  • 91. Data: 2013-06-22 03:25:33
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > a co za roznica, kto ci powie, ze masz smieci nie w tym worku co
    > trzeba. nawet gorzej.
    > smieciarz ma wieksza motywacje zajrzenia do kazdego kubła ładowanego
    > na smieciare.
    > SM robiłaby to od czasu do czasu przed wypłatą lub wysłaniem statystyk
    > wyzej

    Czyli juz ustaliliśmy, ze SM nie bedzie zaglądać? Swietnie. Ustalilismy
    równiez, ze nie ma żadnych mandatów. Fantastycznie.
    Jak będzie z sortowaniem - zobaczymy w praniu. Jestem spokojny.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 90. Data: 2013-06-22 03:25:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no to sie za jakis czas przekonamy kto mial racje.
    >
    > nie zapomnij dac znac, kiedy u was ogłoszą ile kosztuje przylapanie na
    > niesegregowaniu mimo deklaracji.

    Ok. Pozyjemy, zobaczymy.

    > bo ta ustawa jest najwiekszym bublem jaki wyszedl w ostatnich 20
    > latach.

    ROTFL
    piszesz to po tym, jak przedstawiłes serię argumentów, z których zaden nie
    był prawdziwy?

    i/

    > no i wlasnie w tym problem. Nic nie zostało uregulowane.
    > jutro mozesz miec totalnie inne wytyczne.
    > Nie ma zadnych ograniczen w przykrecaniu srubki.
    > Firma jest jedna i nie mozesz sie z niej "wypisac" ani wybrac
    > konkurencji. A oni moga robi co im sie podoba.

    Rozumiem, ze ty jestes z tych co z jednej strony narzekaja na
    skomplikowane, złe prawo a z drugiej wszystko chcieliby mieć zapisane w
    ustawie?
    Ja jakos jestem spokojny ze:
    - władzom miasta nie bedzie zależało na sianiu fermentu w śmieciach bo od
    tego zalezy popracie w wyborach
    - kwestia sortowania bedzie raczej coraz łatwiejsza, bo będą sie otwierały
    coraz nowoczesniejsze sortownie.
    Reasumujac sądze ze bedzie coraz lepiej a nie coraz gorzej.
    Zwłaszcza jak tam gdzie władze sobie z problemem nie poradziły, ludzie
    podziekują im za wyczyny.

    > Nie mam nic przeciwko czemus takiemu pod warunkiem, ze mam prawo
    > zaglosowania nogami i odwiedzenia konkurencji.
    > narazie jedyną opcje jaką mam to deklarowanie ze niczego segregowal
    > nie bede.
    > Niedlugo nawet takiej opcji nie bede mial, bo segregowanie bedzie
    > obligatoryjne

    Mam prosbe - jest jakas kumulacja w totku.
    Dasz liczby? Bo widze, ze masz zdolności prekognicyjne.
    No chyba, ze tylko czarnowidztwo...

    > i znowu za jakis czas sie przekonasz kto mial racje.

    Ano.

    > prawny tak,
    > ale to nie ma nic wspolnego z prawem, a z organizacja.

    Tak. Czyli skopiowany ale inny. Rozumiem.

    > naprawde. malo ciekawe.
    > szkolnictwo zostalo doszczetnie rozwalone.

    U nas czy w stanach?

    > a przyjrzyj sie jak sie dowozi dzieci w ameryce.
    > ile tych gimbusow jest i jaki jest czas dowozenia i porownaj to z
    > polska. tam sie dowozi, bo tereny sa rozlegle. Gimbusow sa setki na
    > "gmine" tendencja jest aby budowac nowe szkoly, tak aby czas dojazdu
    > nie przekraczal 20 minut.
    > U nas gimbus sztuk jeden i godzinny dojazd do szkoly wymyslono po to
    > aby szkoly zlikwidowac.
    >

    > opercja sie udala, pacjent zmarl

    Aha, masz racje, lepiej jakby nie było dowozenia dzieci do szkoły, wtedy
    nie moznaby zarzucić, że kopiowali amerykanow.

    > to nie wyobraznia tylko troche wieksza znajomosc swiata.

    Oczywiście... pamietaj: lotto

    > Nie bedzie im placic i nie bedzie ich zatrudniac.
    > to bedzie zadanie gminy i jej dochod.

    fiu, fiu - coraz lepiej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 93. Data: 2013-06-22 04:14:10
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info>

    > A bo to na jedno?

    I oni zorganizują to referendum by dać się obalić ???

  • 94. Data: 2013-06-22 08:37:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-22 04:14, John Kołalsky wrote:
    > I oni zorganizują to referendum by dać się obalić ???

    Khm... Czy referenda lokalne i tryb w jakim są organizowane to jest dla
    Ciebie jakaś nowość?

    Ostatnie z większych referendów zakończonych wyj*bką wybrańców to zdaje
    się w Elblągu było.

    Piotrek

  • 95. Data: 2013-06-22 08:51:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-21 17:09, Budzik pisze:

    > Ile osób musi zrobić to samo aby taki władza przeanalizowały system?

    Skąd mam wiedzieć? I co niby mam zrobić? Pucz?

    --
    MN

  • 96. Data: 2013-06-22 09:25:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > :)
    > Masz jeszcze coś mądrzejszego do powiedzenia?

    > Moga tez ustalić, że sortujemy na 20 róznych worków.
    > A jakos sie tego nie boję.

    to znaczy, ze glupi jestes.
    Bo jak to inaczej okreslic.

    w kazdym razie daj znac jak juz te 20 workow bedziesz musial w domu trzymac.
    poczekam

  • 97. Data: 2013-06-22 09:27:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie ma również zadnych widoków. ale pomarudzić można.

    Akurat tu byłbym ostrożny.
    Stosowanie mechanizmów "ustawa nie zabrania" jest sprawdzoną
    w PRL "dobrą praktyką" urzędników RP, nawet jeśli później od czasu
    do czasu przegrywają sprawy przed NSA, który wykazuje że w zasadzie
    to powinno być na odwrót ;)

    Mówię z góry: nie bardzo widzę czarnowidztwo Witka w kwestii
    kompletnego pogłupienia wszystkich samorządowców w .pl naraz,
    a powodem braku tej wizji jest brak widocznego celu - jakby
    to coś mogło dać IM lub gminie, to zagrożenie byłoby poważniejsze.
    Ale co do firm zbierających smieci takie zagrożenie jest,
    o ile koszt "dosortowania" będzie stanowił część ich działalności
    a nie zostanie pokryty ze stosowną przebitką z innych źródeł,
    będzie interes do wykazywania "złego sortowania".
    A "stawianie klienta do pionu" się zdarza (ma na celu obniżenie
    kosztów egzekucji własnych roszczeń, reszta klientów zacznie
    się bać), z tego właśnie powodu wprowadzono przepisy które
    uniemożliwiają np. odcięcie prądu lub gazu bez uprzedniego
    wysłania klientowi upomnienia że nie zapłacił zaległości.
    Tego, że w .pl takie przypadki się zdarzyły (w oparciu o wersję
    "przecież prawo nie zabrania") też sobie nie wyobrażasz?

> [...]
    i/
    > do papieru kasiazki, zeszyty - nie ma słowa o zaleceniach dotyczacych

    No i w zupełności się zgadzam, że to... źle.
    Ładnych parę lat zajmuję się własnymi podatkami i tak mi właśnie
    wychodzi: jak w ustawie nie ma jasnego zapisu że "podmiot powiązany"
    liczy się do 2 stopnia pokrewieństwa lub powinowactwa tudzież
    minimum 5% udziału bezpośredniego lub pośredniego (to nie wymysł,
    tylko z ustawy) to urząd sobie przyjmie dowolne kryterium i postawi
    zarzut "powiązania" i już.
    Tak samo z każdym innym przypadku, kiedy możliwa jest "interpretacja
    rozszerzająca" (co z tego, że formalnie nieprawidłowa, to Ty będziesz
    musiał się sądzić że słoniem nie jesteś).

    Takie przepisy często nie były skutkiem przemyśleń ustawodawcy,
    lecz analizy wyroków NSA i SN, stwierdzająych że kryterium
    jest śliskie.

    Ad rem.
    Optymalnym rozwiązaniem, dającym nadzieję na brak możliwosci
    narzucenia nadmiernych restrykcji, byłaby tzw. "lista otwarta"
    dopuszczalnych odchyleń, coś w stylu:
    "za papier posortowany w wystarczającym stopniu uznaje się również
    wszelkie postacie papieru i kartonu złączone w powszechnie stosowany
    sposób w zeszyty, opakowania i podobne elementy użytkowe, w szczególności
    poskładane, sklejone i złączone zszywkami".
    Możesz to uznać za paranoję, ale nieraz brak takiego przepisu powodował
    już "skutki prawne".

    Oczywiście obowiązywanie kryterium "60% zawartości" również wygląda
    na całkiem dobre kryterium... i ile ma "moc prawną" rangi ustawy
    (nie może być zmienione prawem niższego rzędu).

    Że tak głupio spytam: 60% wagi, objętości czy innego parametru śmiecia?
    :)

    > do plastików butelki - nei ma słowa o ograniczeniach dotyczących nalepek.

    No właśnie :>
    Może być tak, że na 99++% kraju będzie "rozsądnie", ale znajdzie się
    gdzieś głupek i to właśny Ty na niego trafisz.
    O "procesie o freeware" pewnie słyszałeś?

    > Z ciakwosci - w jaki sposób firma, ktora wygrywa przetarg bedzie tym
    > straznikom płacić? W jaki sposób bedzie ich zatrudniac?

    Chodzi o strażników miejskich czy strażników-"kontrolerów" firmowych,
    takich jak mają np. przedsiębiorstwa przewozowe wyłapujące gapowiczów?
    Nie widzę stosownego kawałka w cytacie a starsze już przerzuciłem
    do archiwum :)

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2013-06-22 14:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2013, witek wrote:

    > no to sie przeprowadz.

    Nie widzę w tym śladu logiki.
    Dlaczego on ma sobie pogorszyć, skoro wydaje się, że *JEŚLI
    JUŻ* to lepiej by było jakbyś Ty sobie polepszył - przeprowadzając
    się do miasta w którym radni nie wydają dzikich rozporządzeń?
    (no, na razie nie wydali)

    > jutro w twojej gminie moga ustalic, ze kartki zapisane do jednego kontenera
    > a niezapisane do drugiego.

    To wtedy się wyprowadzi, nie musi już teraz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2013-06-22 15:19:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > to znaczy, ze glupi jestes.
    > Bo jak to inaczej okreslic.

    Mozesz też po prostu stwierdzić, że totalnie sie ze mna nie zgadzasz.
    Ale latwiej powiedzieć głupi. Do małzonki tez tym tonem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 100. Data: 2013-06-22 15:19:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > W blokowisku smieciara od pojemnika do pojemnika ma 5 metrow i w godzine
    > zrobią cale osiedle. Dajmy na to 1000 osob.
    >
    > Dlatego smieci byly drogie dla domkowiczow a tanie dla blokowszczakow.
    >
    > Teraz jest od lebka. Bez wzgledu jak daleko zapierdalac ma smieciara.
    >
    > Dlatego ceny sa wyzsze dla wiekszosci, bo cena od lebka musiala byc tak
    > skalkulowana, zeby firma nie byla w plery, jak oprocz blokowisk beda
    > musieli zapierdalac po wszystkich okolicznych wsiach....
    >
    > Wiec "domkowicze" sie ciesza, bo maja taniej, reszta sie wkurwia, bo
    > musi placic wiecej na poczet domkowiczow...

    Cos w tym jest.
    Musze sprawdzić, ile w Poznaniu płaciły wszelkei spóldzielnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,