  • 1. Data: 2004-06-07 11:14:00
    Temat: Weksel - prawo wekslowe - prośba o pomoc
    Od: "Irek" <i...@p...onet.pl>

    Witam

    Poszukuję specjalistów prawa wekslowego chcących/potrafiących mi pomóc.

    Sprawa dotyczy weksla na indywidualną pożyczkę od osoby fizycznej
    z wpisaną kwotą, bez daty, z podpisem i pieczątką firmy, in blanco.

    Oto moje pytania:

    1. Jaka jest procedura oddawania weksla i pożyczki - podstawa prawna

    2. Jeżelu spłata z weksla została zaskarżona w sądzie (wraz ze złożeniem pozwu
    dołączono weksel), to czy w razie przegranej można żądać od sądu zwrotu
    weksla, według zasady okaziciel jest właścicielem weksla.

    3. Czy jakiekolwiek oświadczenia na piśmie o zwrocie pożyczki wekslowej, bez
    oddania weksla jego wystawcy mają moc prawną przypisaną do tytułu weksla.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Irek.
    i...@i...pl

  • 2. Data: 2004-06-07 14:00:47
    Temat: Re: Weksel - prawo wekslowe - prośba o pomoc
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > 1. Jaka jest procedura oddawania weksla i pożyczki - podstawa prawna

    Weksel i umowa pożyczki to dwie różne rzeczy, napisz dokłądniej. O co
    konkretnie chodzi z "podstawą prawną"?

    > 3. Czy jakiekolwiek oświadczenia na piśmie o zwrocie pożyczki wekslowej, bez
    > oddania weksla jego wystawcy mają moc prawną przypisaną do tytułu weksla.

    Oświadczenia na piśmie mogą mieć co najwyżej skutek wobec tej osoby, której
    się oddało. Ale jeśli puści ona weksel w obieg (indos) to dalsi nabywcy, jeśli
    działali w dobrej wierze, nie będą zaspokojeni.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-06-07 15:05:09
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 7 Jun 2004 13:14:00 +0200, Irek naskrobał(a):

    > Witam
    >
    > Poszukuję specjalistów prawa wekslowego chcących/potrafiących mi pomóc.

    wuwuwukropkawekselkropkapl

    a niech sie męczy :P

    --
    United Devices Cancer Research Project