  • 11. Data: 2009-10-13 10:38:02
    Temat: Re: Spadek a "umowa o dożywocie"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > to taka sama dorowizna jak inne, z tym, że zawiera pewne dodatkowe
    > obciążenia dla brata w postaci dodatkowych obowiązków.
    >
    > I te obowiązki nałożone na niego, a nie na ciebie, mogą w jakiś sposób
    > pomniejszac watość darowizny branej pod uwagę przy zaliczania wartości
    > do zachowku.
    > Ale to tak zgaduje, bo doswiadczenia w tym nie mam.

    Ok. zgadlem. umowa dożywocia wyłącza te składniki majątku z puli
    spadkowej liczonej do zachowku.

  • 12. Data: 2009-10-13 10:38:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:

    > Bez urazy, ale ty się lepiej na temat KC nie wypowiadaj...

    ponizej juz sie poprawiłem.
    Nie bedzie doliczona do puli liczonej do zachowku.

  • 13. Data: 2009-10-13 10:43:46
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > ponizej juz sie poprawiłem.
    > Nie bedzie doliczona do puli liczonej do zachowku.

    OK.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 14. Data: 2009-10-13 10:50:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:

    > OK.

    ale do podatku tak :)

  • 15. Data: 2009-10-13 11:16:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > ale do podatku tak :)

    Jakiego podatku?

    MJ

  • 16. Data: 2009-10-13 14:26:19
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    witek pisze:
    > te 10 lat dotyczy osob trzecich, w przypadku darowizny "w rodzinie"
    > osbie, ktora dziedziczy rowniez z ustawy nie ma takiego ograniczenia.

    czy obdarowany wnuczek, w przypadku, gdy w momencie śmierci dziadka żyje
    jego matka a córka dziadka, jest osobą trzecią (nie dziedziczy z ustawy)
    czy "w rodzinie"?

    andy_nek

  • 17. Data: 2009-10-13 16:14:53
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Andrzej Kłos pisze:

    > czy obdarowany wnuczek, w przypadku, gdy w momencie śmierci dziadka żyje
    > jego matka a córka dziadka, jest osobą trzecią (nie dziedziczy z ustawy)
    > czy "w rodzinie"?
    >
    > andy_nek

    Wydaje mi się, że "osobą trzecią". Tzn. nie jest wówczas spadkobiercą
    ani uprawnionym do zachowku w rozumieniu art. 994 KC.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl