  • 1. Data: 2010-02-18 13:21:52
    Temat: Rozwiązanie umowy cywilnoprawnej z winy zleceniodawcy / odszkodowanie
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witam,

    Czy mając umowę na wykonanie usługi na czas nieokreślony z trzy
    miesięczny terminem wypowiedzenia i gdy zleceniodawca nie wywiązuje
    się z miesięcznych płatności, to czy mogę rozwiązać tę umowę w winy
    zleceniodawcy (mimo, że takiego zapisu o tym, że jeśli nie płaci, to
    rozwiązujemy nie ma) i domagać się odszkodowania za czas
    wypowiedzenia?

    Michał

  • 2. Data: 2010-02-18 16:44:24
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18-02-2010 14:21, mic49 pisze:
> [...]
    > zleceniodawcy (mimo, że takiego zapisu o tym, że jeśli nie płaci, to
    > rozwiązujemy nie ma) i domagać się odszkodowania za czas

    Możesz ją wypowiedzieć i niezależnie od tego żądać odsetek.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-02-19 11:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, .B:artek. wrote:

    > Możesz ją wypowiedzieć i niezależnie od tego żądać odsetek.

    Nie wiem czy pytający tak myśli czy tylko niejasno zapisał, ale
    mi wychodzi iż sugeruje że mogłaby się należeć zapłata za okres
    w którym nie realizowałby świadczenia - czyli kończy teraz
    (w lutym) a jeszcze miałby dostać wynagrodzenie za 3 miesiące, mimo
    że już by nie świadczył.
    Wypadałoby ustalić że "wypowiedzenie" to okres kiedy świadczenie
    jest realizowane, nie ma jak na razie podstaw to określania należnej
    płatności mianem "odszkodowania", skoro byłoby to zwyczajne
    wynagrodzenie.
    A żądanie odszkodowania z okazji zerwania umowy *przez siebie*
    (zaprzestanie świadczenia) może nie przejść ;)

    pzdr, Gotfryd