  • 71. Data: 2023-07-28 10:51:34
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 06:31:56 +0200, Shrek wrote:

    > No więc jakie miało że ta babka miała 1,5 promila?

    źle zapamiętała postępowanie policjantów, i ogolnie awanturująca sie
    była :-) :-(

    > Wyjaśnisz?

    Do pobrania krwi na badanie alkoholu, nie można odkażać skóry środkami
    zawierającymi alkohol.

    Ale ... mozliwe, ze jej wenflon założyli.
    Ile tam musi minąc od odkażania do pobrania aby alkohol wywietrzal,
    to nie wiem ... jak załozyli wenflon, to chyba w miare od razu pobrali
    krew na badanie ...

    J.

  • 72. Data: 2023-07-28 16:23:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 20:50:04 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    >
    > Skoro zeznała że wzięła jakieś tabletki to pewnie standardowo robią
    > badanie krwi - skoro było podejrzenie że ma alko to zrobili i na

    W szpitalu standardowo robią badanie krwi, ale niekoniecznie na
    alkohol.

    > Jej psycholog zadzwonila na 112 - wysłali zespół ratownictwa medycznego
    > i policję

    Z rozmowy wynikaloby, ze policje jakos później powiadomiono, ale to
    raczej o minuty.

    > (być może jako zabezpieczenie, być może od początku "do
    > aborcji")

    Chyba od początku, bo dyzurny wypytał, a patrol zabezpieczający sam by
    chyba na to nie wpadl ... i w ogole pojechałby do szpitala?

    Robert - jak to jest przy domniemanej próbie samobójczej?

    > no i ją pogotowie zabrało do szpitala a klsony pojechały razem
    > z nimi (pewnie swoim radiowozem, bo w karetce jeżdzą raczej agresywnymi).

    Radiowozu raczej nie zostawili, no ale po to jezdzą parami.

    Tylko czy byli przy tym "zabraniu"?
    W sumie mogli sie przydac, bo nie wiadomo, czy by karetkę wpusciła.

    No i jeszcze gdzieś bagaż zabrała, z laptopem ...

    J.

  • 73. Data: 2023-07-28 16:46:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Strasznie to wszystko racjonalizujesz i na tym poziomie trudno się z
    > Toba nie zgodzić, tylko że problem jest taki, że przy tego typu
    > sytuacjach zawsze należy patrzeć jakie dobro się poświęca w jakim celu.
    > Upodlenie i zaszczucie kogoś to bardzo powazny kaliber. To coś co godzi
    > w uniwersalnie uznane wartości jak godnośc i wolność osobista. Nie
    > sądzę, żeby cień szansy na znalezienie wyimaginowanego pomocnika takiej
    > aborcji był wystarczającą przesłanką aby tak potraktowac te kobiety.

    Ja pójdę dalej. Ściganie pomocnika w sytuacji, gdy sam sprawca nie
    popełnia przestępstwa jest jeszcze bardziej kuriozalne. Ba, ten sprawca,
    który nie jest sprawcą jest zainteresowany, by pomocnika nie ścigać.
    Uważam, że całe to zdarzenie po prostu przerosło biorących w nim udział
    i to nie tylko policjantów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 74. Data: 2023-07-28 16:50:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 16:23, J.F pisze:
    > Z rozmowy wynikaloby, ze policje jakos później powiadomiono, ale to
    > raczej o minuty.

    Tu nie ma nic wcześniej / później. Chyba, że zaczniesz wchodzić w
    różnice wynikające z długości światłowodu. CPR przyjmuje zgłoszenie
    wysyła tzw. formatkę i ona jednocześnie dochodzi. W Policji do
    Dyżurnego, który musi zadysponować patrol, a w pogotowiu do dyspozytora,
    który musi zadysponować załogę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 75. Data: 2023-07-28 16:52:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 08:00, cef pisze:

    > Serio? W praktyce policja zrobi wszystko, żeby nie przyjąć takiego
    > zawiadomienia.

    Czyli w praktyce co? Zabije listonosza? Przecież to wpływa pisemnie,
    albo środkami komunikacji. Bo gdyby zawiadamiający przyszedł, to
    oczywiście po "być może ..." zadajesz pytanie, skąd to wie i robisz z
    niego w protokole idiotę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 76. Data: 2023-07-28 16:53:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 06:46:12 +0200, Shrek wrote:

    > To ciekawe - sąd uznał za jednoznacznie bezprawną a kulson mówi, że
    > nieszczególnie niewłaściwa... Słabo...

    Sąd to uznał po 2 tygodniach wertowania akt, zbieranych przez miesiąc
    przez prokuratora.
    A policjanci musieli podjąc decyzje na miejscu.

    Przy "zakupie przez internet", zatrzymanie telefonu moze i
    uzasadnione.

    > A przesłuchano?

    Nie mogli bo była nietrzeźwa :-)

    Ale potem kto to wie.

    Za to przy zdarzeniu ... Robert, co to było, bo zakładam,
    ze spytali ją o coś, a w jakim charakterze ? :-)

    > A była?

    W póżniejszym czasie - kto wie. Powinni przesłuchać.

    > Hm... Jakich to formalnych uchybień się dopatrzył? Bo chyba czytaliśmy
    > inne uzasadnienie?

    Ale tak wprost, ze kulsony popełniły przestępstwo, to nie napisał.
    Poza tym zauwaz, ze sąd myli k.p.k. z k.k, bo sie powoluje na art
    217 i 227 k.k. (trzecia strona)

    A "naruszenie k.p.k" ... to przestępstwo?

    Ale zauwaz, ze laptopa nikt nie kwestionował.

    Kodeksów mylić sądowi nie przystoi, ale ładnie wychwycił niezgodnosci
    w zeznaniach(?) funkcjonariuszy.

    Hm, dziwna sprawa:
    "Sąd rozpoznający miał możliwosc zapoznania sie z opisem płynącym li
    tylko z z notatek urzędowych funkcjonariuszy.

    I w takiej notatce policjant rutynowo pisze, ze "nie utrudniał
    czynnosci medycznych".

    > Przecież ci kiedyś pisałem, że po prostu zatrzymują sprzęt i mają to
    > dupie to że pisał głupoty, że nie.

    A tymczasem telefon czekal 6 tygodni na zwrot, o ile nie dłuzej,
    a laptop zatrzymany nadal.

    No i ... Robert - ile masz wolnych twardych dysków pod ręką na
    wykonanie kopii laptopa ?

    > Dziwne - wszyscy dopatrują się winy kulsonów a kulson pismaków, medyków
    > i teraz adwokatów:P

    Taa, adwokaci winni :-)

    I ile to potrwa?
    Pare godzi, czy prokurator bedzie 2 tygodnie rozpatrywał, a potem
    miesiąc czekał na wykonanie?

    > Tam było formalnie przeszukanie? Bo za niezatwierdzne przez proka
    > przeszukanie to zdaje się z automatu jest postępowanie dyscyplinarne?

    Jakąs skarge podejrzewam złozono, bo skąd w aktach o tym
    nieutrudnianiu czynnosci medycznych.

    No, a ten ch* prokurator to czasem jaką długą listę zarzutów wysmaży,
    zamiast sie skupic na najważniejszym :-)

    Jak już robicie przeszukanie, czy wysyłacie dzielnicowego na
    sprawdzenie, to czemu mu nie podac listy do sprawdzenia.
    Skąd on ma wiedzieć jakie przepisy obowiązują w sklepie zoologiczym?

    J.

  • 77. Data: 2023-07-28 16:57:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 09:09, Kviat pisze:
    > No to musi wszystko zbadać, zebrać ekspertów z wszystkich dziedzin, czy
    > nie musi, bo może trafić na czynnik ludzki i nic się nie da zrobić?

    Mimo, że jestem pewien, że nie zrozumiesz, to dla innych napiszę.
    Policjant jest "ekspertem" od oszustw, ale już od tego - przykładowo -
    czy obroża dla psa zawiera substancję chemiczną wymagającą specjalnego
    pozwolenia, czy nie już najczęściej nie. Umiesz odróżnić papugę wpisaną
    do załącznika I CITES, od tej wpisanej do załącznika II, albo zgoła
    nigdzie? Albo stwierdzić, jakiego rozmiaru terrarium ma mieć Żółw?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 78. Data: 2023-07-28 17:53:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uważam, że całe to zdarzenie po prostu przerosło biorących w nim udział
    > i to nie tylko policjantów.

    A konkretnie to kogo jeszcze przerosło z biorących w nim udział?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2023-07-28 17:56:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 10:51, J.F pisze:

    > źle zapamiętała postępowanie policjantów, i ogolnie awanturująca sie
    > była :-) :-(

    Bez znaczenia. Wyciekło nagranie że lekarz też był awanturujący się a
    jemu nie zrobili badań:P

    > Do pobrania krwi na badanie alkoholu, nie można odkażać skóry środkami
    > zawierającymi alkohol.

    No ale robert twierdził że w celach medycznych a inaczej w dowodowych?
    Jak w celu medycznym chcą oznaczyć promile to mają w dupie że wyniki
    będą z dupy? Poza tym i tak chyba się już spirytem nie odkaża.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2023-07-28 18:00:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W szpitalu standardowo robią badanie krwi, ale niekoniecznie na
    > alkohol.

    Jak ktoś jest wyraźnie pod wpływem to pewnie to pewnie i na alko robią.
    Tak jak pisałem - ja zeznałem w wywiadzie, że "cztery strzeliłem" to mi
    zrobili. O zgodę specjalnie nie pytali, ale też nie protestowałem"{

    > Z rozmowy wynikaloby, ze policje jakos później powiadomiono, ale to
    > raczej o minuty.

    Psycholog dzwoniła na 112. Co potem to ciężko stwierdzić ale pewnie
    służby powiadomiono bez zbędnej zwłoki. B
    > Radiowozu raczej nie zostawili, no ale po to jezdzą parami.
    >
    > Tylko czy byli przy tym "zabraniu"?

    Z tego co wiadomo wynika że raczej tak.

    --
    Shrek