  • 1. Data: 2010-02-18 14:21:01
    Temat: Sprawa karna za niespłacony dług.
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Witam.

    Dłużnik, osoba fizyczna.
    Pobrał pieniądze na umowę pisemną.
    Dotychczas od roku 2004 nie dokonał i nie rozpoczoł spłaty zadłużenia.
    Posiadam sądowy nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności,
    do tego były dwie egzekucje komornicze - bezskuteczne.
    Wyjawienie majątku wykazuje że nie pracuje i niema dochodu
    nie posiada majatku ani rzeczy wartościowych.
    Nie złozył oswiadczenia czy będzie spłacał czy nie.
    Dłużnik nie kontaktuje się w sprawie długu,
    nie wykazuje chęci do jakiegokolwiek porozumienia w sprawie spłaty.

    Zamierzam załozyć sprawe karną o wyłudzenie dużej kwoty pieniężnej
    przez mojego dłuznika.
    Nie zamierzam, nic innego tylko uzyskać nadzór kuratora
    na spłatą zadłużenia wraz z rozpoczęciem spłaty zadłużenia.

    Jaka jest skuteczność tej metody odzyskiwania należności ?
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-02-18 17:33:55
    Temat: Re: Sprawa karna za niespłacony dług.
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Bogdan" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > na spłatą zadłużenia wraz z rozpoczęciem spłaty zadłużenia.
    >
    > Jaka jest skuteczność tej metody odzyskiwania należności ?

    Zerowa!
    Tylko w koszty pojdziesz. Jesli komorik nie pomogl to jak chcesz siagnac
    dlug jak gosc nie pracuje, nie ma dochodu, nie ma nic wartosciowego?
    Jak udowodnisz, ze w chwili zawarcia umowy dluznik nie mial zamiaru zwracac
    pieniedzy?

  • 3. Data: 2010-02-18 19:17:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisal

    > Zerowa!

    Bynajmniej.

    > Jak udowodnisz, ze w chwili zawarcia umowy dluznik nie mial
    > zamiaru zwracac pieniedzy?

    To jest kluczowe.
    Pytanie w jaki sposób i z czego mial zamiar splacac. Czy po
    zaciagnieciu zobowiazania a przed terminem splaty jego sytuacja
    finansowa sie pogorszyla itp.

    > Tylko w koszty pojdziesz. Jesli komorik nie pomogl to jak chcesz
    > siagnac dlug jak gosc nie pracuje, nie ma dochodu, nie ma nic
    > wartosciowego?

    Komornik moze prowadzic egzekucje tylko z ujawnionych dochodów
    i majatku. Pod grozba odsiadki dluznik moze podjac splate z tego
    co ma na lewo. Bo chyba nie wierzysz, ze naprawde niczego nie ma
    i zyje powietrzem.

  • 4. Data: 2010-02-18 22:16:33
    Temat: Re: Sprawa karna za niesp?acony d?ug.
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Bynajmniej.

    Ależ tak.
    Sąd karny nie będzie mógł zasądzić obowiązku naprawienia szkody, skoro
    istnieje już jeden wyrok w tej sprawie - ostatnie wyroki SN mówią, że nawet
    wyrok sądu cywilnego stanowi w tym zakresie res iudicata dla sądu karnego.
    Zatem kurator nie będzie miał czego pilnować, bo ewentualny skazany nie będzie
    zasądzonej żadnej spłaty zadłużenia...

  • 5. Data: 2010-02-18 22:19:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jb pisze:

> [...]
    > Zatem kurator nie będzie miał czego pilnować, bo ewentualny skazany nie będzie

    Czyli o tym, czy nastąpiło oszustwo w 2000 roku świadczy to, czy w
    2005 pokrzywdzony poszedł do sądu cywilnego, czy karnego? Bardzo dziwne.

    Jak mi złodziej ukradnie milion złotych i go pozwę cywilnie, to też
    będzie bezkarny?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-02-18 22:33:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > 2005 pokrzywdzony poszedł do sądu cywilnego, czy karnego? Bardzo dziwne.
    >
    > Jak mi złodziej ukradnie milion złotych i go pozwę cywilnie, to też

    zostanie ukarany za oszustwo. czyli pojdzie siedziec (w zawiasach
    zapewne) natomiast nie bedzie nic na temat zwrotu kasy, bo wyrok w tej
    sprawie juz zapadl.

  • 7. Data: 2010-02-18 23:07:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogdan pisze:

    > Dłużnik, osoba fizyczna.
    > Pobrał pieniądze na umowę pisemną.

    Jaką umowę? Darowizny? Pożyczki? Sprzedaży?

    Podatek został odprowadzony?

    [ciach]

    > Nie złozył oswiadczenia czy będzie spłacał czy nie.

    ROTFL

    > Dłużnik nie kontaktuje się w sprawie długu,

    Nie ma pieniędzy, to co ma robić - nucić ci kołysanki? ;)

    > nie wykazuje chęci do jakiegokolwiek porozumienia w sprawie spłaty.

    Patrz wyżej.

    > Zamierzam załozyć sprawe karną o wyłudzenie dużej kwoty pieniężnej
    > przez mojego dłuznika.

    Uważaj, bo jeśli mu tym będziesz groził, to możesz podpaść pod groźby
    karalne.

    To po pierwsze.

    Po drugie - jak zamierasz dowodzić, że to było wyłudzenie?

    > Nie zamierzam, nic innego tylko uzyskać nadzór kuratora
    > na spłatą zadłużenia wraz z rozpoczęciem spłaty zadłużenia.

    ...Hę? Co ma kurator do czynności komorniczych?

    > Jaka jest skuteczność tej metody odzyskiwania należności ?

    Z zerowego majątku? Zerowa.

  • 8. Data: 2010-02-18 23:08:34
    Temat: Re: Sprawa karna za niesp^(3)acony d^(3)ug.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

> [...]
    > i majatku. Pod grozba odsiadki dluznik moze podjac splate z tego
    > co ma na lewo. Bo chyba nie wierzysz, ze naprawde niczego nie ma

    Może żyć z dobroci innych ludzi - to legalne ;)

    Natomiast jeśli ukrywa jakiś majątek, to owszem to jest przestępstwo i
    to byłaby dobra linia ataku... o ile faktycznie ukrywa jakiś majątek i
    da się to udowodnić.

  • 9. Data: 2010-02-19 00:49:32
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > pokrzywdzony poszedł do sądu cywilnego, czy karnego? Bardzo dziwne.
    >
    > Jak mi złodziej ukradnie milion złotych i go pozwę cywilnie, to też

    W tym wypadku doszlo do pozyczenia pieniedzy a nie kradziezy. To chyba
    roznica:)

  • 10. Data: 2010-02-19 07:03:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał

> [...]
    > karnego.
    > Zatem kurator nie będzie miał czego pilnować, bo ewentualny skazany

    W pierwszym poście czytamy:
    "Posiadam sądowy nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności,
    do tego były dwie egzekucje komornicze - bezskuteczne."

    Sąd cywilny stwierdził tylko istnienie zobowiązania
    zaś sąd karny zajmie się ewentualnym oszustwem przy
    zaciąganiu tej pożyczki.