  • 1. Data: 2007-07-24 23:10:20
    Temat: Wynajem mieszkania - "wypowiedzenie umowy"
    Od: "Masterek" <m...@v...pl>

    Witam.
    Sytuacja wygląda następująco, jedne mieszkanie jest wynajmowane przez 2
    osoby. Umowa najmu mieszkania jest na osobę X. Okres wypowiedzenia najmu
    wynosi 1 miesiąc. Teraz ja Y dowiaduję się, że właścicielka ma zamiar
    wymówić umowę mi, czyli Y. Wychodzi na to, że będzie chciała "pozbyć" się
    mnie nieco szybciej. Niestety umowa jest na Pana X i nie ma wzmianki o
    drugiej wynajmującej osobie. Niestety mogę nie zdążyć znaleźć nowego
    mieszkania w tak krótkim czasie.
    Czy właścicielka może tak poprostu się mnie pozbyć? W owym mieszkaniu
    mieszkam już około 1 roku, oczywiście znaleźliby się i świadkowie oraz inne
    "rzeczy", które o tym by świadczyły. Nie zamierzam robić problemów
    właścicielce, aczkolwiek nie chciałbm wylądować na bruku z tego powodu, że
    akuratnio jej się zachciało pozbyć mnie dosyć szybko (co najprawdopodobniej
    zostało zainicjowane przez Pana X ;] )

    Co radzicie w takiej sytuacji?

    Dziękuję za porady
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-25 06:43:51
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - "wypowiedzenie umowy"
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Masterek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Co radzicie w takiej sytuacji?

    radzimy zadac sobie odrobine trudu i przejzec tematy chocby z ostatnich
    kilku dni, to naprawde nie boli

  • 3. Data: 2007-07-25 08:19:52
    Od: "Masterek" <m...@v...pl>

    > radzimy zadac sobie odrobine trudu i przejzec tematy chocby z ostatnich
    > kilku dni, to naprawde nie boli

    Czytam i przeglądam z zaciekawieniem od dłuższego czasu. Teoretycznie
    właścicielka nie może wyrzucić mnie z mieszkania dopóki nie znajdzie mi
    innego, albo (najwygodniej dla wszystkich) da mi miesiąc na znalezienie
    mieszkania. Czy to co napisałem ma zastosowanie w moim przypadku? Brak
    pisemnej umowy między mną a właścicielką, jedynie "na gębę" umówiliśmy się,
    że oprócz Pana X będę mieszkał również ja (wiem, wiem trzeba było to spisać
    i tyle). Nie zależy mi na tym by koczować w tym mieszkaniu, tak naprawdę od
    jakiegoś czasu szukam czegoś innego, ale wbrew pozorom ciężko znaleźć coś
    sensownego w "przyzwoitej" cenie :]. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie
    meldunkui. Jaki wpływ na całą sytuacją ma to, że jestem zameldowany zupełnie
    w innym miejscu? Wiem, meldunek nie jest jakoś specjalnie ważny, w zasadzie
    o niczym nie świadczy, ale wolę się upewnić.

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-07-25 08:55:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Czytam i przeglądam z zaciekawieniem od dłuższego czasu.

    albo tylko przegladasz, albo czytasz i nie rozumiesz, bo jakbys czytal i
    rozumial, chocby temat sprzed dwoch dni "jak sie pozbyc lokatorow?" to bys
    znal odpowiedzi na twoje pytania

  • 5. Data: 2007-07-25 10:12:33
    Od: "Masterek" <m...@v...pl>

    > albo tylko przegladasz, albo czytasz i nie rozumiesz, bo jakbys czytal i
    > rozumial, chocby temat sprzed dwoch dni "jak sie pozbyc lokatorow?" to bys
    > znal odpowiedzi na twoje pytania

    Oczywiście, że czytam. Również śledzę wątek na temat pozbycia się lokatorów.
    Dopiero teraz doczytałem, że oni też nie spisywali umowy :]. Przepraszam
    najmocniej, mój błąd. Cóż jeśli się nie da sprawy załatwić sprawy "po
    dobroci", a nie znajdę mieszkania do czasu, w którym miałbym być "wyrzucony"
    to poprostu się nie wyprowadzę, aż do znalezienia nowego lokum.
    Dziękuję i jeszcze raz przepraszam za mój błąd.

    Pozdrawiam grupowiczów.

  • 6. Data: 2007-07-25 10:31:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Dziękuję i jeszcze raz przepraszam za mój błąd.

    spoko i powodzenia ;)