  • 111. Data: 2007-08-02 17:53:57
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 18:14
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8svru$aa8$1@inews.gazeta.pl>):

    > "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message

    > no to czytaj 2004-03-02
    > To jaki to dzien?

    drugi marca dwa tysiące czwartego roku.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 112. Data: 2007-08-02 17:56:44
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 18:15
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8svu8$ajn$1@inews.gazeta.pl>):

    > dana w bazie nie jest dla człowieka. ma byc czytelna dla systemu
    > zarządzającego bazą danych.

    Nie zawsze baza i ZSBD są takimi, do jakich je ograniczasz. Jak pokazywałem,
    baza danych w postaci systemu plików i SZ tąże bazą wykazują inne cechy.
    Podobnie jak wiele innych przypadków.

  • 113. Data: 2007-08-02 18:14:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał

    > drugi marca dwa tysiące czwartego roku.

    Wszystko czytasz od prawej do lewej?

  • 114. Data: 2007-08-02 18:54:03
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 20:14
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8t6v7$26f$1@news.onet.pl>):

    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał
    > Wszystko czytasz od prawej do lewej?

    Ke? Czytam datę... Tyle.

    02-03-2004 czytasz: zero dwa kreska zero trzy kreska dwa zero zero cztery?
    Data to data. Podobnie jak liczba... 1`000`000 zł też czytasz milion
    złotych a nie jeden zero zero zero ......

  • 115. Data: 2007-08-02 20:47:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    >>> 2007-05-02-KUP-polkomtel.pdf
    >>> 2007-05-03-KUP-tlenofon.pdf
    >>> 2007-05-09-25k-xxx-siec.pdf
    >>> 2007-05-09-25o-xxx-siec.pdf
    >>> 2007-05-09-26k-kurs.pdf
    >>> 2007-05-09-26o-kurs.pdf
    >>> 2007-05-09-KUP-praktiker-gips.i.okolice.pdf
    >>> 2007-05-10-TOW-komp.iwony.pdf
    >>> 2007-05-11-27k-komp.iwony.pdf
    >
    > Ani jednym ani drugim. A tego typu nazewnictwo ładnie się układa na dysku
    > ułatwia późniejsze porównywanie z PKPiR która też jest w kolejności
    > datowej.

    no fakt, do ladnego ukladania sie to moze sluzyc. Do przetwarzania danych
    nie nadaje sie absolutnie.
    Ale niestety nie o upiekszaniu my tu mowimy.

  • 116. Data: 2007-08-02 20:49:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Pacz pan....
    > A łyżka na to niemożliwe....

    mozliwe a nawet realne.
    ta sama godzina w dwoch logach wcale nie oznacza ze dwa zdazenia nastapily w
    tym samym czasie.
    jak bedziesz to przetwarzal jako plik tekstowy co najwyzej dostaniesz
    sieczke.

  • 117. Data: 2007-08-02 20:59:52
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > pokazywałem,
    > baza danych w postaci systemu plików i SZ tąże bazą wykazują inne cechy.

    Podaj definicję bazy danych i systemu zarządzania baza danych.

  • 118. Data: 2007-08-02 21:01:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Ke? Czytam datę... Tyle.
    >
    > 02-03-2004 czytasz: zero dwa kreska zero trzy kreska dwa zero zero

    Rżniesz głupa. Datę w formacie dd.mm.rrrr pisze się i czyta w sposób
    naturalny. W przypadku rrrr-mm-dd trzeba robić akrobacje. Niezbyt trudne,
    ale dziwaczne.
    Na pytanie "który dziś mamy" ja odpowiem "drugi sierpnia". I tak też datę
    zapisuję: 02.08.2007.
    Ty pewnie powiesz: "roku pańskiego dwa tysiące siódmego, sierpnia dzień
    drugi". Wolno ci, ale normalne to to nie jest.

  • 119. Data: 2007-08-02 21:12:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8tgns$vgp$1@news.onet.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > cztery?
    > Rżniesz głupa. Datę w formacie dd.mm.rrrr pisze się i czyta w sposób
    > naturalny. W przypadku rrrr-mm-dd trzeba robić akrobacje. Niezbyt trudne,
    > ale dziwaczne.
    Hmm, naturalny... ??
    Co to znaczy naturalny?
    Mohery na przykłąd pieprzą coś o prawie naturalnym, a inni robią
    akrobacje...
    Ja tam wolę akrobacje. ;)

> [...]
    > Ty pewnie powiesz: "roku pańskiego dwa tysiące siódmego, sierpnia dzień
    > drugi". Wolno ci, ale normalne to to nie jest.
    Argument na gruncie zapodanego przykładu niegłupi ale weź pod uwagę, że
    odpowiadanie na zapytanie o datę to nie jedyna sytuacja, kiedy informacja o
    dacie jest potrzebna.

    --
    Jotte

  • 120. Data: 2007-08-02 21:27:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > drugi marca dwa tysiące czwartego roku.

    a skad wiesz w jakim to "ISO" zostalo zapisane?
    to moze, ale nie musi byc drugi marca dwa tysiące czwartego roku.
    W kazdym razie w krajach arabskich mieliby zdanie odmienne od twojego a w
    uzbekistanie w ogole by sie zastanawiali co chciales przez to zapisac.
    W ogole nie rozumiesz skali problemu. A twoje ISO sprowadza sie do
    znajomosci tylko jednego z nich.