    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sex strony - oszustwa
    Date: Fri, 21 Feb 2003 14:27:40 +0100

    On Fri, 21 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Oplata pobierana jest poprzez polaczenie z platnym numerem 0-700 - xxx xxx
    >+ zdadzasz sie na zainstalowanie programu do platnego polazenia?
    >+
    >+ Tak Nie.
    >+
    >+ Jesli NAPRAWDE nie chcecie oszukac tych ludzi
    >+ po prostu umiescie tam podobny tekst..

    Pełna zgoda.

    >+ > > Niema "ustawy o uzywaniu kmputera" nakladajacy na korzystajacego
    >+ > > okreslone wymogi dot. umiejetnosci
    >+ >
    >+ > no właśnie, nie ma też ustawy, która nakazuje sprawdzania umiejętności
    >+ > użytkownika przed wejściem na strone erotyczną
    >+
    >+ Ustawa o ruchu drogowym nakazuje osobie kierujacej pojazdem ne tylko umiec,
    >+ ale miec dokument potweirdzajacy umiejetnosci. Dlatego uzytkownik drogi
    >+ MA PRAWO przypuszczac, ze inni zachowaja sie zgodne z przepisami a
    >+ CHYBA ZE okolicznosci wskazuja ze tak niejest

    IMHO przykład jak najbardziej zły.
    Fakt że piesi i rowerzyści nie mają obowiązku "mieć dokument"
    o niczym nie świadczy: użytkownik drogi ma znać przepisy
    i tyle.
    Co oczywiście nie uprawnia nikogo do zastawiania pułapek - ani
    na drodze, ani na stronie www.
    I IMHO *nie ma* podstaw żeby zakładać że użytkownik który *umie
    obsługiwać komputer* miał zakładać że kliknięcie w cokolwiek,
    co *nie jest* opisane jako "zainstaluję program" właśnie
    mu taki program zainstaluje :]

    >+ Na uzytkowanie komputera ine trzeba szkolen wiec nie macie prawa twierdzic,
    >+ ze kazdy go uzytkujacy ma miec jakas wieze.. to wykret, a nie argument.

    Argument żaden, ale twój kontrargument takoż: użytkownik nie
    ma obowiązku zakładać że napotkał oszusta !
    [...]
    pzdr, Gotfryd