  • 1. Data: 2009-10-13 07:35:52
    Temat: Rozwodnicy w papierach ?
    Od: "Krabik" <b...@...neta.pl>

    Czy po rozwodzie zostaje jakis slad prawny ze bylo sie w zalegalizowanym
    zwiazku ? Mam na mysli sytuacje kiedy mialo sie tylko slub cywilny. Czy po
    paru latach od rozwodu, ktos moze w jakis stopniu sprawdzic ze ktos inny
    jest rozwodnikiem? Np. sytuacja ze dwie osoby chca sie pobrac, on jej nic
    nie mowi ze byl juz kiedys zonaty w ten sposob; no wiec ida sobie do urzedu
    stanu cywilnego a tam pracowniczka jakos przedstawia i informuje ze bylo sie
    juz zonatym. Slyszalem plotke ze jak chce sie wziasc slub koscielny to USC
    informuje proboszcza danej parafi o wczesniejszych slubach tych osob, i taki
    ksiadz moze rozpaplac wszedzie te informacje a nawet moze nie chciec
    udzielic slubu (nawet jesli byl kiedys tylko cywilny.
    Tak wiec jak to wyglada na prawde?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-10-13 08:54:49
    Temat: Re: Rozwodnicy w papierach ?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    nie udzieli ci slubu klecha wlasnie z tego powodu.
    podpisujesz oswiadczenie ze nie byles zonaty poza tym USC wydaje taki glejt
    z ktorym dmucha sie do kancelarii parafii gdzie jest czarno na bialym ze nie
    ma przeciwskazan (czytaj - nie jestes rozwodnikiem)

  • 3. Data: 2009-10-13 09:20:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michał Gut" <m...@w...pl> writes:

> [...]
    > z ktorym dmucha sie do kancelarii parafii gdzie jest czarno na bialym ze nie
    > ma przeciwskazan (czytaj - nie jestes rozwodnikiem)

    A od kiedy niby slub cywilny zakonczony rozwodem stanowi przeszkode do
    slubu koscielnego?

    MJ

  • 4. Data: 2009-10-13 10:01:32
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > A od kiedy niby slub cywilny zakonczony rozwodem stanowi przeszkode do
    > slubu koscielnego?

    bo byl zonaty? ale powiem ci ze zabiles mnie teraz :)))))
    nie zmienia to faktu ze w dokumentach z cywilnego takie cos bedie odnotowane
    (musze sobie przypomniec co tam bylo ale pamietam ze biegalem z jakimis
    kwitami z usc do ksiedza)

  • 5. Data: 2009-10-13 10:45:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michał Gut" <m...@w...pl> writes:

    > bo byl zonaty? ale powiem ci ze zabiles mnie teraz :)))))

    Co ty, Rancza nie ogladales? Lucy mogla wyjsc koscielnie za Kusego i
    moralnosc we wsi podnosic, bo w Ameryce co prawda byla rozwodka, ale
    slub byl tylko cywilny... 8-)

    MJ

  • 6. Data: 2009-10-13 11:51:57
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Co ty, Rancza nie ogladales? Lucy mogla wyjsc koscielnie za Kusego i
    > moralnosc we wsi podnosic, bo w Ameryce co prawda byla rozwodka, ale
    > slub byl tylko cywilny... 8-)

    ROTFL:)

  • 7. Data: 2009-10-13 15:28:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krabik" <b...@...neta.pl> napisał w wiadomości

    Po rozwodzie informacja o tym pozostaje w systemach informatycznych
    państwa. Można to stwierdzić w odniesieniu do osób aż do ich śmierci. Nie
    wiem, jak długo są te dane utrzymywane, ale sądzę, że co najmniej ćwierć
    wieku, bo takie dane tam widywałem. USC wydaje zaświadczenie o nie
    istnieniu przeciwwskazań do zawarcia małżeństwa zgodnie z prawem świeckim.
    Rozwód takim przeciwwskazaniem nie jest, w związku z czym nie widzę podstaw
    do umieszczania o tym informacji w takim dokumencie. Z tym, że w dokumencie
    wpisuje się stan cywilny i w wypadku osoby po rozwodzie będzie to stan
    wolny albo rozwiedziony. Ponieważ zasadniczo osoba powinna mieć "kawaler /
    panna", to nawet stan "wolny" może wzbudzać podejrzenia.

  • 8. Data: 2009-10-13 15:35:02
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Michal Jankowski" napisał:
    > Co ty, Rancza nie ogladales? Lucy mogla wyjsc koscielnie za Kusego i
    > moralnosc we wsi podnosic, bo w Ameryce co prawda byla rozwodka, ale
    > slub byl tylko cywilny... 8-)

    wy wszyscy myślicie ze tu chodzi o moralność a tu idzie o pieniądze, gdy ich
    nie masz to ślubu kościelnego nie dostaniesz nawet jakbyś wcześniej nie
    brał, a jak masz i dasz to nawet po 10ciu rozwodach dostaniesz, a jak
    zechcesz to nawet świętym cię ogłoszą!:O)

  • 9. Data: 2009-10-13 18:43:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hb1iur$vk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > nie zmienia to faktu ze w dokumentach z cywilnego takie cos bedie
    > odnotowane (musze sobie przypomniec co tam bylo ale pamietam ze biegalem z

    KK nie uznaje samego slubu cywilnego. Dla KK sam slub cywilny = konkubinat.
    Tak wiec z punktu widzenia KK osoba, ktora miala tylko slub cywilny a potem
    wziela rozwod pozostaje panna/kawalerem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-10-14 05:51:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

    > KK nie uznaje samego slubu cywilnego. Dla KK sam slub cywilny = konkubinat.
    > Tak wiec z punktu widzenia KK osoba, ktora miala tylko slub cywilny a potem
    > wziela rozwod pozostaje panna/kawalerem.

    Co nie zmienia faktu że biorąc tzw. ślub konkordatowy trzeba przedstawić
    w parafii zaświadczenie z USC.

    --
    spp