  • 11. Data: 2007-07-25 12:36:33
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Po pierwsze, jeżeli jest to motorower, to jest tym samym, czym rower.

    Brednie.

    > Po drugie - z tego co pamiętam, ten znak mówi o drodze dla pojazdów
    > jednosladowych.

    Znowu błąd.

    To połączenie C-13 i C-16 i oznacza drogę dla pieszych oraz kierujących
    ROWERAMI jednośladowymi.

  • 12. Data: 2007-07-25 12:37:17
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Tak własnie patrzę i widzę, że albo pamięć mnie zawodzi, albo ktoś
    > wszystko przede mną chowa ;)
    >
    > Co do pojazdów jednośladowych zdecydowanie się wycofuję, ale (prawie)
    > głowe bym dał, że użyszkodnik motoroweru jest zrównany w prawach z
    > użytkownikiem roweru. A taki skuter może miec silnik do 50 ccm.

    Skuter to według definicji kodeksu drogowego motorower, czyli pojazd
    jednośladowy o mocy silnika do 50cm2 i mogący rozwinąć prędkość do 45km/h.

    Rower jest natomiast pojazdem poruszanym siłą mięśni osoby nim jadącej.

    Rower to nie to samo co motorower. Jeśli dozwolony jest wjazd
    rowerów, to nie dotyczy to motorowerów.

    Omawiany w tym wątku niebieski znak z białym rowerem oznacza drogę
    dla rowerów, czyli motorowery nie mogą się nią poruszać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-07-25 12:38:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:f87f8j$1v5$1@news2.ipartners.pl...

    > bo tak jakis czas temu bylo i te same znaki ich obowiazywaly, dalbym
    > glowe ze jeszcze na poczatku tego roku :(
    > ale teraz jak widze zmiany panie zaminy, ale co ciekawsze, okazuje sie
    > ze sciezki rowerowe nie sa dla trojkowlowcow ;) bo wszystkie znaki
    > dotyczace rowerow mowia o jednosladach, zupelnie bez sensu :)

    Wcale nie, rower, zgodnie z definicją, nie musi być pojazdem
    jednośladowym. Ważne jest, aby był poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2007-07-25 12:44:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wcale nie, rower, zgodnie z definicją, nie musi być pojazdem
    > jednośladowym. Ważne jest, aby był poruszany siłą mięśni osoby nim
    > jadącej.

    ale co ty mi mowisz o definicji ;), kiedy "definicje" wszystkich znakow
    mowia o "rowerach jednosladowych"

  • 15. Data: 2007-07-25 12:49:02
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale co ty mi mowisz o definicji ;), kiedy "definicje" wszystkich znakow
    > mowia o "rowerach jednosladowych"

    Masz rację :)

    L.

  • 16. Data: 2007-07-25 12:59:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Co do pojazdów jednośladowych zdecydowanie się wycofuję, ale (prawie)
    > głowe bym dał, że użyszkodnik motoroweru jest zrównany w prawach z
    > użytkownikiem roweru.

    Był. W latach 70tych zeszłego wieku ;->

  • 17. Data: 2007-07-25 13:00:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > bo tak jakis czas temu bylo i te same znaki ich obowiazywaly, dalbym
    > glowe ze jeszcze na poczatku tego roku :(

    Zamiast głowy daj jakąś okrągła sumkę, np. 10'000 PLN ;->

    Twoja głowa na nic mi się nie przyda, a pieniądze wezmę chętnie ;->

  • 18. Data: 2007-07-25 13:05:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Skuter to według definicji kodeksu drogowego motorower, czyli pojazd
    > jednośladowy o mocy silnika do 50cm2 i mogący rozwinąć prędkość do 45km/h.

    Aaaargh... "Skuter" to taki sam termin jak np. "kabriolet" - określa
    _wyłącznie_ FASON pojazdu. A PoRD sam "fason" ma w nosie.

    Są skutery z silnikami i półlitrowymi, aktualny skuterowy król szos ma
    silnik 650ccm (Suzuki Burgman 650), Honda ma jakąś 750-tkę, która jakoś
    nie chce wyjść z fazy prototypu, a (chyba) Piaggo od jakiegoś czasu
    knuje skuter z widlastym litrowym silnikiem.

    A od "mocy silnika do 50cm2" to już mnie zęby rozbolały... Primo:
    _pojemność_, a nie "moc". Secundo: pojemność się liczy w cm3 a nie cm2
    ;) Tertio: _poniżej_ 50 (stąd wszystkie motorowery będą miały w DR wpisy
    typu 49cm3).

    A to akurat prawda :)

  • 19. Data: 2007-07-25 13:05:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Masz rację :)

    no wiec wlasnie :)

  • 20. Data: 2007-07-25 13:11:57
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 14:37:17 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Skuter to według definicji kodeksu drogowego motorower, czyli pojazd
    > jednośladowy o mocy silnika do 50cm2 i mogący rozwinąć prędkość do 45km/h.
    Zdegradowałeś OSĘ do motorowerów?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa_(skuter)
    "Produkowany przez Warszawską Fabrykę Motocykli
    w dwóch wersjach z silnikiem 150 ccm od 1958 roku
    i 175 ccm od początku lat 60"
    Zatem twierdzisz, że wg prd 175ccm i 85km/h czyni motorower z Osy.

    --
    pozdro
    poreba