  • 1. Data: 2003-02-13 09:55:42
    Temat: Rozdzielność majatkowa a separacja
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Noszę się z zamiarem (w związku z przewidywanymi przyszłymi długami męża)
    wniesienia sprawy o separację lub zniesienia wspólności majątkowej. Może
    ktoś się orientuje - czym różnią się te sprawy (opłaty, długość trwania,
    nerwówka związana ze sprawą itp.). Nie jestem pewna na co się zdecydować.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam Teresa

  • 2. Data: 2003-02-13 10:01:55
    Temat: Re: Rozdzielność majatkowa a separacja
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Strzyga" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Noszę się z zamiarem (w związku z przewidywanymi przyszłymi długami męża)
    > wniesienia sprawy o separację lub zniesienia wspólności majątkowej.

    Mysle, ze przed podjeciem decyzji trzeba wiedziec, co maz na to...
    no bo jak wycenic "koszt szoku" meza w wyniku wnosku o separacje...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-13 10:35:12
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Mąż nie przeżyje szoku gdyż mieszka już 10 lat w innym mieście i wie, że
    jest ze mną w separacji. Sprawa sądowa była by tylko formalnością.
    Pozdrawiam Teresa

  • 4. Data: 2003-02-13 10:51:39
    Temat: Odp: Rozdzielność majatkowa a separacja
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Strzyga <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2fsd0$l5n$...@n...lublin.pl...
    > Mąż nie przeżyje szoku gdyż mieszka już 10 lat w innym mieście i wie, że
    > jest ze mną w separacji. Sprawa sądowa była by tylko formalnością.

    data separacji nie zwolni cię od długów ani rozwód ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-13 12:22:19
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik Strzyga <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b2fsd0$l5n$...@n...lublin.pl...
    >
    > data separacji nie zwolni cię od długów ani rozwód ...

    Od _przewidywanych_ dlugów ???

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-13 12:31:50
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Jednym słowem co mi radzicie. Długi są tylko w domyśle, bo znając tryb życia
    męża to w przyszłości będą na pewno. Musze się jakoś zabezpieczyć.
    Pozdrawiam Teresa

  • 7. Data: 2003-02-13 12:50:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Jednym słowem co mi radzicie. Długi są tylko w domyśle, bo znając tryb
    życia
    > męża to w przyszłości będą na pewno. Musze się jakoś zabezpieczyć.
    > Pozdrawiam Teresa

    Zniesienie wspolnosci majatkowej jest chyba najprostsze,
    nic nie zalatwia w kwestiach malzenstwa
    rozwod zalatwia sprawe najbardziej radykalnie

    Przeciez chyba nie bedziemy za pania decydowac, czy ma sie rozwodzic
    czy tylko "separacje".

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-02-13 12:56:28
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Nie chodzi mi o decyzję, bo takowa zapadła. Ale jak zrobić to najszybciej,
    najtaniej i najmniej boleśnie. Miotam się między zniesienim wspólnoty
    majątkowej a separacją, o rozwodzie nie myślę.
    Pozdrawiam Teresa

  • 9. Data: 2003-02-13 13:00:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > najtaniej i najmniej boleśnie. Miotam się między zniesienim wspólnoty
    > majątkowej a separacją, o rozwodzie nie myślę.

    Nooo jesli o rozwodzie pani ine mysli to mysle ze najmniej bolesnie
    jest wniesc o zniesienie wspolnosci majatkowej..

    Ale to moje osobiste zdanie...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-02-13 13:08:40
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Nie jestem pewna, czy czasem taka sprawa nie ciągnie się dłużej, i nie
    trzeba udowadniać pochodzenia każdej przysłowiowej "łyżki". A i opłaty chyba
    wyższe. Nie wiem, dlatego się pytam.
    Pozdrawiam Teresa