze musze wykorzystac 12 dni
    urlopu na podstawie art. 166 pkt 1 kodeksu pracy. Chodzi im o to,zeby nie
    wyplacac ekwiwalentu za zalegly urlop. Pytanie: czy MUSZE isc na ten urlop?
    Czy ten przepis jest zgodny z prawem? Czy nie ma tam bledu? Czy to nie jest
    art.167? Czy w takim razie pismo jest niewazne w punktu widzenia prawa?

    Pozdr.
    Pawel

    Pomysł jest następujący: jeśli postawisz ludzi na pierwszym
    miejscu,zaraz za tym przyjdzie dobra obsługa klientów, a następnie
    zyskowność - Keith Symmers

  • 2. Data: 2004-06-07 13:02:07
    Temat: Re: Wymowienie-przymus wykorzystanie urlopu?
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Pawel" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    prawo pracy działa w obu kierunkach -pracodawcy i pracownika art 167
    jasno okresla obowiazek wykorzystania urlopu w czasie wypowiedzenia
    przez pracownika .
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-07 13:26:11
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > prawo pracy działa w obu kierunkach -pracodawcy i pracownika art 167
    > jasno okresla obowiazek wykorzystania urlopu w czasie wypowiedzenia

    Art. 171. § 1. (100) W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w
    całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
    pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    Art. 167 ze zn. 1. (96) W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca
    udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem
    urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art.
    155 ze zn 1.

    Zwróćuwagę na rozwiązanie wygaśniećie a wypowiedzenie stosunku pracy. W Twoim
    przypadku mniemam, iż jest to wypowiedzenie.

  • 4. Data: 2004-06-07 13:51:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    >

    > Zwróćuwagę na rozwiązanie wygaśniećie a wypowiedzenie stosunku pracy. W Twoim
    > przypadku mniemam, iż jest to wypowiedzenie.

    Oczywiście że jest to wypowiedzenie bo Paweł napisał to wyraźnie.

    Słownik Języka Polskiego:

    Wymówić - ?zawiadomić o rozwiązaniu, zerwaniu jakiegoś zobowiązania,
    jakiejś umowy (najczęściej umowy o pracę lub o najem mieszkania)?

    I na co nalezy zwrócic ta uwagę?

    Wprost z przepisy wynika że Paweł musi na ten urlop iśc czy chce czy
    nie, w końcu wypowiedziano mu umowe o pracę i pracodawca działa zgodnie
    z prawem.
    Gdyby pracodawca go na ten urlop nie wysłał i Paweł sam by go z wlasnej
    woli nie wziął to ekwiwalent należałby mu sie jak psu micha.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl