  • 1. Data: 2003-08-11 15:10:45
    Temat: Spadek w Anglii - oszustwo
    Od: "Borowik" <b...@a...pl>

    Witam!

    Nie znam sie zbytnio na prawie, dlatego proszę Was o poradę.

    Mialem ciotke zagranica. Kilka tygodni temu zmarla, zostawila testament, w
    ktorym przekazuje mi swoj dom.
    W tej chwili wykonawca testamentu - Polak mieszkajacy w Anglii pośredniczy w
    sprzedazy domu.

    Podejrzewam, ze ten czlowiek chce mnie oszukac. Z jego informacji dowiaduje
    sie, ze w sprzedazy domu
    uczestniczy pani adwokat, ktora nie zgadza sie na to aby pieniadze za
    mieszkanie zostaly wyplacone w Anglii
    (bedzie okolo 20 tys. funtow), poniewaz tak duzej kwoty sie nie wyplaca (ponoc
    takie jest prawo). Proponuje mi,
    zeby pieniadze ze sprzedazy domu zostaly przelane na moje konto w Polsce. Dla
    mnie to jest conajmniej dziwne, rozmawialem
    z innym Polakiem mieszkajacym w Anglii, ktory powiedzial, ze to wcale nie jest
    duza kwota jak na angielskie zarobki.
    Natomiast za przelew pieniedzy na moje konto zaplacilbym pewnie podatek od tej
    kwoty. Czy to jest mozliwe, ze taka kwote sie
    nie wyplaca? Szczerze mowiac nie moge w to uwierzyc. Moze ktos mial podobna
    sytucje lub wie gdzie mozna sie poradzic.

    Z gory dziekuje za wszelkie porady.

    Pozdrawiam.
    Borowik

  • 2. Data: 2003-08-11 18:12:42
    Temat: Re: Spadek w Anglii - oszustwo
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    A co Ci nie pasuje w przelaniu pieniędzy na konto? Wolisz jeżdzić z 20 tys
    funtów po europie? I gdzie tu widzisz oszustwo?

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-08-12 09:17:24
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-11 17:10, Borowik napisał(a):

    >Czy to jest mozliwe, ze taka kwote sie
    >nie wyplaca? Szczerze mowiac nie moge w to uwierzyc. Moze ktos mial podobna
    >sytucje lub wie gdzie mozna sie poradzic.

    Faktycznie, dziwne. To są Twoje pieniądze i jeśli sobie zażyczysz w
    gotówce, to ich psim obowiązkiem jest wypłacić albo odstąpić od kupna...
    w.

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 4. Data: 2003-08-12 09:50:56
    Od: "Borowik" <b...@a...pl>

    > A co Ci nie pasuje w przelaniu pieniędzy na konto? Wolisz jeżdzić z 20 tys
    > funtów po europie? I gdzie tu widzisz oszustwo?

    Oszustwem jest to, ze wmawia mi sie nie moge swoich pieniedzy odebrac tam gdzie
    chce (w Anglii). A poza tym przelew na konto w Polsce pociaga za soba dodatkowe
    koszty (podatek).

    Borowik

  • 5. Data: 2003-08-12 10:18:38
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-12 11:50, Borowik napisał(a):

    >Oszustwem jest to, ze wmawia mi sie nie moge swoich pieniedzy odebrac tam gdzie
    >chce (w Anglii).

    Na pewno możesz, niewykluczone, że będzie za to jakaś dopłata, ale
    pobrać można.
    w.

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 6. Data: 2003-08-12 10:37:36
    Od: "pat" <n...@i...pl>

    > aby pieniadze za
    > mieszkanie zostaly wyplacone w Anglii
    > (bedzie okolo 20 tys. funtow), poniewaz tak duzej kwoty sie nie wyplaca
    to nie jest duza kwota na UK, a za mieszkanie to wprost niewyobrazalnie mala
    ... 3 sypialnie w kiepskim Londynie to ok 90-150 tys GBP.

  • 7. Data: 2003-08-12 10:51:54
    Od: hubi<s...@p...onet.pl>

    20tyś funtów? Jak na dom w Anglii jest to śmieszna cena... W Anglii
    nieruchomości osiągają kolosalne ceny. 20 tyś to nawet "barak" ciężko
    kupić. Oczywiście cena zależy od wielkości domu no i dzielnicy w której
    się znajduje (domniemam, ze jest w mieście). Warto sprawdzić jego
    wartość. Średniej wielkości dom w normalnej dzielicy to 200 - 400 tyś.
    funtów

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-08-12 11:05:30
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Borowik" <b...@a...pl> napisał:

    > Oszustwem jest to, ze wmawia mi sie nie moge swoich pieniedzy
    > odebrac tam gdzie chce (w Anglii). A poza tym przelew na konto
    > w Polsce pociaga za soba dodatkowe koszty (podatek).

    Niewatpliwie pod tym wzgledem chca Cie wpuscic w kanal. W koncu
    to Twoja kasa, a te 20tys. funtow to nie sa duze pieniadze, odpowiadaja
    bowiem mniej-wiecej sredniej rocznej placy w Anglii.

    Zastanawiam sie jednak czy Twoj upor jest uzasadniony. Zakladam,
    bowiem ze jego glownym celem jest chec unikniecia placenia podatku
    od spadkow. Tyle tylko, ze o ile sie orientuje to, do zaplaty takiego
    podatku jestes zobligowany nie z chwila przetrensferowania pieniedzy
    do Polski, ale juz w momencie nabycia prawa do spadku, a dokladniej
    z chwila uprawomocnienia sie postanowienia sadu w tej sprawie
    (reguluje to ustawa z dnia 28 lipca 1983r. o podatku od spadkow
    i darowizn). Na zlozenie PIT-u masz chyba 14 dni.

    Zakladajac, bowiem ze nie zlecilbys sprzedazy tego domu, to nigdy
    nie zaplacilbys podatku? Otoz zaplacilbys. Jezeli nie w Polsce, to
    napewno w Anglii (watpie, zeby tak nie byl podatku od spadkow).
    Tak ze, pozostajac w zgodzie z litera prawa nie mozesz uchylic sie
    od placenia podatku.

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    **********************

  • 9. Data: 2003-08-12 11:11:23
    Od: "Borowik" <b...@a...pl>

    Masz racje jak na warunki angielskie to jest malo. Jednak chata byla w
    oplakanym stanie. Ogolnie to byl niezly syf, stare meble itp. i trzeba bybylo
    zrobic kapitalny remont za nie mala kwote. Mieszkala tam prawie 90 letnia osoba
    + 20 psow. Dom stoi na obrzezach Manchesteru.

    Borowik

  • 10. Data: 2003-08-12 15:06:36
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl>

    "Borowik" <b...@a...pl> wrote in message
> [...]
    osoba
    > + 20 psow. Dom stoi na obrzezach Manchesteru.

    Hmmm, nie ma znaczenia. Na pewno bedzie kosztowal wiecej niz 20k.
    O ile sie nie walil, nie ciekl i nie mial grzyba, jak rowniez nie byl do
    rozbiorki.

    marcin