  • 191. Data: 2013-06-25 19:15:25
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 19:07:38 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > Zeby smieciara wracala napelnione i nie robila pustych przebiegow musi
    > zwiedzic calkiem rozlegly teren. W to samo miejsce musisz wjechac co
    > najmniej 4 roznymi rodzajami smieciarek.
    Albo ten sam rodzaj/ta sama śmieciarka ale zbiera codziennie coś innego
    > To juz samo przez sie nie op�aca.

    Złe założenie zły wynik.
    > Wez pogooglaj troche w internecie pod haslem single stream recycling.
    > Dyskutujemy nad czyms co juz dawno zostalo nie tyle przedyskutowane co
    > sprawdzone w praktyce,
    Przykłady jakieś podasz
    > Sortowanie smieci nadajacych sie do recyklingu w
    > sortowni w przypadku duzych miast jest po prostu tansze.

    A w przypadku małych i średnich miast? a wiochy?

    >Cokolwiek bys
    > nie wymyslil i jakichkolwiek argumentow nie uzyl rzeczwistosci tym nie
    > zmienisz.
    Ty ciągle swoje a rozwinąć/jakiś konkretów podać nie chcesz.

  • 192. Data: 2013-06-25 19:15:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Z dokładnoscia do różnicy w przejechanych km ale podejrzewam, ze to jest
    > pomijalna wartosc.

    gdyby smieciarka byla automatyczna i nie wymagala placenia pensji
    ludziom, mialbys racje.

  • 193. Data: 2013-06-25 19:17:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Kwestia logistyki/rozplanowania tras dla śmieciarek
    > Różnice pomijalne.

    w ilosci zatrudnionych ludzi i kosztow pracy tez?

    To masz zapewniona prace w dowolnej firmie jak ci sie uda zwozic smieci
    cztery razy bez zatrudnienia kogokolwiek wiecej.

  • 194. Data: 2013-06-25 19:18:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 19:15:01 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    >. Wszystkie precyzyjnie posortowane smieci laduja w jednej smieciarce,

    Urban legend
    >bo posortowanie tego jeszcze raz w sortowni wychodzi taniej niz zwozenie tego 4
    >razy 4 roznymi smieciarkami.
    A to już bzdury

  • 195. Data: 2013-06-25 19:24:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
    > Ty ciągle swoje a rozwinąć/jakiś konkretów podać nie chcesz.

    ludzie na tym doktoraty zrobili, a ty mnie prosisz o konkrety w jednym
    poscie.

    juz zdazyles wygooglac to co prosilem?

    http://www.recyclingtoday.com/Article.aspx?article_i
    d=25326

  • 196. Data: 2013-06-25 19:27:47
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > To masz zapewniona prace w dowolnej firmie jak ci sie uda zwozic smieci
    > cztery razy bez zatrudnienia kogokolwiek wiecej.

    Kwestia dobrej logistyki i problem znika. Zauważ że czy sortowane czy niesort do
    wywiezienia jest dokładnie tyle samo.
    Roboty będzie dla firm więcej ale tylko dlatego że będzie więcej smiec- nie będzie
    opłacać się nikomu wywożenie do lasu na dzikie wysypiska czy palić.
    Zauważ że dzisiaj firmy śmieciowe płacą za każdą oddaną na wysypisko tonę śmieci.
    Mniejsze firmy wywoziły więc część smieci na dzikie niekontrolowane wysypiska itp
    Wg nowych zasad gmina będzie płacić za każdą dostarczona na wysypisko tonę śmieci
    więc w interesie tych firm będzie aby dostarczać jak najwięcej. Nie będzie sensu
    dzikiej utylizacji

  • 197. Data: 2013-06-25 19:32:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 19:24:56 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > ludzie na tym doktoraty zrobili, a ty mnie prosisz o konkrety w jednym
    >
    > poscie.

    Inni zrobili doktoraty wprost przeciwne;)

  • 198. Data: 2013-06-25 20:57:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-25 13:14, Użytkownik witek napisał:

    > bo takie sa przepisy.

    Chyba jednak nie do czego się przyznajesz dalej.

    > Są spółdzielnie z jednym czy dwoma
    >>

    > jedna deklaracja na nieruchomosc.
    > kwestia czy spoldzielnia posiada jedna nieruchomosc czy kilka.
    >
    > jesli ta setka blokow to jedna nieruchomosc, to deklaracja moze byc
    > tylko jedna.
    >
    > Jeszcze smieszniej jest jak budynek jest na wspolwlasnosc.
    > Deklaracja tez idzie jedna. Juz widze jak sie dogaduja.

    Nie spotkałem się aby wiele bloków było traktowanych jako
    jedna nieruchomość. Moja spółdzielnia może złożyć więcej
    niż jedną deklarację.

    Pozdrawiam

  • 199. Data: 2013-06-25 23:10:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2013, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Zeby smieciara wracala napelnione i nie robila pustych przebiegow musi
    > zwiedzic calkiem rozlegly teren.

    Jakoś tak. Jak gęstoś zabudowy jest mała, "doloty" stanowią problem.

    > Cokolwiek bys nie wymyslil

    Objaśnij skalę różnicy w przypadku, kiedy jedna śmieciarka ma kilka
    pojemników (własnych oddzielnych pojemników).

    Być może zapodany przez Ciebie argument jest powodem istnienia
    takich śmieciarek. Dajmy na to:
    http://www.komunalpartner.pl/search/smieciarki-sprze
    t-nowy/42-smieciarka-do-zbiorki-selektywnej.html
    Nim ktoś zacznie krzyczeć, że "to śmieciarka sama sortuje",
    proponuję przeczytać jednak całą specyfikację :)
    "szczególnie przydatna do wywozu śmieci z terenów o małym
    zagęszczeniu" skądinąd.

    pzdr, Gotfryd

  • 200. Data: 2013-06-25 23:15:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2013, Kris wrote:

    > Urban legend

    Wcale nie.
    Zarówno w przypadku, kiedy ta śmieciarka ma kilka oddzielnych komór,
    jak i kiedy była ona w planach, ale "tymczasowo" jeździł zwykły
    pojazd wrzucający wszystko jak leci :>
    (a ten kto o tym zadecydował miał zero pojęcia o reakcjach społecznych,
    bo chciał "przyzwyczajać zawczasu do sortowania" a zrobił coś
    dokładnie przeciwnego)

    pzdr, Gotfryd