  • 11. Data: 2010-02-19 07:05:54
    Temat: Re: Sprawa karna za niesp^(3)acony d^(3)ug.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Może żyć z dobroci innych ludzi - to legalne ;)

    I jesli go przycisnąć to troszkę z tego odejmie sobie od ust
    i zaniesie wierzycielowi.

    > Natomiast jeśli ukrywa jakiś majątek, to owszem to jest przestępstwo
    > to byłaby dobra linia ataku... o ile faktycznie ukrywa jakiś majątek
    > da się to udowodnić.

    Udowodnić takie rzeczy zwykle jest bardzo trudno.
    Słonić do zapłaty bywa łatwiej.

  • 12. Data: 2010-02-19 08:17:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > I jesli go przycisnąć to troszkę z tego odejmie sobie od ust
    > i zaniesie wierzycielowi.

    Albo i nie.

    Czy może sugerujesz wynajęcie jakiejś mafii, hmm?

    > Udowodnić takie rzeczy zwykle jest bardzo trudno.

    No to masz problem.

    > Słonić do zapłaty bywa łatwiej.

    ...i chesz mieć większy?

    Patrz: Art.191 par.2 KK - zagrożenie do 5 lat odsiadki.

  • 13. Data: 2010-02-19 08:25:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Albo i nie.
    >
    > Czy może sugerujesz wynajęcie jakiejś mafii, hmm?

    Nie. Npisałem wyraźnie: "Pod grozba odsiadki dluznik moze podjac
    splate z tego co ma na lewo."

    Za twoje fantazje nic mi nie grozi.

  • 14. Data: 2010-02-19 08:35:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Nie. Npisałem wyraźnie: "Pod grozba odsiadki dluznik moze podjac
    > splate z tego co ma na lewo."

    Nie rozumiesz. Sąd może go najwyżej skazać na odsiadkę - a jak już
    będzie siedział, to tym bardziej nie zapłaci.

    Jeśli zaczniesz mu grozić procesem karnym, to z kolei ty możesz podpaść
    pod paragraf karny.

    > Za twoje fantazje nic mi nie grozi.

    Zapozaj się z przepisem. Groźbą bezprawną jest też grozenie procesem karnym.

  • 15. Data: 2010-02-19 10:57:44
    Temat: Re: Sprawa karna za niesp?acony d?ug.
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    PMLB - zaoferowales podac miejsca bez restrykcji parkingowych 5 minut
    piechota od / w Westminster. Ciagle podtrzymujesz swoja oferte?

  • 16. Data: 2010-02-19 17:42:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Nie rozumiesz. Sąd może go najwyżej skazać na odsiadkę - a jak już
    > będzie siedział, to tym bardziej nie zapłaci.

    Między wszczęciem dochodzenia a wydaniem wyroku mija sporo czasu.
    Naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem (spłata długu)
    znacznie poprawia sytuację sprawcy.

    > Jeśli zaczniesz mu grozić procesem karnym, to z kolei ty możesz
    > podpaść pod paragraf karny.

    Nie pisałem o grożeniu.

    > Zapozaj się z przepisem. Groźbą bezprawną jest też grozenie
    > procesem karnym.

    Znajdź przepis dotyczący stanu faktycznego.

  • 17. Data: 2010-02-19 18:11:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Między wszczęciem dochodzenia a wydaniem wyroku mija sporo czasu.
    > Naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem (spłata długu)
    > znacznie poprawia sytuację sprawcy.

    Tylko od chwili złożenia zawiadomienia sprawa jest zasadniczo poza twoją
    kontrolą.

    A prokurator albo będzie od razu dążył do umorzenia z braku znamion
    czynu zabronionego, albo będzie chciał uzyskać skazanie.

    Oszustwo jest ścigane z urzędu - to nie jest oskarżenie prywatne.

    > Nie pisałem o grożeniu.

    "...pod groźbą..." Groźba to nie grożenie?

    Ale OK, załóżmy że miałeś naiwne na myśli, że ty go o niczym nie
    "uprzedzasz", tylko walisz do prokuratury. Problem w tym, że - jak
    pisałem powyżej - od tego momentu sprawa jest zasadniczo poza kontrolą
    "ofiary".

    A ty nawet nie wiesz, czy on ma jakikolwiek mający znaczenie majątek,
    choćby i ukryty.

    > Znajdź przepis dotyczący stanu faktycznego.

    Przeczytałeś wskazany przepis, czy tylko bijesz pianę?

    Poza tym skoro inicjator wątku poszedł ze sprawą do sądu cywilnego
    oznacza, że sam uznał się za normalnego, cywilnego wierzyciela - a nie
    za ofiarę przestępstwa, bo wtedy od razu by poszedł do prokuratora i
    domagał się kasy w posępowaniu adhezyjnym.

    Żebyś mnie źle nie zrozumiał: życzę wierzycielowi jak najlepiej, bo
    dobrze rozumiem taką sytuację (z tym że w moim przypadku po 3 latach i
    uzyskaniu wreszcie tytuły egzekucyjnego komornik raz-dwa zajął co trzeba).

    Chcę tylko uświadomić co do niebezpieczeństw. Pamiętaj też, że w tym
    przypadku ktoś chce rękami prokuratury załatwić sprawy czysto (włąsną
    decyzją) cywilne - a to może być bardzo źle odebrane.

    Jakby od razu poszedł z tym do prokuratury...

  • 18. Data: 2010-02-19 18:16:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:

    > Między wszczęciem dochodzenia a wydaniem wyroku mija sporo czasu.
    > Naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem (spłata długu)
    > znacznie poprawia sytuację sprawcy.

    Raczej pogarsza sytuacje wierzyciela.
    Bo jak sprawca zamknie gebe i nic nie powie, to w zyciu mu nie udowodnia
    jakiegokolwiek oszustwa. I sprawa skonczy sie niczym.

  • 19. Data: 2010-02-19 19:19:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Tylko od chwili złożenia zawiadomienia sprawa jest zasadniczo poza
    > twoją kontrolą.

    Tak ci się tylko zdaje. Piszę mając w pamięci konkretną sprawę
    w której tą właśnie metodą odzyskałem dług. Była odmowa wszczęcia,
    potem było umorzenie a ja pisałem zażalenia i przedłużałem życie
    sprawy. W tym czasie dłużnik przypomniał sobie mój numer telefonu
    i dogadaliśmy się, że on spłaci wszystko co do grosza a ja pozwolę
    sprawie się zakończyć. Od komornika wiedziałem, że gość ma kilka
    egzekucji nieskutecznych z powodu braku czegokolwiek do zajęcia
    a ja swoje dostałem, z odsetkami.
    Miałem też inne przypadki w których sąd karny lepiej niż komornik
    pomógł mi odzyskac należności. Wyok w zawieszeniu + obowiązek
    naprawienia szkody w zakreślonym terminie czynił cuda, tylko odsetek
    nie pozwalał naliczyć.
    Droga karna ma jeszcze tę zaletę, że nieuchwytnego dłużnika policja
    może zlokalizować gdy tylko prokurator ma życzenie się z nim spotkać.
    Wierzyciel takich możliwości nie ma.

    > "...pod groźbą..." Groźba to nie grożenie?

    Czytaj całe zdania, a jeszcze lepiej całe akapity,
    wtedy łatwiej pojąć co autor ma na myśli.

    > Poza tym skoro inicjator wątku poszedł ze sprawą do sądu cywilnego
    > oznacza, że sam uznał się za normalnego, cywilnego wierzyciela - a
    > nie
    > za ofiarę przestępstwa,

    Od kiedy jedno wyklucza drugie?

    > bo wtedy od razu by poszedł do prokuratora i
    > domagał się kasy w posępowaniu adhezyjnym.

    Mógł, nie musiał.

> [...]
    > (włąsną
    > decyzją) cywilne - a to może być bardzo źle odebrane.
    >
    > Jakby od razu poszedł z tym do prokuratury...

    Bez znaczenia kto co jak odbierze, liczy sie skutek.

  • 20. Data: 2010-02-19 19:20:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Raczej pogarsza sytuacje wierzyciela.
    > Bo jak sprawca zamknie gebe i nic nie powie, to w zyciu mu nie
    > udowodnia jakiegokolwiek oszustwa. I sprawa skonczy sie niczym.

    Na czym polega pogorszenie sytuacji wierzyciela?
    Rozumiem, że może nic nie uzyskać, ale co traci?