    From: "Borowik" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek w Anglii - oszustwo
    Date: 11 Aug 2003 17:10:45 +0200

    Witam!

    Nie znam sie zbytnio na prawie, dlatego proszę Was o poradę.

    Mialem ciotke zagranica. Kilka tygodni temu zmarla, zostawila testament, w
    ktorym przekazuje mi swoj dom.
    W tej chwili wykonawca testamentu - Polak mieszkajacy w Anglii pośredniczy w
    sprzedazy domu.

    Podejrzewam, ze ten czlowiek chce mnie oszukac. Z jego informacji dowiaduje
    sie, ze w sprzedazy domu
    uczestniczy pani adwokat, ktora nie zgadza sie na to aby pieniadze za
    mieszkanie zostaly wyplacone w Anglii
    (bedzie okolo 20 tys. funtow), poniewaz tak duzej kwoty sie nie wyplaca (ponoc
    takie jest prawo). Proponuje mi,
    zeby pieniadze ze sprzedazy domu zostaly przelane na moje konto w Polsce. Dla
    mnie to jest conajmniej dziwne, rozmawialem
    z innym Polakiem mieszkajacym w Anglii, ktory powiedzial, ze to wcale nie jest
    duza kwota jak na angielskie zarobki.
    Natomiast za przelew pieniedzy na moje konto zaplacilbym pewnie podatek od tej
    kwoty. Czy to jest mozliwe, ze taka kwote sie
    nie wyplaca? Szczerze mowiac nie moge w to uwierzyc. Moze ktos mial podobna
    sytucje lub wie gdzie mozna sie poradzic.

    Z gory dziekuje za wszelkie porady.

    Pozdrawiam.
    Borowik