  • 1. Data: 2003-02-13 11:02:36
    Temat: Sex strony - oszustwa
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Podczas oglądania stron xxx zdążają się przełączenia na numer 0700. Czy to
    jest zgodne z prawem ? Gdzie można poczytać o takich praktykach i o obronie
    prawnej w sprawach wytoczonych przez TP SA ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdro
    Max

  • 2. Data: 2003-02-13 11:02:56
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]
    obronie
    > prawnej w sprawach wytoczonych przez TP SA ?

    Sprobuj w archiwum.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 3. Data: 2003-02-13 12:55:14
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Podczas oglądania stron xxx zdążają się przełączenia na numer 0700. Czy
    > jest zgodne z prawem ? Gdzie można poczytać o takich praktykach i o obronie
    > prawnej w sprawach wytoczonych przez TP SA ?

    To jest jak najbardziej zgodne z prawem. Dialer nie instaluje ci sie sam,
    tylko zawsze jest pytanie o to czy mozesz taki program uruchomic. Klikasz
    na TAK i sie zaczyna. Zawsze jednak jest to twoj wybor, a ze nieswiadomy,
    bo w ogole nie czytasz komunikatow wyswietlanych w oknach to nikogo nie
    obchodzi. TPSA nie ma tu nic do rzeczy, bo skoro nadzwoniles to plac.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 4. Data: 2003-02-13 13:01:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

    > To jest jak najbardziej zgodne z prawem. Dialer nie instaluje ci sie sam,
    > tylko zawsze jest pytanie o to czy mozesz taki program uruchomic.

    Jest Pan pewien ?
    (mnie to nie dotyczy - ine mam modemu)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-13 13:21:40
    Od: t...@w...pdi.net

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > To jest jak najbardziej zgodne z prawem. Dialer nie instaluje ci sie sam,
    > tylko zawsze jest pytanie o to czy mozesz taki program uruchomic.

    Tak, a wirusy pytaja sie o pozwolenie na instalacje ;-) Jesli przez "dialer"
    rozumiemy program podmieniajacy polaczenie na takie z numerem 0-700 to ja
    bym nie twierdzil, ze "zawsze" sie pytaja.

> [...]
    > bo w ogole nie czytasz komunikatow wyswietlanych w oknach to nikogo nie
    > obchodzi. TPSA nie ma tu nic do rzeczy, bo skoro nadzwoniles to plac.

    To czy "dialer" zapytal sie czy nie to jak sie wydaje nie ma wiekszego
    znaczenia. Placic faktycznie trzeba choc mnie to burzy. W gazetach opisano
    swego czasu sprawe w ktorej sprytni goscie wynajmowali numery 0-700 a potem
    wpinali sie w linie i nabijali polaczenia. Moze ktos pamieta czy ludzie
    musieli wtedy placic za te impulsy czy nie?

    Oczywiscie w przypadku dialera polaczenie wykonywane jest w lokalu abonenta
    i trudno zeby operator ponosil za to odpowiedzialnosc.

    > Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

  • 6. Data: 2003-02-13 14:04:36
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jest Pan pewien ?
    > (mnie to nie dotyczy - ine mam modemu)

    To dotyczy tylko i wylaczenie posiadaczy modemow.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 7. Data: 2003-02-13 14:13:55
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Tak, a wirusy pytaja sie o pozwolenie na instalacje ;-) Jesli przez "dialer"
    > rozumiemy program podmieniajacy polaczenie na takie z numerem 0-700 to ja
    > bym nie twierdzil, ze "zawsze" sie pytaja.

    Aby kod wirusa sie uruchomil tez nalezy wykonac pare akcji. Przede
    wszystkim zainstalowac Outlooka z wlaczonym podgladem. To tak jakbys
    zostawil drzwi w domu otwarte i dziwil sie ze zostal okradziony. Wirusa
    zlapac mozna tez przez Internet Explorera uruchomionego na swiezo
    postawionym systemie. Sposobow jest mnostwo, ale zawsze gdzies na koncu
    jest nieostrozny uzytkownik.

    ;-)
    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 8. Data: 2003-02-13 14:54:22
    Od: "karol" <k...@r...pl>

> [...]
    > zlapac mozna tez przez Internet Explorera uruchomionego na swiezo
    > postawionym systemie. Sposobow jest mnostwo, ale zawsze gdzies na koncu

    Obawiam sie ze gdyby istnialy mozliwosci obejscia okienka z zapytaniem czy
    chcesz zainstalowac program to na pewno ich by nie bylo (choc na technice to
    sie w ogole nie znam).
    Pare takich okienek (dialerow) widzialem i zawsze bylo zapytanie czy chcesz
    zainstalowac program dostepowy! co nie ma nic wspolnego z informacja na
    temat zmiany ustawien polaczenia z siecia na numer 0700. Wszelkie programy i
    dialery wprowadzaja uzytkownika sieci w blad i niemal kady nowy lub
    niedoswiadczony uzytkownik nabierze sie na taki numer.

    pozdrawiam
    Karol

  • 9. Data: 2003-02-13 18:23:54
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    obronie
    > prawnej w sprawach wytoczonych przez TP SA ?

    jakie oszustwa puknij sie pan w leb

  • 10. Data: 2003-02-13 18:37:31
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    KrzysiekPP wrote:
> [...]
    > Zawsze jednak jest to twoj wybor, a ze nieswiadomy,
    > bo w ogole nie czytasz komunikatow wyswietlanych w oknach to nikogo nie

    Poczytaj kodeks karny, potem wróć tu i przeproś za bzdury jakie opowiadasz.

    > TPSA nie ma tu nic do rzeczy, bo skoro nadzwoniles to plac.

    Jeśli nadzwonił to tak.
    Jeśli został oszukany to nie.

    zdrówka
    Arek