  • 201. Data: 2003-02-21 12:30:09
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "tomek jasinski" <t...@p...warszawa.sdi.tpnet.invalid> wrote in message
    news:7as95v034e705gst1jr67gheuaubi498ab@4ax.com...
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 20 Feb 2003 15:32:22 +0100, doszła do
    > mnie wiadomość od scream <s...@...pl>, w której czytam:

    Na jakiej podstawie twierdzi Pan, ze klient ma obowiazek z jakims tam
    regulaminem
    sie zapoznac ?
    Ja zgadzam sie ze za nieprzestrzeganie regulaminumoze byc jakas kara..

    Ale tu chodzi o uznanie umowy za zawarta.
    Panowie zdajecie sie stac na stanowisku, ze klient klikajac
    zawiera z wami umowe - a tam nic takiego nie ma...

    Boguslaw

  • 202. Data: 2003-02-21 12:40:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "scream" <s...@...pl> wrote in message news:b32ic0$95a$2@news.onet.pl...

    > nie jest, ale to akurat zły przykład.

    Pan nie wyjasnil dlaczego "zly" czyli czym sie rozni od waszego
    postepowania..

    > zgadzam sie.

    > nie nasza, ani nie Pańska.

    Oczywisce, ze nie...
    Ale mamprawo (jak kazdy) do opinii na ten temat...
    I jest ona taka:
    Wykorzystujac fakt, ze czlowiek robi to, co chcialby zachowac dla siebie
    oszukujecie go w ten sposob, ze podstepnie w celu wprowadzenia w blad
    powodujecie iz zezwala nieswiadomie na zainstalowanie programu
    laczacego go rowniez bez jego wiedzy z wysoko platnym numerem..

    Uczciwie byloby gdyby bylonapisane na glownej stronie cos podbnego do

    Serwis jest platny X pln za minute Plus 22% VAT
    Oplata pobierana jest poprzez polaczenie z platnym numerem 0-700 - xxx xxx
    zdadzasz sie na zainstalowanie programu do platnego polazenia?

    Tak Nie.

    Jesli NAPRAWDE nie chcecie oszukac tych ludzi
    po prostu umiescie tam podobny tekst..

    > no właśnie, nie ma też ustawy, która nakazuje sprawdzania umiejętności
    > użytkownika przed wejściem na strone erotyczną

    Ustawa o ruchu drogowym nakazuje osobie kierujacej pojazdem ne tylko umiec,
    ale miec dokument potweirdzajacy umiejetnosci. Dlatego uzytkownik drogi
    MA PRAWO przypuszczac, ze inni zachowaja sie zgodne z przepisami a
    CHYBA ZE okolicznosci wskazuja ze tak niejest

    Na uzytkowanie komputera ine trzeba szkolen wiec nie macie prawa twierdzic,
    ze kazdy go uzytkujacy ma miec jakas wieze.. to wykret, a nie argument.

    > Połączenie przez dialer było wykorzystywane np przy dostępie do strony
    > programu "BAR" (tv polsat). Jakoś nikt nie miał zastrzeżeń.

    I tez informacja o oplacie byla tak gleboko zakamuflowana ?

    Boguslaw

  • 203. Data: 2003-02-21 12:49:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Albercik" <l...@w...pl> wrote in message
    > takimi
    > >

    > Z takimi dialerkami to sie jeszcze nie spotkalem - ale mysle ze wielu
    osobom
    > podsunales niezly pomysl.
    > Dla mnie kazde uzycie dialerka - jet oznaka bezmyslnosci - chyba ze ktos
    > robi to swiadomie, ewidentnie na stronach na ktorych sa oferty pracy
    > (normalne - nie agencji towarzyskich) nie ma szansy natknac sie na dialer.

    Chodzi o to, czy "oznaka bezmyslnosci" usprawiedliwia.
    Wlasciwie sam Pan wytoczyl argument przeciw sobie,
    bo jesli daje pan publicznie oferte ktora ma przyniesc panu zysk
    dzieki "oznakom bezmyslnosci" to jest to oszustwo.

    > Dla mnie sprawa jest oczywista - kazdy uzytkownik powinien ponosic
    > konsekwencje swoich czynow.

    Oszust rowniez...
    Oszukanis a ssobie winni, oszust tez...

    > Bo niby dlaczego tpsa ma odpowiadac za wirusy

    A "tworca" wirusa wprowadzajacy go do "obiegu" tez nie ?

    > przesylane za posrednictwem ich lacza?
    > A dialerek dla mnie to jest taki
    > wirus z regulaminem - krotszym lub dluzszym. Wirusek - ktorego na dodatek
    na
    > wlasne zyczenie ludzie sobie instaluja - i wlasnie dlatego powinni za to
    > placic.

    I uwaza Pan, ze TPSA maprawo pobierac oplaty WIEDZAC, ze zestawia dostep
    firmie czerpiacej zyski z rozsyania wirusow DZIEKI ich dzialaniu za
    posrednictwem
    tego polaczenia ?

    Boguslaw

  • 204. Data: 2003-02-21 13:20:34
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > Pan nie wyjasnil dlaczego "zly" czyli czym sie rozni od waszego
    > postepowania..

    bo porównuje Pan sytuacje, gdy ktoś jest krzywdzony z sytuacją, gdy ktoś
    płaci i dostaje zamówiony towar

    > Oczywisce, ze nie...
    > Ale mamprawo (jak kazdy) do opinii na ten temat...

    ja również mam prawo.. czy taka dyskusja zmieni pogląd któregoś z nas?
    Wydaje mi się, że nie.

    > I tez informacja o oplacie byla tak gleboko zakamuflowana ?

    było tak samo. I ani Polsat, ani tymbardziej prawnicy Polsatu, nie
    widzieli w tym oszustwa. Więc może po prostu go nie ma, a Wy sie go na
    siłe doszukujecie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 205. Data: 2003-02-21 13:27:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jesli NAPRAWDE nie chcecie oszukac tych ludzi
    >+ po prostu umiescie tam podobny tekst..

    Pełna zgoda.

> [...]
    >+ MA PRAWO przypuszczac, ze inni zachowaja sie zgodne z przepisami a
    >+ CHYBA ZE okolicznosci wskazuja ze tak niejest

    IMHO przykład jak najbardziej zły.
    Fakt że piesi i rowerzyści nie mają obowiązku "mieć dokument"
    o niczym nie świadczy: użytkownik drogi ma znać przepisy
    i tyle.
    Co oczywiście nie uprawnia nikogo do zastawiania pułapek - ani
    na drodze, ani na stronie www.
    I IMHO *nie ma* podstaw żeby zakładać że użytkownik który *umie
    obsługiwać komputer* miał zakładać że kliknięcie w cokolwiek,
    co *nie jest* opisane jako "zainstaluję program" właśnie
    mu taki program zainstaluje :]

    >+ Na uzytkowanie komputera ine trzeba szkolen wiec nie macie prawa twierdzic,
    >+ ze kazdy go uzytkujacy ma miec jakas wieze.. to wykret, a nie argument.

    Argument żaden, ale twój kontrargument takoż: użytkownik nie
    ma obowiązku zakładać że napotkał oszusta !
    [...]
    pzdr, Gotfryd

  • 206. Data: 2003-02-21 13:40:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "scream" <s...@...pl> wrote in message news:b35974$mka$1@news.onet.pl...

    > bo porównuje Pan sytuacje, gdy ktoś jest krzywdzony z sytuacją, gdy ktoś
    > płaci i dostaje zamówiony towar

    > ja również mam prawo.. czy taka dyskusja zmieni pogląd któregoś z nas?
    > Wydaje mi się, że nie.

    Moze jednak zmieni...

    > było tak samo. I ani Polsat, ani tymbardziej prawnicy Polsatu, nie
    > widzieli w tym oszustwa. Więc może po prostu go nie ma, a Wy sie go na
    > siłe doszukujecie?

    Ja musle, ze jesli setki ludzi czuja sie oszukane, to chyba cos w tym jest..

    A czy mozecie zamiescic informacje podobna do tej, ktora proponowalem ?
    Zdecydujecie sie ?

    Boguslaw

  • 207. Data: 2003-02-21 16:44:25
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    marecki wrote:
    > nie wiem gdzie stoja czyje serwery i caly ten sprzet do obslugi, ale podam
    > dobry przyklad: posiadanie narkotykow w duzej ilosci jest karane, zalozmy, ze
    > policja znajduje je w samochodzie w czyims garazujezeli to ty wypozyczyles
    > samochod i ty masz umowe na wynajem garazu to tylko ty jestes winien.
    > wlasciciele zarowno auta jak i powmioszczenia nie wiedza co ty w nim masz. a
    > wg twojej teori oni tez "powinni byc rozstrzelani" :)

    Karane jest posiadanie narkotyków, a nie ich znajdowanie się w Twoim samochodzie.
    Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że nie należą one do Ciebie i nic o nich
    nie wiedziałeś to jesteś czysty.
    Ale jeśli właściciel tego samochodu wie co w nim jest i zostanie mu to udowodnione
    to... wybacz, ale ma przerąbane.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 208. Data: 2003-02-21 16:45:50
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Albercik wrote:
    [..]
    > to ze uzytkownik jest debil i nie wie jak sie poslugiwac to jest ewidentnie
    > jego wina - i do uswiadomienia ci tego daze. [..]

    Czy mam Ci poraz kolejny przytoczyć art. 286 żebyś TY sobie uświadomił,
    że nie jest on wyłączony, jak ktoś jest debil, a wręcz przeciwnie?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 209. Data: 2003-02-21 17:45:31
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > Moze jednak zmieni...

    mysle ze nie

    > Ja musle, ze jesli setki ludzi czuja sie oszukane, to chyba cos w tym jest..

    rozmawiał Pan z setkami ludzi na ten temat? Czy opiera sie Pan na
    publikacjach prasowych?

    > A czy mozecie zamiescic informacje podobna do tej, ktora proponowalem ?
    > Zdecydujecie sie ?

    myśle, że nie będziemy zmieniać swojej polityki pod wpływem pańskich uwag..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 210. Data: 2003-02-21 23:52:17
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel t...@w...pdi.net ihn
    news:b34qfk$j1u$1@atlantis.news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Alez TPSA doskonale wie, ze 0-700 sluzy do naciagania ludzi tylko
    > guzik ich to obchodzi.

    Każdy numer na 0-700? Przypomnę, że numery 0-700 stosuje się często
    w telewizji do głosowania w różnych programach. Oprócz tego używa go
    także Jurek Owsiak w czasie Wielkich Finałów WOŚP.
    Czy powyższe dwa przykłady (a pewnie jeszcze trochę by się znalazło)
    to także naciaganie ludzi i działania nieetyczne?

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"