  • 1. Data: 2003-08-11 12:42:46
    Temat: podwyzka czynszu a umowa "uzyczenia"
    Od: "Mietek" <m...@a...pl>

    Witam.

    Wynajmuję od obcych ludzi mieszkanie w bloku.
    Mamy podpisaną umowę użyczenia na czas określony krótszy niż rok - wygasa za ok
    4 mies.
    Użyczenie jest oczywiście fikcyjne, ustna umowa najmu przewiduje odpłatność.
    Teraz właściciele zażądali dużo więcej pieniędzy - nieproporcjonalnie do
    wszelkich podwyżek czynszu.
    Wg mnie jest to zmiana istotnych warunków umowy, co może prowadzić do jej
    rozwiązania.
    no właśnie jak ? w jakim trybie ? jakie terminy ? czy mogę żądać rekompensaty ?
    czy to , że pisemna umowa jest umową użyczenia ma jakieś znaczenie ?

    o mieszkanie dbam, nie ma zaleglości płatniczych, nie chce mi się stamtąd
    wyprowadzać, ale chciałbym wiedzieć czy jest jakieś ograniczenie prawne na
    pazerność właścicieli.

    Pozdrawiam Grupę.
    M.

  • 2. Data: 2003-08-11 13:47:48
    Temat: Re: podwyzka czynszu a umowa "uzyczenia"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | no właśnie jak ? w jakim trybie ? jakie terminy ? czy mogę żądać
    rekompensaty ?
    | czy to , że pisemna umowa jest umową użyczenia ma jakieś znaczenie ?

    A umowa użyczenia przewiduje bezpłatność? Jeśli tak, to w odwecie ściśle
    przestrzegaj tej umowy i ewentualnie zaproponuj im, że jakby chcieli czynsz
    po staremu, to ewentualnie i w drodze wyjatku może się zgodzisz.

    | o mieszkanie dbam, nie ma zaleglości płatniczych, nie chce mi się stamtąd
    | wyprowadzać, ale chciałbym wiedzieć czy jest jakieś ograniczenie prawne na
    | pazerność właścicieli.

    Nie ma. Wolny rynek. Jak za drogo, to możesz znaleźć taniej.