  • 31. Data: 2013-06-20 21:25:55
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:

    > To był kolejny mój brecht na zapisy w instrukcji sortowania.
    > Kurde muszę dokopać się do tego tekstu.
    > Zrobi furorę i miliony lajków.
    > Czego to znudzone urzędasy nie wymyślą? :-)

    > PS. Powtórzę jeszcze raz.
    > Różnica dla tych co przedtem sortowali i teraz będą dalej sortować
    > jest jeszcze jedna i najważniejsza: BĘDZIE DROŻEJ!!!

    jakoś u mnie jest taniej... i to sporo.

  • 32. Data: 2013-06-20 21:29:50
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-20 21:22, Marek Dyjor pisze:

    > swego czasu jakiś geniusz w Niemczech kazał im myć śmieci potem mieli
    > straszny problem z wyplenieniem tego durnego obyczaju, szczególnie że
    > straszne na to ilości wody szły w skali kraju.

    Pogadaj z grubszymi inżynierami od inst. sanit. (takimi na poziomie
    miasta >100k ludzi)
    Odkąd mamy drogą wodę, to kolektory się zapychają, bo za mało wody leci
    i gówno nie chce płynąć, a one kolektory były projektowane na inne
    proporcje gówna i wody.
    ... ale te ceny ustala zwykle M(R,G)PWiK - oni zarówno wodę dostarczają,
    jak i gówno biorą. Więc teoretycznie powinni to zracjonalizować, a tego
    nie robią...

    Poza tym - wykluczono z użycia kanalizacje ogólnospławne, a odrobina
    deszczówki spłukiwała gówno z rur jak dobry geberit :)

    Każde rozwiązanie ma swoje zady i walety.
    Ktoś to musi ogarnąć. A rozdrobnienie, wydzielenie, outsourcing itp -
    utrudniają to. Ot - taki rząd mamy...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 33. Data: 2013-06-20 22:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ostatnio parsknąłem śmiechem jak ktoś czytał o myciu czy tam płukaniu.
    > Myślałem że sobie jaja robi.
    > To że do tej pory normalnie sortowałeś śmieci nie znaczy że nowa
    > wspaniała ustawa Ciebie ominie. :-)

    Nie ominie mnie, tylko mnie w zaden sposób nie dotknie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 35. Data: 2013-06-20 22:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Różnica dla tych co przedtem sortowali i teraz będą dalej sortować jest
    > jeszcze jedna i najważniejsza: BĘDZIE DROŻEJ!!!

    jeżeli płacicie drożej to uświadomcie waszym lokalnym władzom, ze szybko im
    za to podziekuje.
    Analizowałem w poznaniu. Domek jednorodzinny. Dotychczas 30, obecnie 24zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 34. Data: 2013-06-20 22:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    > Cytat z
    >
    > http://www.hrubieszow-gmina.pl/pliki/go/informacjase
    gregowanie.pdf :

    > Do worka wrzucamy; opakowania plastikowe po napojach - typu PET w
    > kolorze niebieskim,
    > zielonym i przeźroczyste , artykułach spożywczych, chemii gospodarczej
    > - pozbawione
    > nakrętek (nakrętki luzem w tym worku) oraz opłukane z zawartości, a
    > także woreczki foliowe,
    > reklamówki - wszystko musi być suche.

    to jest niestety dowód na to, ze macie tam jakichs debili u władzy.
    Warto im to uświadomić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 36. Data: 2013-06-20 22:42:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Zacytujesz? :-)

    jeszcze nie

    poczekaj na nowelizacje.

  • 37. Data: 2013-06-20 22:44:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Bo?
    > Sortuje smieci od dawna, wiec dla mnie wiele sie nie zmieni.

    to sie dopiero zdziwisz jak sie wreszcie zorientujesz, ze niczego nie
    sortujesz, tylko umieszczasz zanieczyszczone opakowania nie tam gdzie
    ich miejsce.
    Ale to jeszcze nie w tym roku dostaniesz mandat od nowo powołanej straży
    smieciowej.

  • 38. Data: 2013-06-20 22:44:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > Nie ominie mnie, tylko mnie w zaden sposób nie dotknie.

    przypomne ci to za jakis czas.

  • 39. Data: 2013-06-20 22:46:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ale akurat opakowania z resztami jedzenia to spokojnie (i w majestacie
    > prawa) możesz szurnąć do frakcji zmieszanych odpadów komunalnych.

    zadeklaruj, ze sortujesz i wrzuc pare puszek nie tam gdzie trzeba. Jak
    dostaniesz decyzje o podwyzszonej oplacie bo nie sortujesz smieci to
    dopiero wtedy zrozumiesz.

  • 40. Data: 2013-06-20 22:51:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin N wrote:

    > Dostałem ulotkę od Gdyni.
    >
    > Śmieci dzielą na 5 grup:
    >
    > 1. zmieszane (w tym pieluchy, mokry papier, zawartość kuwet, porcelana)
    >
    > 2. plastik i metale (w tym opakowania po czipsach, wieczka po jogurtach,
    > styropian, zakrętki butelek)
    >
    > 3. papier i wielomateriałowe (w tym opakowania po mleku i napojach)
    >
    > 4. szkło
    >
    > 5. wielkogabarytowe (np. szafy, opony, AGD)
    >
    > Jak widać - trzeba mieć w domu CZTERY komory w koszu na śmieci.
    > Wariactwo. Co tu komentować...

    zapomniales napisac, ze szklo dzieli sie (bedzie dzielilo sie) na biale
    i kolorowe
    oraz "papier" na papier i karton gruby.

    dodatkowo z opakowan plastikowych oraz metalowych trzeba bedzie usunac
    papierowe naklejki oraz nie beda mogly zawierac "innych materialow nie
    podlegajacych sortowaniu (czytaj oplukane).

    styropian jako "nieprzetwarzalny" trzeba bedzie zbierac odddzielnie i
    odnoscic do "specjalnie do tego przeznaczonych" punktow.

    pewnie o czyms jeszcze zapomnialem