  • 1. Data: 2013-06-20 08:43:34
    Temat: [PORD] D1+T6a
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to
    zinterpretować.

    (moim zdaniem T6a w tej sytuacji jest bez znaczenia, więc proszę mnie wyprowadzić z
    błędu, jeśli w nim jestem)

    AdamK

  • 2. Data: 2013-06-20 08:54:05
    Temat: Re: [PORD] D1+T6a
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote:
    > Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to
    zinterpretować.

    No normalnie, że droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu.

    --
    live_evil

  • 3. Data: 2013-06-20 09:21:17
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    zinterpretować.

    > (moim zdaniem T6a w tej sytuacji jest bez znaczenia, więc proszę mnie wyprowadzić z

    Dlaczego bez znaczenia?

    p. m.

  • 4. Data: 2013-06-20 11:26:36
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-20 08:43, Adam Klobukowski pisze:
> [...]
    zinterpretować.

    > (moim zdaniem T6a w tej sytuacji jest bez znaczenia, więc proszę mnie wyprowadzić z

    Normalnie, bez T6a, po D1, jeśli byś skręcał w lewo, to musiałbyś
    ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym z przeciwka.
    Przy T6a - już nie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 5. Data: 2013-06-20 11:37:24
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 20 June 2013 09:21:17 UTC+2, m wrote:

    > Dlaczego bez znaczenia?
    >
    > p. m.

    Zapomniałem napisać że w tym konkretnym przypadku T6a, droga z pierwszeństwem szła od
    dołu w prawo.

    Ok, jeśli to dobrze rozumiem to taka kombinacja daje mi absolutne prawo drogi - mam
    pierwszeństwo nad wszystkimi, łącznie z jadącymi z przeciwka jak będę chciał jechać w
    lewo.

    Zastanawia mnie jakie ma w tej sytuacji znaki jadący z mojej prawej (tego akurat nie
    sprawdziłem). Też powinien mieć T6a (z nóżką w drugą stronę) no i chyba powinien mieć
    jeszcze A7 żeby mnie nie staranował jak będę jechał prosto/w lewo, ale jest to trochę
    bez sensu bo by musiał ustępować innym którzy z mocy T6a są do niego podrzędni :)

    AdamK

  • 6. Data: 2013-06-20 11:44:59
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 20 June 2013 11:26:36 UTC+2, Maruda wrote:

    > Normalnie, bez T6a, po D1, jeśli byś skręcał w lewo, to musiałbyś
    >
    > ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym z przeciwka.
    >
    > Przy T6a - już nie.

    Dobra, meaculpa zaćmienie umysłu miałem. Przecież D1+T6a to specjalne combo ;)

    AdamK

  • 7. Data: 2013-06-20 12:35:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-20 11:37, Adam Klobukowski pisze:

> [...]
    pierwszeństwo nad wszystkimi, łącznie z jadącymi z przeciwka jak będę chciał jechać w

    Nie. Jak skręcasz w lewo lub jedziesz prosto, to ustępujesz tym z prawej.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-06-20 15:23:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2013, Adam Klobukowski wrote:

> [...]
    zinterpretować.

    > (moim zdaniem T6a w tej sytuacji jest bez znaczenia, więc proszę mnie wyprowadzić z

    Czy może Ci wyszło, że jak masz D1 to WSZYSCY mają psi obowiązek
    Ci ustępować? ;)
    Znaczy się przekonany jesteś, że nie da się tak pojechać żeby Twój tor
    jazdy przecinał się z torem jazdy pojazdu który jedzie *również po
    drodze z pierwszeństwem*, tyle że w przeciwnym kierunku?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-06-20 17:26:55
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-20 12:35, Liwiusz pisze:

    > Nie. Jak skręcasz w lewo lub jedziesz prosto, to ustępujesz tym z prawej.

    Czyli jakoby tej złamanej strzały (T6a) nie było - prawda? (skrzyżowanie
    równorzędne)? Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu.

    Ale to nadgorliwość naszych urzędasów. Zauważ, że dawniej (jeśli nie
    jesteś na to za młody :) ), to zwykłe światła na skrzyżowaniu miały trzy
    fazy:
    1) zielone dla N-S, czerwone dla E-W
    2) żółte dla wszystkich
    3) odwrotnie do 1)
    A teraz każda konfliktująca nitka ma wyłącznie dla siebie własne,
    bezkonfliktowe (często nawet z pieszymi) zielone. Efekt: pełen cykl trwa
    5 minut... Skutek uboczny: kierujący, wiedząc o tym próbują załapać się
    jeszcze na żółtym, z różnym skutkiem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 10. Data: 2013-06-20 17:54:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.06.2013 08:54, live_evil pisze:

    > No normalnie, że droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu.

    Swoją szosą, na styku Gliwic i Żernicy jest Ustąp postawiony na drodze z
    pierwszeństwem :D

    https://mapy.google.pl/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=50.2513
    49,18.648144&spn=0.000532,0.001155&sll=50.31494,18.7
    9665&sspn=0.271852,0.591202&t=h&hnear=%C5%BBernica,+
    gliwicki,+%C5%9Bl%C4%85skie&layer=c&cbll=50.2514,18.
    648063&panoid=FFwq-KMKRDZcxT0kHX9Hrw&cbp=12,305.53,,
    0,-2.72&z=20

    --
    Przemysław Adam Śmiejek