  • 1. Data: 2009-10-12 15:35:26
    Temat: wynajem mieszkania - umowa
    Od: "waperr" <w...@i...pl>

    Witam,
    sprawa wygląda tak, wynajmujemy niduże mieszkanko i mamy podpisaną umowę z
    właścicielem. W umowie mamy:
    - czas wynajmu: nieokreślony
    - opłaty: czynsz najmu 500pln, czynsz administracji 160pln; obydwa płatne
    miesięcznie
    - czas zapłaty do 10 każdego miesiąca
    - opłaty za gaz i ee według wskazań licznika
    - date oddania do wynajmującemu
    - liste wyposarzenia
    - okres wypowiedzenia 1 miesiąc
    - wysokość kaucji
    - w sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy KC
    - zmiana umowy wymaga formy pisemnej
    - umowę sporządzono w 2 kopiach jednakowych
    A teraz pytania:
    - uszkodzeniu uległa spłuczka (nieszczelność, woda ciąghe kapała),
    czekaliśmy 3 mc jak właściciele ją naprawią; oni twierdzili że to po naszej
    stronie jest koszt naprawy - ale jak się wyprowadzimy spłuczka zostaje a
    czynsz płace za chyba też za to że się takimi rzeczami nie przejmuję;
    oczywiście jeśli coś uszkodzę przez swoje zachowanie/roztargnienie/itp to
    ponosze naprawę sam. Ale tu to było zmęczenie materiału. Kto ponosi koszty
    naprawy w takiej sytuacji ??
    - mamy wyszczególnioną wysokość opłaty i czas nieokreślony najmu. Właściciel
    oświadczył że podnosi czynsz najmu o 100pln, po jakim czasie może taka
    podwyżka obowiązywać, bo w umowie nie jest to wyszczególnione. Nie mamy też
    aneksu do umowy mówiącym o podniesieniu czynszu. Jakie warunki muszą być
    spełnione aby można podnieść czynsz ??

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam

    waperr

  • 2. Data: 2009-10-12 15:51:19
    Temat: Re: wynajem mieszkania - umowa
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    waperr wyskrobał(a):
    > Witam,
    > sprawa wygląda tak, wynajmujemy niduże mieszkanko i mamy podpisaną
    > umowę z właścicielem. W umowie mamy:
    [...]
> [...]
    > zachowanie/roztargnienie/itp to ponosze naprawę sam. Ale tu to było
    > zmęczenie materiału. Kto ponosi koszty naprawy w takiej sytuacji ??

    Najmeca czyli Ty (Wy), art. 681 KC.

> [...]
    > wyszczególnione. Nie mamy też aneksu do umowy mówiącym o podniesieniu
    > czynszu. Jakie warunki muszą być spełnione aby można podnieść czynsz

    Na podwyżkę musi się zgodzić najemca. Jak się nie zgodzi, to wynajmujący nie
    może żądać podwyższonego czynszu, ale z kolei może wypowidzieć umowę najmu.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-10-12 19:17:18
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    waperr pisze:
    > A teraz pytania:
    > - uszkodzeniu uległa spłuczka (nieszczelność, woda ciąghe kapała),
    > czekaliśmy 3 mc jak właściciele ją naprawią; oni twierdzili że to po naszej
    > stronie jest koszt naprawy -
    Trzy miesiące czekaliście ROTFL
    Naprawa lub wymiana automatu to kilkadziesiąt zł.
    > Ale tu to było zmęczenie materiału. Kto ponosi koszty
    > naprawy w takiej sytuacji ??
    Kwestia umowna. Właściciel powinien ponieść, ale ja kiedyś
    parę lat wynajmowałem od kogoś mieszkanie, i takimi
    pierdołami nie zawracałem mu głowy.
    > - mamy wyszczególnioną wysokość opłaty i czas nieokreślony najmu. Właściciel
    > oświadczył że podnosi czynsz najmu o 100pln,
    Obciąż go jeszcze spalonymi żarówkami, to dołoży Wam jeszcze
    pięć dych.
    > po jakim czasie może taka
    > podwyżka obowiązywać, bo w umowie nie jest to wyszczególnione.
    Od przyszłego miesiąca, możecie nie zaakceptować i sie
    wyprowadzić.
    > Nie mamy też
    > aneksu do umowy mówiącym o podniesieniu czynszu. Jakie warunki muszą być
    > spełnione aby można podnieść czynsz ??
    Warunki ekonomiczne.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-10-12 21:30:57
    Od: "waperr" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    waperr pisze:
> [...]
    > naszej stronie jest koszt naprawy -
    Trzy miesiące czekaliście ROTFL
    Naprawa lub wymiana automatu to kilkadziesiąt zł.
    </ciach>

    Problem w tym ze to stare budownictwo a sciany sa jak z pisaku.
    Spluczka tez miala juz swoj wiek.
    Poza tym kibelek jest na korytarzu, wydzielony, i tylko do naszej
    dyspozycji,
    ale nie wiemy czy należy do mieszkania (wliczony w metraz) czy udostepniony
    przez spoldzielnie jako dobra wola; nie bylo tam nawet licznika na wode jak
    w kuchni...
    Wiec kazdy wynajmujacy o zdrowych zmyslach nie lapal by sie sam za naprawe
    tego.
    Do tego problem z zakreceniem zaworu.
    Pewnie ze zrobil bym sam, tak jak naprawialem zyrandol i malowalem wneke
    pokoju,
    ale balem sie poprostu ze jak cos sie stanie (zaleje kogos, lub odpadnie pol
    sciany)
    to poniose tego koszty i to juz nie bedzie kilkadziesiat zlotych.....

    pzdr

  • 5. Data: 2009-10-12 21:50:52
    Od: "waperr" <w...@i...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    > waperr wyskrobał(a):
    > [...]
    >
    > Najmeca czyli Ty (Wy), art. 681 KC.

    No tak, tylko tu mowa o drobnych naprawach, niby spluczka to nic takiego,
    jednak jej stan techniczny oraz instalacji wodociagowej do niej podlaczonej
    jest kiepski i samodzielna wymiana mogla by sie skonczyc katastrofa.
    Nie mowiac juz o faktycznej przynaleznosci wc do mieszkania, wydzielona
    kabina na klatce schodowej (cos jak u kiepskich :) tylko na jedna rodzine).

    > Na podwyżkę musi się zgodzić najemca. Jak się nie zgodzi, to wynajmujący
    > nie może żądać podwyższonego czynszu, ale z kolei może wypowidzieć umowę
    > najmu.

    Tak tez i nam sie wydawalo.

    > --
    > .B:artek.

    Dziekuje za odpowiedz
    pzdr
    waperr

  • 6. Data: 2009-10-13 07:15:19
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    waperr pisze:
> [...]
    > w kuchni...
    > Wiec kazdy wynajmujacy o zdrowych zmyslach nie lapal by sie sam za naprawe
    A kto go sprząta? Ci co go sprzątają niech sie złożą i
    wymienią co trzeba i po kłopocie.
    To zgłosić zarządcy.

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-10-13 08:17:34
    Od: kuba <p...@o...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Na podwyżkę musi się zgodzić najemca. Jak się nie zgodzi, to wynajmujący
    > nie może żądać podwyższonego czynszu, ale z kolei może wypowidzieć umowę
    > najmu.

    A co z przepisami Ustawy o ochronie praw lokatorów dotyczącymi
    podwyższenia czynszu i wypowiedzenia?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 8. Data: 2009-10-13 09:28:29
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kuba pisze:
    > A co z przepisami Ustawy o ochronie praw lokatorów dotyczącymi
    > podwyższenia czynszu i wypowiedzenia?

    Czynsz to jedno, i tu nie o to chodzi, ale widzę że sie to
    uogólnia. A chodzi o opłatę za wynajem, którą pobiera
    właściciel lokalu.

    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-10-13 09:50:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Krzysztof 45 pisze:

    > Czynsz to jedno, i tu nie o to chodzi, ale widzę że sie to uogólnia. A
    > chodzi o opłatę za wynajem, którą pobiera właściciel lokalu.

    czynsz
    1. <<opłata za wynajem lokalu lub innej nieruchomości, wnoszona w
    określonych terminach>>

    Słownik Języka Polskiego PWN

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2009-10-13 09:59:12
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Krzysztof 45 pisze:

    > Czynsz to jedno, i tu nie o to chodzi, ale widzę że sie to uogólnia. A
    > chodzi o opłatę za wynajem, którą pobiera właściciel lokalu.

    Pomieszało Ci się.
    Poprawnych określeniem świadczenia najemcy w umowie najmu jest "czynsz".
    To, co się składa na koszty zarządu, opłaty z tytułu dostawy mediów może
    się różnie nazywać, ale pewnie najczęściej będą to jakieś "opłaty".
    Od konstrukcji umowy zależy, czy wchodzą one w skład czynszu, czy są
    naliczane osobno.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl