  • 21. Data: 2013-06-20 18:11:55
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wyciągnij magnesem zszywkę z zeszytu (szkolnego) :D

    A ty myslisz, ten zeszyt jest obrabiany w całosci?
    Ktos zamazuje tekst?

    > Poza tym - To nie są firmy recyclingowe, to są te same MPGK-i, tylko
    > za 3x większą kasę.

    Tak...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 22. Data: 2013-06-20 18:42:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2013 11:45:34 +0000, Budzik napisał(a):

    > A kto ci narzucil obowiązek mycia?
    > Bo raczej nikt tego nie nakazuje, zaleca sie tylko usuniecie resztek np.
    > jedzenia ze słoika na tyle na ile pozwala konsystencja. I tyle.
    > Nikt nie każe myć!

    Cytat z

    http://www.hrubieszow-gmina.pl/pliki/go/informacjase
    gregowanie.pdf :

    Do worka wrzucamy; opakowania plastikowe po napojach - typu PET w kolorze
    niebieskim,
    zielonym i przeźroczyste , artykułach spożywczych, chemii gospodarczej -
    pozbawione
    nakrętek (nakrętki luzem w tym worku) oraz opłukane z zawartości, a także
    woreczki foliowe,
    reklamówki - wszystko musi być suche.

  • 23. Data: 2013-06-20 19:09:35
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 20.06.2013 17:45, Marcin N wrote:

    > Dostałem ulotkę od Gdyni.
    >
    > Śmieci dzielą na 5 grup:
    >
    > 1. zmieszane (w tym pieluchy, mokry papier, zawartość kuwet, porcelana)
    >
    > 2. plastik i metale (w tym opakowania po czipsach, wieczka po jogurtach,
    > styropian, zakrętki butelek)
    >
    > 3. papier i wielomateriałowe (w tym opakowania po mleku i napojach)
    >
    > 4. szkło
    >
    > 5. wielkogabarytowe (np. szafy, opony, AGD)
    >
    > Jak widać - trzeba mieć w domu CZTERY komory w koszu na śmieci.
    > Wariactwo. Co tu komentować...

    a oni i tak 2,3,4 wrzuca na jedna ciezarowke....

    zen.aspx

  • 24. Data: 2013-06-20 19:16:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-20 17:30, Budzik pisze:
    > Bo?
    > Sortuje smieci od dawna, wiec dla mnie wiele sie nie zmieni.

    Ostatnio parsknąłem śmiechem jak ktoś czytał o myciu czy tam płukaniu.
    Myślałem że sobie jaja robi.
    To że do tej pory normalnie sortowałeś śmieci nie znaczy że nowa
    wspaniała ustawa Ciebie ominie. :-)

  • 25. Data: 2013-06-20 19:29:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-20 17:30, Budzik pisze:

    > Masz jakis konkretny cel rozsiewania takich bzdur?

    To był kolejny mój brecht na zapisy w instrukcji sortowania.
    Kurde muszę dokopać się do tego tekstu.
    Zrobi furorę i miliony lajków.
    Czego to znudzone urzędasy nie wymyślą? :-)

    PS. Powtórzę jeszcze raz.
    Różnica dla tych co przedtem sortowali i teraz będą dalej sortować jest
    jeszcze jedna i najważniejsza: BĘDZIE DROŻEJ!!!

  • 26. Data: 2013-06-20 19:30:40
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 20.06.2013 19:29, z wrote:

    > Różnica dla tych co przedtem sortowali i teraz będą dalej sortować jest
    > jeszcze jedna i najważniejsza: BĘDZIE DROŻEJ!!!

    w nagrode za sortwanie oczywiscie :D

    zen.aspx

  • 27. Data: 2013-06-20 19:57:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-20 18:42, jureq wrote:
    > Cytat z
    >
    > [...] hrubieszow-gmina [...]

    No to już wiadomo kim trzeba "potrząsnąć", żeby mu się znowu włączyło
    myślenie ...

    BTW, osiem worków. No! no! To od dzisiaj moi faworyci w konkursie na co
    bardziej debilne pomysły dotyczące segregacji odpadów.

    Piotrek

  • 28. Data: 2013-06-20 21:22:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

    > A z czego Ci wynika obowiązek mycia?
    >
    > Bazując na
    > <https://czysta.um.warszawa.pl/web/strony/jak-segreg
    owac-odpady>
    > jakiekolwiek mycie nie jest wymagane.
    >
    > BTW i IMHO. Aktualne dyskusje na temat segregacji jak żywo
    > przypominają dylematy Niemców, którzy zastanawiali się czy zużyty
    > kondom należy wrzucać do pojemników na plastiki czy na odpady
    > biologiczne.

    swego czasu jakiś geniusz w Niemczech kazał im myć śmieci potem mieli
    straszny problem z wyplenieniem tego durnego obyczaju, szczególnie że
    straszne na to ilości wody szły w skali kraju.

  • 29. Data: 2013-06-20 21:25:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > No i w ten sposob wlasnie podsumowales bezsens ustawy smieciowej.

    nie bezsens ustawy tylko bezsen tych co miejscowe przpisy ustalają...

    W mojej gminie są dwa pojemniki na odpoady posortowane, gdzie daje się
    papier polastik metal, oraz resztę.

    Generalnie zrzucanie na mieszkanców dokłądniejszego sortowania nie ma
    najmniejszego sensu bo potem i tak trzeba te śmieci powtórnie sortować więc
    dzieli sie na dwie kategorie.

  • 30. Data: 2013-06-20 21:25:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > to nie firmy, to ty wg nowej ustawy masz oddzielic papier od
    > niepapieru. Jak nie, to ci sie nalezy kara

    gadasz bzdety...