  • 1. Data: 2010-02-18 13:57:21
    Temat: Abonament RTV
    Od: Z <z...@n...pl>

    Może ktoś podpowie: czy będę miał obowiązek płacić abonament RTV, jeśli
    będę korzystał wyłącznie z telewizji udostępnianej przez FreeSat (żadnego
    "kabla", żadnej anteny do korzystania z TV "naziemnej", żadnej "Cyfry+")?

    Dodam, że "targetem" FreeSat-u jest UK - a my tu w Polsce "żywimy się
    odpadami" z tego, co jeszcze jakoś uda się wyłapać na większym "talerzu".
    --
    Z.

  • 2. Data: 2010-02-18 14:06:59
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 18 Lut, 14:57, Z <z...@n...pl> wrote:
    > Może ktoś podpowie: czy będę miał obowiązek płacić abonament RTV, jeśli

    Socjalizm rządzi abonament płacisz za posiadanie odbiornika.
    Z tym, że eurosocjalizm pozwala płacić tylko za telewizor a za
    socjalizmu realnego chciano jeszcze wprowadzić podatek od pralek
    automatycznych.

  • 3. Data: 2010-02-18 14:12:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Z <z...@n...pl> naskrobał/a w
    main:

> [...]
    > jeśli będę korzystał wyłącznie z telewizji udostępnianej przez
    > FreeSat (żadnego "kabla", żadnej anteny do korzystania z TV

    Abonament to podatek za "manie" sprawnego telewizora (lub radia).
    Nieważne co na nim oglądasz i z jakiej anteny.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 4. Data: 2010-02-18 14:13:41
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    gr <j...@w...pl> naskrobał/a w
    .googlegroups.com:

> [...]
    > Z tym, że eurosocjalizm pozwala płacić tylko za telewizor a za
    > socjalizmu realnego chciano jeszcze wprowadzić podatek od pralek

    Słusznie, program w pralkach jest znacznie ciekawszy.

  • 5. Data: 2010-02-18 14:23:53
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Goomich nabazgrału:

    > Abonament to podatek za "manie" sprawnego telewizora (lub radia).
    > Nieważne co na nim oglądasz i z jakiej anteny.

    I czy w ogóle oglądasz, nawet z siakiegoś DVD.

    --
    tbr

  • 6. Data: 2010-02-18 14:38:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Z wrote:
> [...]
    > "kabla", żadnej anteny do korzystania z TV "naziemnej", żadnej "Cyfry+")?

    a na czym (przy pomocy jakiego urządzenia) bedziesz to FreeSat oglądał.

  • 7. Data: 2010-02-18 15:38:34
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Jeśli będziesz oglądał na komputerze (tuner + monitor komputerowy),
    komórce itp. nie będących telewizorem - to nie musisz płacić abonamentu
    (interpretacja pisemna KRRiTv).
    Abonament jest za posiadanie sprawnego TV.

    --
    Krzysztof

  • 8. Data: 2010-02-18 15:59:13
    Od: Z <z...@n...pl>

    Dnia 18.02.2010 Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Jeśli będziesz oglądał na komputerze (tuner + monitor komputerowy),
    > komórce itp. nie będących telewizorem - to nie musisz płacić abonamentu
    > (interpretacja pisemna KRRiTv).
    > Abonament jest za posiadanie sprawnego TV.

    1. Chwila, to jest BARDZO ISTOTNA rzecz: zestaw "monitor+tuner" (niezależnie
    od rozmiaru monitora) nie podlega temu opodatkowaniu?

    2. A czy fakt posiadania radia też jest podstawą do ściągania ze mnie tego
    podatku? Jeśli tak: czy chodzi o radio "standalone" (np. amplituner) - czy
    też może budzik z radiem również "podpada"?

    P.S. Dzięki wszystkim za (p)odpowiedzi - dotychczasowe i ew. przyszłe.
    --
    Z.

  • 9. Data: 2010-02-18 17:07:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tiber pisze:

    > I czy w ogóle oglądasz, nawet z siakiegoś DVD.

    Jesli TV sluzy tylko i wylacznie do ogladania filmow z DVD to abonamentu
    placic nie musimy.

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2010-02-18 17:27:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnhnqhjr.4uk.zbWITHOUT_THIS@localhost.localdo
    main Z
    <z...@n...pl> pisze:

> [...]
    > "kabla", żadnej anteny do korzystania z TV "naziemnej", żadnej "Cyfry+")?
    Obowiązek taki nakłada ustawa o opłatach abonamentowych na posiadaczy
    odbiorników przystosowanych do
    natychmiastowego odbioru programu (art. 2), niezależnie jakiego, bo
    ustawodawca tego nie precyzuje.
    Co to znaczy "natychmiastowy odbiór" ustawodawca nie zdradził.

    --
    Jotte