  • 1. Data: 2007-07-24 22:31:22
    Temat: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Witam!
    Nurtuje mnie pewien problem tyczący się PoRD. Sytuacja przedstawia się
    następująco: mamy do czynienia ze "ścieżką rowerową" [znak:
    http://www.znaki-drogowe.pl/images/3_2_4_C_13_16a.pn
    g ], gdzie dopuszczony
    jest ruch pieszych i rowerów. Po tej drodze ostatnio dosyć często porusza
    się patrol straży miejskiej na spalinowych skuterach. Z tego co zauważyłem
    nie są one wyposażone w "koguty" i jeżdzą raczej patrolowo niż
    interwencyjnie.

    Moje pytanie brzmi następująco: czy SM może poruszać się takimi pojazdami po
    drodze rowerowo-pieszej? Jeżeli tak, to w jakich przypadkach?

    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**
    "Na swoją dobrą opinię musimy pracować 20 lat. Wystarczy pięć minut, by ją utracić."
    Warren Buffet

  • 2. Data: 2007-07-25 08:26:38
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-07-2007 o 00:31:22 Piotrek <s...@w...pl>
    napisał(a):

    > http://www.znaki-drogowe.pl/images/3_2_4_C_13_16a.pn
    > Moje pytanie brzmi następująco: czy SM może poruszać się takimi
    > pojazdami po drodze rowerowo-pieszej? Jeżeli tak, to w jakich
    > przypadkach?

    Sprawdze dokladniej ale wydaje mi sie, ze wtedy kiedy beda jechali po
    sciezce rowerowej. Po chodniku nie moga (Art 26.3.3)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-07-25 08:42:45
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Jasko Bartnik pisze:

    > Sprawdze dokladniej ale wydaje mi sie, ze wtedy kiedy beda jechali po
    > sciezce rowerowej. Po chodniku nie moga (Art 26.3.3)

    A szary obywatel może jeździć skuterem po SR?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-07-25 08:57:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A szary obywatel może jeździć skuterem po SR?

    szary obywatel moze dokladnie tyle samo ile szare straszaki czy polucjanty
    jesli nie jada na akcje
    prawa mamy takie same

  • 5. Data: 2007-07-25 10:22:26
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Jasko Bartnik rzecze co nastepuje.:
    > Sprawdze dokladniej ale wydaje mi sie, ze wtedy kiedy beda jechali po
    > sciezce rowerowej. Po chodniku nie moga (Art 26.3.3)

    Ale tu nie chodzi o drogę dla rowerów, tylko ciąg pieszo-rowerowy, gdzie
    (niestety) pieszy ma pierwszeństwo.

    I jak można stwierdzić czy jadą na interwencję jak nie mają koguta na kasku
    i syreny ;)?

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 6. Data: 2007-07-25 11:14:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Sprawdze dokladniej ale wydaje mi sie, ze wtedy kiedy beda jechali po
    > sciezce rowerowej. Po chodniku nie moga (Art 26.3.3)

    Ani po ścieżce, ani po chodniku im nie wolno.

  • 7. Data: 2007-07-25 11:52:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotrek napisał(a):
> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi następująco: czy SM może poruszać się takimi
    > pojazdami po drodze rowerowo-pieszej? Jeżeli tak, to w jakich przypadkach?

    Po pierwsze, jeżeli jest to motorower, to jest tym samym, czym rower.
    Po drugie - z tego co pamiętam, ten znak mówi o drodze dla pojazdów
    jednosladowych.

    M.

  • 8. Data: 2007-07-25 12:10:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Po pierwsze, jeżeli jest to motorower, to jest tym samym, czym rower.
    > Po drugie - z tego co pamiętam, ten znak mówi o drodze dla pojazdów
    > jednosladowych.

    no coz, nie wiem czy nastapily ostatnio jakies zmiany w pord czy jak, ale
    wszystkie strony ze znakami drogowymi jakie teraz znajduje w sieci,
    wyraznie rozgraniczaja rowery i motorowery

  • 9. Data: 2007-07-25 12:21:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    szerszen napisał(a):

    > no coz, nie wiem czy nastapily ostatnio jakies zmiany w pord czy jak,
    > ale wszystkie strony ze znakami drogowymi jakie teraz znajduje w sieci,
    > wyraznie rozgraniczaja rowery i motorowery

    Tak własnie patrzę i widzę, że albo pamięć mnie zawodzi, albo ktoś
    wszystko przede mną chowa ;)

    Co do pojazdów jednośladowych zdecydowanie się wycofuję, ale (prawie)
    głowe bym dał, że użyszkodnik motoroweru jest zrównany w prawach z
    użytkownikiem roweru. A taki skuter może miec silnik do 50 ccm.

    M.

  • 10. Data: 2007-07-25 12:27:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Co do pojazdów jednośladowych zdecydowanie się wycofuję, ale (prawie)
    > głowe bym dał, że użyszkodnik motoroweru jest zrównany w prawach z
    > użytkownikiem roweru. A taki skuter może miec silnik do 50 ccm.

    bo tak jakis czas temu bylo i te same znaki ich obowiazywaly, dalbym glowe
    ze jeszcze na poczatku tego roku :(
    ale teraz jak widze zmiany panie zaminy, ale co ciekawsze, okazuje sie ze
    sciezki rowerowe nie sa dla trojkowlowcow ;) bo wszystkie znaki dotyczace
    rowerow mowia o jednosladach, zupelnie bez sensu :)